ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه به دیرالزور نزدیک می‌شود

نیمی از شهر دیرالزور سه سال است که در اشغال داعش قرار دارد. اکنون نیروهای دولتی سوریه خطوط دفاعی داعش را شکسته و به سرعت در حال پیشروی به سوی این شهرند.

ارتش سوریه و متحدانش چندین خطوط دفاعی داعش در شرق سوریه را شکسته‌اند و به‌سرعت در حال پیشروی برای محاصره دیرالزور هستند، شهری که سه سال در دست داعش بوده است.

نیروهای ارتش سوریه در کنار حزب‌الله لبنان در غرب «قلمون» سوریه ـ عکس از آرشیو

محمدابراهیم سمرا، فرماندار استان دیرالزور از طریق تلفن به رویترز گفته که رسیدن نیروهای دولتی به این شهر تنها مسئله چند ساعت است و ساکنان این شهر به خیابان‌ها آمده‌اند تا به شادمانی بپردازند.

او گفته است که نیروهای ارتش سوریه و متحدانش تا ۲۴ یا ۴۸ ساعت دیگر به دیرالزور خواهند رسید. به‌گفته او ارتش در حال حاضر در ۲۰ کیلومتری شهر قرار دارد.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان، نیروی متحد دمشق گفته است که نیروهای دولتی در ۱۰ کیلومتری دیرالزور قرار دارند. روز جمعه یکم سپتامبر / ۱۰ شهریور حزب‌الله گفته بود که پس از تصرف جبل بشری، شبه‌نظامیان این گروه شیعه در ۳۰ کیلومتری دیرالزور مستقر شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرده که ارتش سوریه به یک اردوگاه نظامی تحت اشغال گروه «دولت اسلامی» (داعش) در غرب دیرالزور نزدیک شده‌ است. به‌گفته این نهاد مستقر در لندن، درگیری‌های شدید در این منطقه در جریان است و ارتش فشار خود را بر نیروهای جهادی داعش به‌منظور آزادی منطقه تشدید کرده است.

داعش از سال ۲۰۱۴ نیمی از دیرالزور و سرزمین‌های اطراف آن را در اختیار خود دارد.

بر اساس آمار سازمان ملل حدود ۹۳ هزار نفر هنوز در منطقه تحت محاصره دولت هستند که شامل اردوگاه نظامی تیپ ۱۳۷ و فرودگاه می‌شود، و تنها هواپیما می‌تواند از فراز آن عبور کند. سازمان ملل ماه گذشته اعلام کرد که بر این شهر ۳۰۰ هزار تن مواد غذایی ریخته است.

تلویزیون دولتی سوریه گفته که مقاومت داعش در برابر پیشروی نیروهای دولتی در مرکز این کشور شکسته شده و این نیروها در حال ریشه‌کن کردن داعشی‌ها از مرکز سوریه هستند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز گفته است که ارتش سوریه روز گذشته، یکشنبه ۳ سپتامبر / ۱۲ شهریور میدان نفتی خراطه، واقع در شمال غربی دیرالزور را به تصرف خود در آورد و نیروهای ارتش مستقر در شرق و غرب دیرالزور به هشت کیلومتری این شهر رسیدند.

سانا همچنین گفته است که عصر یکشنبه ارتش سوریه به محل استقرار تیپ ۱۳۷ رسید که در اطراف شهر تحت محاصره داعش است. پس از درگیری‌ها محاصره این منطقه شکسته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    حزب‌الله لبنان و دولت بشار اسد با حمایت حکومت‌های ایران و روسیه در چارچوب توافق جرود با داعش قرار گذاشتند که تعدادی از اسرا و کشته‌های حزب‌الله و همین طور جسد محسن حججی را از داعش پس بگیرند و در مقابل حدود ۳۵۰ نفر از نیروهای داعش و خانواده‌های آنان با حفظ امنیت از ارتفاعات قلمون غربی و از طریق دشت «مرطبیه» در مرزهای سوریه و لبنان تخلیه و به سمت شهر «البوکمال» در دیرالزور (مناطق تحت کنترل داعش) منتقل شوند و در عین حال تکلیف نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه که در اسارت داعش بودند نیز روشن شود. توافق پنهانی داعش و حزب‌الله که قرار بود در بیابان‌های منطقه‎ی «حمیمه» باشد لو رفت و جنگنده‌های آمریکا آنها را بمباران کردند و تبادل با تاخیر و در منطقه‎ای دیگر انجام شد. در حال حاضر نیز جنگنده‌های نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا اتوبوس‌ها را محاصره هوایی کرده‌اند و از حرکت آنها جلوگیری می‌کنند که اعتراضحکومت ایران را در پی داشته است!!. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی توافق جرود را اقدامی انسان‌دوستانه از سوی دولت اسد و حزب‌الله لبنان برای نجات مردم عادی و بی‎گناه دانسته!! حکومت ایران مدعی است اتوبوس‌ها تنها حامل زنان و کودکان است اما ده‌ها جهادی مسلح داعش در این اتوبوس‌ها هستند و حتی دولت عراق هم این را اعلام کرده که حضور آنها در مرز خطرناک است...