ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تمبر: بازنمای ایدئولوژی جمهوری اسلامی

در حکومت جمهوری اسلامی ایران تمبر شمایلی شده است برای تبلیغ ایدئولوژیک

حکومت اسلامی ایران حکومت تعزیه و منبر و مداحی و شمایل است. همه چیز در قالب‌های سنتی می‌رود، از جمله تمبر که شمایلی می‌شود برای تبلیغ ایدئولوژیک. نگاه به مجموعه‌ای از تمبرهای حکومت ولایی:

[sliderpro id="448"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مستأصل

    امیدوارم شما به درخواستم رسدگی کنید و یک پرونده مطالب در باب با نظرات کارشناسان، پیرامون مسائل ارث و تقسیمش منتشر کنید. واقعا گاهی اوقات خسارت سنگین متوجه مردم میشود. مثلا اختلافات بر سر تقسیم ارث یک باغ ، منجر به عدم رسیدیگی طی سالیان میشود و آخر سر یک باغ میخکشد از آتش اختلاف و تفرقه بر سر تقسم ارث! با تشکر.

  • مستأصل

    در ییک سایتها نحوه مالیات این گونه گفته است: مبنای محاسبه مالیات برارث نیز مانند سایر منابع مالیاتی، "قانون مالیات های مستقیم" است. به گزارش بدوبس به نقل از میزان، هر زمان که پس از فوت شخصی، اموالی از متوفی به وراث برسد، ورّاث و یا نماینده قانونی آنها بایستی ظرف مدت 6 ماه از تاریخ فوت متوفی، با مراجعه به سازمان امور مالیاتی محل سكونت متوفی و ارائه اسناد لازم، صورت اموال و بدهی های وی را در اظهارنامه مخصوص مالیات بر ارث گزارش نمایند. روال کار بدین صورت است که، وراث ابتدا بایستی پرونده متوفی را تشکیل دهند، سپس گواهینامه تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارث صادر و به وراث داده می شود. که گواهینامه فوق یکی از مدارک ضروری برای درخواست گواهی حصر وراثت از شورای حل اختلاف می باشد. در گواهی تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارث، اطلاعاتی از جمله اسامی وراث قانونی و میزان سهم الارث هر یک از آنها ثبت و مشخص می شود. در مرحله بعد و پس از تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارث، تمامی اموال متوفی اعم از منقول و غیرمنقول توسط ماموران تشخیص مالیات به نرخ روز قیمت گذاری می شود، و پس از کسر کلیه بدهی‌های متوفی مانند وام ها، مهریه و غیره، با توجه به سهم الارث هر یک از وراث مالیات بر ارث به نسبت محاسبه می شود. نرخ مالیات بر ارثت طبق ماده 20 قانون مالیاتهای مستقیم بدین شرح است که در خصوص وراث طبقه اول تا مبلغ 000/000/50 ریال معادل 5 درصد، تا مبلغ 200.000.000 ریال نسبت به مازاد 50.000.000 ریال معادل 15 درصد، تا مبلغ 500.000.000 ریال نسبت به مازاد 200.000.000 ریال معادل 25 درصد و نسبت به مازاد 500.000.000 ریال معادل 35 درصد می باشد. همچنین لازم به ذکر است که از سهم الارث هر یک از وراث طبقه اول مبلغ 30.000.000 ریال به عنوان معافیت کسر و مابقی با شرح فوق الذکر مشمول مالیات می‌شوند.

  • مستأصل

    من قصد ندارم خیلی کامنت بگذارم، اما در راستای توضیح قبلی بگیومف یکی از دلایل عدم انحصار وراثت و عدم رفع تکلیف قانونی و دادن مالیات و در نهایت منجر طولانی شدن تقسیم راث و ایجاد خسارت میشود، همین موضع مالیات است. متاسفانه ارقام و درصد مالیات بروز نیست و بر واقعیات جامعه همخوانی ندار. در قانون اصلا توجهی به وضعیت وارثان نشده، که مثلا ایا فقیر هستند،آیا زن متوفی درامد و مستمری دارد یا نه! یا جوان مجرد هر چند بالغ، ولی بیکار و نیازمند است، اینها لحاظ نمی شود و سالیان سال بر ااس یک جدول، مالیات می برند، به صورت پلکانی. ولی درصد مالیات از مبالغ پایین شورع میشود، مثثلا از 5 مییلون تومان 5% و به بیش از 50 میلیون برسد بیش از 30% مالیات میگرند، یعنی جوان مجرد بیکار فقیر یا زن پیر و ازکار فتاده که تمام دارایی اش همین ارث است، اگر 51 میلیون تومان ارث ببرد، بیش از 30% باید مالیات بدهد! در حالی امروزه به سختی میتوان با این مبلغ خانه خرید و یا زندگی را اداه کرد بعد بیش یک سومش باید مالیات بدهد!

