ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت فعالان محافظه‌کار از رضا شهابی: از تناقض‌های اصول‌گرایان «عدالت‌خواه»

یکی از محافظه‌کاران «عدالت‌خواه» تجمعی را علیه بازداشت رضا شهابی، فعال چپ سازماندهی کرد. عدالت‌خواهان از رئیسی و دیگر عوامل کشتار چپ‌گرایان در دهه ۱۳۶۰ نیز حمایت می‌کنند.

سعید زیباکلام، یک نظریه‌پرداز جریان محافظه‌کاران «عدالت‌خواه» تجمعی اعتراضی را علیه بازداشت رضا شهابی در برابر خانه او سازماندهی کرد.

سعید زیباکلام، برادر صادق زیباکلام و دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تهران است. او که در اوایل انقلاب رئیس صداوسیمای استان کردستان بود، یکی از تندروترین فعالان در میان محافظه‌کاران دنباله‌رو گفتار «عدالت» است. او منتقد جدی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و توافق هسته‌ای است و شنبه گذشته در برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» گفت: «بسیاری از مسئولان حکومت جمهوری اسلامی با آویزان شدن به حکومت امیرالمؤمنین(ع) و پیامبر اعظم(ص) و پنهان شدن پشت آن، ابتدایی‌ترین حقوق مردم را زیر پا می‌گذارند. آن مسئول حکومت به‌جای اینکه دم از عدل علوی بزند، رانت‌خواری را کنار بگذارد و به وظایف خود عمل کند.»

سعید زیباکلام، اصول‌گرای تندرو در برابر خانه رضا شهابی

رضا شهابی یک فعال کارگری و چپ‌گرای سندیکای کارکنان شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران است. حمایت اصول‌گرایان «عدالت‌خواه»، کسانی که از عوامل کشتار چپ‌گرایان در دهه ۱۳۶۰ نیز حمایت می‌کنند، شگفتی برخی را به دنبال داشته. شهابی بیش از سه هفته است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

سعید زیباکلام در فراخوان خود برای اعتراض نوشته است: « سلام بر جوانمردان غیور. به لطف و عون الهی بنا دارم فردا روز عید قربان برای حمایت و دلجویی از خانواده آقای رضا شهابی، عضو زندانی سندیکای کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، به دیدار ایشان بروم تا ضمن شنیدن آلام و رنج‌های این خانواده راه‌های ممکن هر نوع کمکی بررسی شود. جوانان پایکار انقلاب! آرمان‌های انقلاب روزهای سخت و حساسی را امروزه طی می‌کند و بر ماست که به‌سهم و توان خود از صدمات جبران ناپذیر به آرمان‌های انقلاب ممانعت کنیم، باشد که فردای قیامت در محضر حضرت حق سرافکنده و شرمسار نباشیم.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران و ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس و یکی از اعضای هیئت مرگ در اعدام‌های سیاسی تابستان ۱۳۶۷ از نمایندگان جریان «عدالت‌خواه» به شمار می‌آیند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.