ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش آلمان به بازداشت دو شهروند دیگر این کشور در ترکیه

رهبر ترک‌تبار سبزهای آلمان می‌گوید «اردوغان گروگان‌گیر است، نه رئیس‌جمهور». ۱۲ شهروند آلمانی به اتهام‌های سیاسی در ترکیه بازداشت شده اند که چهارتن‌ تابعیت دوگانه دارند.

تا کنون چند شهروند آلمان در ترکیه بازداشت شده‌اند. دو دستگیری جدید نیز پنجشنبه رخ داد. مقام‌های آلمانی از واکنش جدی‌تر به ترکیه سخن گفته‌اند.

آنگلا مرکل هنگام دیدار و گفت‌و گو با رجب طیب اردوغان در آنکارا

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان جمعه، یکم سپتامبر با اشاره به بازداشت شهروندان آلمانی در ترکیه گفت که «ما باید قاطعانه واکنش نشان دهیم.»

مرکل به کاهش سطح روابط برلین و آنکارا اشاره کرد و هشدار داد که «با توجه به رویدادهای اخیر»، روابط بیش از این نیز کاهش خواهد یافت.

او همچنین گفت که به باور او دیگر ادامه مذاکرات بر سر پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا مناسب نیست.

ترکیه پس از کودتای نافرجام در ژوئیه گذشته روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی و سیاسی پرشماری را دستگیر کرده است. رابطه این کشور با دولت‌های اروپایی، به‌ویژه آلمان نیز تنش‌آلودتر شده است.

۱۲ شهروند آلمانی اکنون به اتهام‌های سیاسی در ترکیه در بازداشت به سر می‌برند. چهار تن از آنها تابعیت دوگانه دارند و شهروند ترکیه نیز به شمار می‌آیند.

دنیز یوجل، روزنامه‌نگار زندانی سرشناس‌ترین چهره در میان این چهار ترک‌ـ‌آلمانی است. از بازداشت او اکنون ۲۰۱ روز می‌گذرد.

    بازداشت آلمانی‌ها بدون اطلاع آلمان

    ماریا آدبار، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که بازداشت اخیر دو شهروند آلمان پنج‌شنبه در فرودگاه آنتالیا به وقوع پیوسته و آلمان رسماً از بازداشت این دو شهروند خود با خبر نشده بود.

    به گفته آدبار، کنسول‌گری آلمان در ازمیر ترکیه از منابع «غیردولتی» از بازداشت آن دو مطلع شده است. برلین هنوز از اتهام‌های رسمی آنها آگاه نیست اما به گفته سخنگوی وزارت خارجه، «باید فرض کنیم این بار هم مثل قبل با اتهام سیاسی یا اتهام تروریستی سر و کار داریم.»

    دیپلمات‌های آلمانی هنوز با دو شهروند بازداشتی این کشور ملاقاتی نداشته‌اند.

    جمعه روز عید قربان بود و روند اداری با تأخیر مواجه شده است.

    واکنش سران احزاب: اردوغان گروگان‌گیر است

    سران حزب سوسیال‌دموکرات و سبز آلمان نیز به شدت از ترکیه انتقاد کرده‌اند.

    مارتین شولتز، رهبر سوسیال‌دموکرات‌ها و رقیب اصلی مرکل در انتخابات ۲۴ سپتامبر، از دولت خواسته تا برای شهروندان این کشور هشداری رسمی علیه سفر به ترکیه صادر کند.

    برلین در ماه ژوئیه از شهروندانش خواست تا هنگام سفر به ترکیه «احتیاط لازم» را به خرج دهند، اما از صدور یک هشدار رسمی علیه سفر به آن کشور سر باز زد.

    یورگن هارت، یکی از اعضای ارشد حزب حاکم دموکرات‌مسیحی نیز به روزنامه دی ولت گفت که هشدار جدی‌تر در مورد سفر به ترکیه لازم است.

    جیم اوزدمیر، یکی از دو رهبر مشترک ائتلاف سبزها که خود ترک‌تبار است، هشدار داده که دیگر نمی‌توان امنیت هیچ‌کس را در ترکیه تضمین کرد.

    او به روزنامه بیلد گفته است که «اردوغان یک رئیس‌جمهور نیست، گروگان‌گیر است.»

    در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.