ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ترکیه به آسلی اردوغان، نویسنده ترک اجازه خروج از کشور داد

آسلی اردوغان، نویسنده مطرح ترک که پس از کودتای نافرجام ترکیه چند ماه زندانی بود سرانجام اجازه خروج از کشور را یافت.

آسلی اردوغان، نویسنده مطرح ترک که پس از کودتای نافرجام ترکیه چند ماه زندانی بود سرانجام اجازه خروج از کشور را یافت.

آسلی اردوغان در رشته فیزیک تحصیل کرده، جوایز متعددی را برده است

وکیل آسلی اردوغان روز جمعه ۸ سپتامبر / ۱۷ شهریور اعلام کرد که او گذرنامه خود را دریافت کرده و می‌خواهد به‌زودی به آلمان سفر کند تا جایزه صلح اریش ماریا رمرک را دریافت کند. با این حال او هنوز نیاز به روادید دارد.

جایزه صلح اریش ماریا رمرک از سال ۱۹۹۱ هر دو سال یک بار در شهر اوزنابروک آلمان به روزنامه‌نگاران و کسانی که کار علمی عمومی انجام می‌دهند و در راه صلح فعالیت کرده‌‌اند اهدا می‌شود. اریش ماریا رمرک نویسنده‌ای صلح‌دوست و اهل اوزنابروک بود که در سال ۱۹۷۰ در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

انجمن بورس ناشران کتاب آلمان و شهرداری اوزنابورک از صدور اجازه سفر به آسلی اردوغان استقبال کردند.

آسلی اردوغان در ماه اوت سال گذشته در خانه خود بازداشت و در ماه فوریه سال جاری از زندان آزاد شد. او با روزنامه «اوزگور گاندوم»، نشریه طرفدار کردها که پس از کودتا توسط دولت ترکیه تعطیل شد همکاری می‌کرد. بازداشت او به‌همراه ۲۰ روزنامه‌نگار و کارمند این نشریه به اتهام «عضویت در سازمان تروریستی» و «تضعیف وحدت ملی» صورت گرفت و اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت.

آسلی اردوغان در رشته فیزیک تحصیل کرده، جوایز متعددی را برده است و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هیچ نسبتی ندارد. رمان‌های او به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    یک تاجر آمریکایی اهل نیویورک روز پنجشنبه هفت سپتامبر برای صادر کردن پودر فلزات به ایران که می‌تواند مصارف نظامی داشته باشد به ۵ سال زندان محکوم شد. به گزارش سایت خبری «دیلی نیوز»، اردال کویومچو، پس از آنکه سال گذشته به اتهام خود در صادر کردن غیرمجاز اعتراف کرد به ۵۷ ماه زندان در دادگاه فدرال در شهر بروکلین محکوم شد. دادستان گفت که کویومچو، مدیر شرکت متالورژی «Worldside Global» بیش از ۱۰۰۰ کیلو پودر کوبالت و نیکل را که می‌توان از آن در صنایع نظامی و اتمی استفاده کرد، به ایران صادر کرده است. به گفته دادستان، کویومچو ۴۵ ساله، برای رد گم کردن ابتدا محموله خود را به ترکیه و سپس به ایران ارسال کرده است!