ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره جنوبی با شلیک موشک بالستیک حمله به کره شمالی را شبیه‌سازی کرد

کره جنوبی در پاسخ به آزمایش بمب هیدروژنی در کره شمالی، در یک رزمایش نظامی موشک‌های بالستیک زمین به زمین شلیک کرد. سامانه ضد موشکی تاد هم نصب می‌شود.

کره جنوبی در پاسخ به آزمایش بمب هیدروژنی در کره شمالی، در یک رزمایش نظامی موشک‌های بالستیک زمین به زمین شلیک کرد. در این رزمایش حمله به پایگاه‌های اتمی کره شمالی شبیه‌سازی شده است.

سامانه ضد موشکی تاد که به دلایل زیست محیطی با نصب آن در کره جنوبی مخالفت شده بود، حالا بعد از آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی، نصب می‌شود.

ارتش کره جنوبی گزارش داده که در این رزمایش یک موشک زمین به زمین و یک موشک هوا به زمین با برد بلند با دقت به هدف تعیین شده در دریای ژاپن اصابت کرده. به گفته مقامات نظامی کره جنوبی فاصله‌ای که این موشک‌های بالستیک با مهمات نظامی پیموده‌اند تا به هدف اصابت کنند دقیقاً برابر با فاصله با تأسیسات هسته‌ای کره شمالی‌ست.

علاوه بر این کره جنوبی نصب سامانه پدافند موشکی تاد را از سر می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری رویترز وزارت محیط زیست کره جنوبی در سئول در طول روز جاری موافقت نهایی خود با نصب این سامانه را تأیید خواهد کرد.

مون جه‌ این، رئیس جمهور کره جنوبی تابستان سال جاری برای بررسی پیامدهای زیست محیطی سامانه ضد موشکی تاد، دستور توقف نصب آن را صادر کرده بود. روسیه و چین با نصب این سامانه موشکی مخالف‌اند.

تهدید آمریکا: پاسخ نظامی عظیم

به این ترتیب بحران شبه‌جزیره کره یک گام دیگر به درگیری نظامی نزدیک‌تر شده است. بعد از آنکه پیونگ یانگ یکشنبه ۳ سپتامبر یک بمب هیدروژنی آزمایش کرد، ایالات متحده آمریکا اعلام آمادگی کرد که در شبه‌جزیره کره از بمب اتمی استفاده کند. کاخ سفید اعلام کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی، به شینرو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اطلاع داده که آمریکا همه امکانات دیپلماتیک، و همه سلاح‌های غیر هسته‌ای و هسته‌ایش را برای حفاظت از مناطق تحت کنترل خود در شبه‌جزیره کره و همچنین متحدانش به کار می‌گیرد.

پیش از این تحولات، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، هشدار داده بود که آمریکا به تهدیدهای کره شمالی «پاسخ نظامی عظیمی» خواهد داد. به گفته ماتیس، آمریکا در پی نابودی «کشوری به نام کره شمالی» نیست اما «گزینه‌های بسیاری در اختیار دارد.»

ایالات متحده آمریکا همچنین در نظر دارد روابط اقتصادی‌اش را با هر کشوری که با کره شمالی روابط اقتصادی دارد، قطع کند. مهم‌ترین شریک تجاری کره شمالی هم جمهوری خلق چین است.

دوشنبه ۴ اوت نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی بحران شبه‌جزیره کره تشکیل جلسه می‌دهد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل آزمایش بمب هیدروژنی در کره شمالی را محکوم کرده و از رهبر کره شمالی خواسته از بی‌ثبات کردن شبه‌جزیره کره با چنین اقداماتی بپرهیزد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.