ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارتباطات: تلاش می‌کنیم وابستگی به گوگل را کاهش دهیم

محمدجواد آذری در واکنش به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی توسط شرکت‌های اپل و گوگل گفته است ایران قصد دارد با تکیه بر کره جنوبی از وابستگی به این شرکت‌ها بکاهد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی درباره حذف اپلیکیشن‌های ایرانی توسط شرکت‌های آمریکایی اپل و گوگل گفته است مجلس نمایندگان آمریکا تحریم جدیدی در این زمینه‌ها وضع نکرده، اما شرکت‌های آمریکایی نگران‌اند که اگر با ایران تعاملات مالی داشته باشند، تحت بازرسی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گیرند. به همین دلیل دو شرکت اپل و گوگل محدودیت‌هایی برای ایران ایجاد کرده‌اند.

عکس: آرشیو

ماه گذشته اپل با ارسال ایمیلی به توسعه‌دهندگان ایرانی، از حذف اپلیکیشن‌های آن‌ها از فروشگاه اپ‌استور به دلیل تحریم‌های ایالات متحده خبر داد. سپس دومینو‌ی حذف اپلیکیشن‌های ایرانی، پس از اپل استور به پلی استور گوگل و اپلیکیشن‌های اسنپ و تپ‌سی رسید.

محمدجواد آذری جهرمی درباه تدابیر دولت در مقابل اقدام شرکت‌های آمریکایی اپل و گوکل گفته است:

«در دنیا نظام‌هایی خصوصاً در کره جنوبی وجود دارد تا در جهت رفع وابستگی مطلق به اندروید و گوگل صورت بگیرد که ما آن را در دستور کار خود گذاشتیم. اما این موضوع بسیار استراتژیکی است و نمی‌شود یک‌شبه در مورد آن تصمیم‌گیری کرد.»

پیش از این آذری جهرمی در صفحه توئیتر خود نوشته بود که بیش از ۱۱ درصد بازار گوشی ایران به شرکت اپل تعلق دارد.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که دولت روحانی در حال پیگیری رفع فیلتر از سایت توئیتر است، اما به رغم نگاه مثبتی که در این زمینه وجود دارد، «شاید این کار به نتیجه نرسد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.