ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند رهبر داعش در حملات هوایی روسیه به دیرالزور کشته شدند

 حدود ۴۰ نفر از داعشی‌ها در این حملات کشته شدند. ابومحمد الشمالی، رئیس جنگجویان خارجی داعش کشته و گلمراد خالیموف یکی دیگر از رهبران آن به‌شدت زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حملات هوایی این کشور به دیرالزور، واقع در شرق سوریه، حدود ۴۰ نفر از نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) کشته شدند. چهار رهبر آن‌ها در میان کشته‌شدگان هستند.

جنگنده‌های روسی در سوریه ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه روز جمعه ۸ سپتامبر / ۱۷ شهریور در صفحه فیس‌بوک خود ضمن اعلام این خبر نوشته است حملات هوایی توسط دو بمب‌افکن سوخوی سوـ۳۴ و سوخوی سوـ۳۵ انجام شده است.

این حملات در پی جمع‌آوری اطلاعات در روز سه‌شنبه مبنی بر این‌که رهبران داعش قرار است در مخفیگاهی در یک مرکز فرماندهی زیرزمینی در نزدیکی دیرالزور گرد هم آیند، صورت گرفته است.

ابومحمد الشمالی، رئیس جنگجویان خارجی داعش که به نام «طراد محمد آل الجربا» نیز شناخته می‌شود، در میان کشته‌شدگان است.

ابومحمد الشمالی زاده عراق و شهروند سعودی است که برای جنازه آن پنج میلیون دلار جایزه تعیین شده بود. او در سال ۲۰۰۵ در عراق به القاعده پیوست و سپس با داعش ارتباط گرفت.

در این حملات همچنین گلمراد خالیموف، فرمانده پیشین نیروی ویژه پلیس تاجیکستان (اومون) که دو سال پیش به داعش پیوسته بود به‌شدت زخمی شد و به منطقه المحسن، در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی دیرالزور منتقل شد.

خالیموف در ماه مه ۲۰۱۵ دو سال پیش (خردادماه ۱۳۹۴)  ویدئوی ۱۰ دقیقه‌ای بر روی یوتیوب منتشر و در آن با نواری از گلوله بر روی دوش و تفنگی در دست به زبان روسی جهاد در روسیه و آمریکا را اعلام کرد.

رسانه‌های محلی تاجیکستان در آن زمان به‌نقل از منابع امنیتی این کشور گفته‌ بودند گلمراد خالیموف دوره نظامی خود را در روسیه و آمریکا گذرانده است. او پیش از رفتن‌اش از تاجیکستان در میان نیروهای پلیس این کشور به سود داعش تبلیغ می‌کرد.

خبرگزاری ریانووستی نوشته است که یک مقام بلندپایه سازمان امنیت تاجیکستان از مسکو خواسته است تا مدارکی که مرگ خالیموف را تأیید می‌کنند در اختیار این سازمان قرار دهند.

نیروهای دولتی سوریه روز سه‌شنبه ۵ سپتامبر / ۱۴ شهریور توانستند محاصره داعش در یکی از مناطق دیرالزور را بشکنند.

داعش از سال ۲۰۱۴ نیمی از دیرالزور و سرزمین‌های اطراف آن را در اختیار خود دارد.

این گروه در شمال سوریه تاکنون بیش از نیمی از مناطق تحت کنترل خود در رقه را نیز از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.