ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش برای رفع محدودیت از برنامه موشکی کره جنوبی

کره جنوبی در پیمانی با آمریکا از توسعه موشک‌های بالستیک با برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر صرف‌نظر کرده. اما به دنبال تغییر آن و خرید میلیاردها دلار تجهیزات نظامی از ایالات متحده است.

دونالد ترامپ با بازبینی در پیمان آمریکا و سئول که منجر به محدودیت برنامه موشکی کره جنوبی شده بود موافقت کرده است. بازبینی در این پیمان پس از افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره صورت می‌گیرد.

مانور مشترک نظامی کره جنوبی و آمریکا

دفتر مون جه‌ـ‌این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی شنبه، دوم سپتامبر در بیانیه‌ای خبر از این توافق داد و گفت که ترامپ با «ایده» فروش میلیاردها دلار تجهیزات نظامی به سئول موافقت کرده است.

کره جنوبی می‌خواهد تا با تقویت برنامه موشک‌های بالستیک خود استحکامات دفاعی علیه همسایه شمالی‌اش را افزایش دهد.

بنابر توافق دوجانبه‌ای که سئول و واشنگتن در ۲۰۱۲ امضا کردند، کره جنوبی از توسعه موشک‌های بالستیک با برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر صرف نظر کرده بود.

کاخ آبی در بیانیه‌اش گفته که «رهبران آمریکا و کره جنوبی بر سر اصل بازبینی راهبرد موشکی و رساندن آن به سطح مطلوب برای کره جنوبی توافق کردند. آنها در این دیدگاه اتفاق نظر دارند که تقویت توانایی‌های دفاعی کره جنوبی در پاسخ به تحریک‌ها و تهدیدهای کره شمالی ضروری است.»

تنش‌ها در ماه اخیر در شبه جزیره کره افزایش یافته است. از آغاز سال  ۲۰۱۶ کره شمالی دو آزمایش هسته‌ای و ده‌ها آزمایش موشکی انجام داده که بیشترین شمار این آزمایش‌های موشکی از آغاز سال جاری اجرا شده است. این اقدامات قدرت‌های جهانی را نگران کرده و تهدیدهای دو طرف در شبه‌جزیره کره این منطقه را به‌شدت نظامی کرده است.

در آخرین مورد کره شمالی روز سه‌شنبه ۲۹ اوت / ۷ شهریور از پایگاهی نزدیک به پیونگ یانگ، پایتخت خود موشکی شلیک کرد. این موشک از روی آسمان ژاپن، در ارتفاع ۵۵۰ کیلومتر عبور کرد و بعد از طی ۲۷۰۰ کیلومتر در دریا فرود آمد.

اینفوگرافی: انواع موشک‌های بالستیک - برای بزرگ‌شدن تصویر روی آن کلیک کنید

به علاوه، پس از آنکه ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا کره شمالی را به پاسخی از جنس «آتش و خشم» تهدید کرد، پیونگ‌یانگ متقابلاً هشدار داد که به گوام حمله موشکی می‌کند. پایگاه هوایی اندرسون آمریکا با بمب‌افکن‌های استراتژیک «بی – ۱» در گوام قرار دارد.

کاخ سفید نیز در این رابطه اعلام کرده است که دو رهبر بر سر تقویت همکاری‌های دفاعی و نیز افزایش توانایی‌های دفاعی کره جنوبی به توافق رسیده‌اند اما اشاره‌ای به توافق موشک‌های بالستیک و بازبینی در آن نکرده است.

آمریکا و کره جنوبی هفته گذشته در پاسخ به تهدیدهای کره شمالی مانور نظامی مشترکی برگزار کردند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.