  • مستأصل

    2- از آنجا ممکن است بخش عمده ای از موال ارث گذار (مثلا والد) غیر رسمی و به صاطلاح قوالنامه و غیر ثبتی است مانند زمین و یا خانه، در بسیاری موارد از روی دلسوزی توصیه دیگران به تقسیم توافقی و عمل به وصیت نامه، یا احساس نیاز به تمام پول ارث و احساس اینکه مالیاتی که باید بدهند پول زور است، سعی میکنند توافقی اموال ارثیه بین خود تقسیم کنند! اما متسافنه این امر شاید در اغلب موارد با اختلاف و دعوا و از بین رفتن حرمت بین وارثان (برادر، خواهر،...) منجر میشود، و در نهایت بعد کلی آبروزی و حرمت شکنی (حتی خون ریزی و صدمات بدنی و جانی!)، کار به شکایت میکشد و از هم دیگر ادعای خسارت میکنند! در حالی اگر همان ماههای اول (قبل از شش ماه) همان روال کار قاتونی را میکردند به احتمال قریب به یقین نه خسارت مادی میخوردند و نه معنوی و نه حرمت و نه دوستی ورابط خانودگی هم از می پاشید! به طوری بعد سالها اختلا، حتی بیشتر از آن مالیات، زیان مادی می بینند! مهمتر آبرو، حیثیت، حرمت، عمرشان بیوهوده وبدون استفاده از ارث تلف میشود . این مورد باری افراد نیازمند و مجرد گاه به بهای از دست دادن فرصت زندگی نرمال تمام میشود! متاسفانه بزرگترها که با تجربه هستند این موارد بیشتر میدانند و با ایجاد جو احساسی خواسته و ناخواسته به کوچکترها ظلم میکنند، برای این ظلمهای خود انواع توجیهات کلاه شرعی و شبه اخلاقی میترانشد، مثلا ادعای ارث بیشتر یمیکنند چون مثلا به پدر یا مادر بیشتر خدمت کردند یا اینکه پدر حق آنها خورده ولی هیچ سند و مدرکی ندارند برای ادعاهایشان!

  • مستأصل

    یکی زا اشتباهات همیشگی و رایج در مسائل تقسیم ارث، عدم انحصار وراثت است. از دلایل اصلی این کار: 1- شرم و ترس از آبروریزی است! یعنی به شاتباه فکر میکنند درخواست انحصار وراثت موجب آبروریزی برای خانواده و متوفا میشود! در حالی قانونا باید کمتر از شش تکلیف اموال مشخص شود و مالیات داده شود. اگر این کار صورت نگیرد ضمن اینکه بعد به مشکلات عدیده برمی خورند، با دولت و قوانین طرف حساب میشوند!

  • مستأصل

    وضعیت موجود موضع ارث: قوانین بسیار زیاد و پیچیده است. شامل انحصار وراثت، حق سهم از ارث، چگونگی حل اختلاف، اشتباهات دائمی و تکراری هنگام فوت ارث گذار و داستان تکراری و بسیرای موارد تراتژیک وارثان، که با احساساتی شدن و گاه سوأاستفاده برخی وارثها از وضعیت فوت والدین، کار به دعوا و جنگ میکشانند و این مسائل تا سالها طول میدهند به طوری که عملا بخش قابل توجهی زا ارث از بین میرود و فرصت استفاده وارثان از راث برای حل مشکلات زندگی از بین میرود! یکی از اولین مسائل موضع ارث، داغ دیده بودن وارثان است که به شدت احساسی با مسئله تقسم راث برخودر میکنند و موجب خسارت برای خود و دیگران میوشندف توجهی ندارند با مسئله قانونی و حق الناس روبرو هستند، در حالی قانون تا حد زیادی مسائل روشن کرده، باز به دعوا و گرو کشی و تسویه حسابهای شخصی از دوره قبل از فوت ارث گذار می پردازند و فرصت سوزی میکنند و موجب خسارت مالی برای بقیه و حتی خود میشوند، عدم تناسب و یکسان بودن واکنش هر یک از آنها است. گاه برخی چنان دچار سرگشتگی و ناراحتی هستند با وجود سالها خود را زادار میبینندو هرگونه بحث در مورد ارث را نوعی گناه و شرم میپندارند! مثلاً در قانون به صارحت ذکر شده، ورثه باید ظرف شش ماه به اداره مربوطه مراجعه کرده با انحصار وراثت، نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند. در این حکم قانونی است و اگر تاخیر پذیرد موجب خسارت و جریمهخ میوشد، متاسفانه وراثان به امر مهم توجه ندارند، که بعد فوت، مسئولیت در برابر حق الناس دارند، این امر از سوی کسانی قانونی یا عرفی بزرگتر هستند و امور رهبری میکنند گاه با سوءاستفاده یا تضضیع حقوق دیگر وارثان صورت میگرد، به طوری با وجود بقیه وارثان افراد بالغ هستند، در خرج امور دفن و عزا داری مشورت نمیکنند و مثلا اموال منقول یعنی پول نقد و درایی ها قابل انتقال بدون اجازه تصرف یا خرج میکنند!

  • مستأصل

    با رعض پوزش از این که اینجا کامنتهای نامرتبط میگذارم، از سرناچرای است، چون کلمات ارث و وارثت سرچ کردم در سایتتان ولی مطلب بروز در این باره ندیدم. لطفا کامنتهای مرا در صورت صلاح دید منتشر کنید و به درخواستم رسیدگی فرمایید. بر اساس تجارب، یکی از مشکلات مردم، مسائل وراثت است. البته کلی سایت مشاوره و وکالت است، اما باز مردم نا آگاهی دارند از مسائل حقوقی وارثت. از طرفی نقدهایی بر این وضعیت و قوانین موجود است که نمی شود در رسانه های داخلی بازگو کرد و بعید است منتشر شود. امیدوارم در سایت وزین و پرمحتوایتان به امر مهم وراثت، ارث، به پردزادی، مردم از حقوق، مسائل، خطرات و اشتابهات آگاه کنید، چون به هر حال دیر یا زود افراد با این موضوعات برخورد خواهند کرد. محتوا مختصر مطالبم بر دو بخش است: 1- مسئله وضعیت موجود 2- نقد بر وضعیت موجود

  • شکاک

    تمبر سفیر فرهنگی هر کشوری است و به جهانیان نشان میدهد که کشور ی که آن تمبر را منتشر کرده است چگونه به زیبائی مینگرد و برای چه مسائلی ارزش قائل است. سهم ما هم همین شعار های مرگ بر ... شده است.