ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت روسيه و چين با صدور قطعنامه عليه سوريه

<p>روسيه و چين با پيش&zwnj;نويس قطعنامه&zwnj;ای که بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه را مورد تحريم قرار می&zwnj;دهد، مخالفت کرده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش رويترز، آمريکا، آلمان، بريتانيا، فرانسه و پرتغال روز جمعه ۲۶ اوت ۲۰۱۱ (چهارم شهريور ۱۳۹۰) پيش&zwnj;نويس قطعنامه&zwnj;ای را آماده کردند که در آن پيش&zwnj;بينی شده بود تا بشار اسد و شماری از مقام&zwnj;های اين کشور تحريم شوند.</p> <p>ويتالی چورکين، نماينده روسيه در شورای امنيت هشدار داد در صورت تصويب اين پيش&zwnj;نويس در شورای امنيت، آن را وتو می&zwnj;کند.<br /> مسکو و پکن گفته&zwnj;اند از هر گونه دخالت در امور داخلی سوريه خودداری می&zwnj;کنند.<br /> ديپلمات&zwnj;های غربی هنگامی که با مخالفت روسيه و چين روبرو شدند، از دولت&zwnj;های خود خواستند تا با اين دو کشور برای دست&zwnj;يابی به يک توافق در اين زمينه رايزنی کنند.</p> <blockquote> <p>ويتالی چورکين، نماينده روسيه در شورای امنيت هشدار داد در صورت تصويب اين پيش&zwnj;نويس در شورای امنيت، آن را وتو می&zwnj;کند</p> </blockquote> <p>در همين حال برزيل، هند و آفريقای جنوبی ديگر اعضای شورای امنيت نيز با تحريم و محکوميت دولت سوريه چندان موافق نيستند.<br /> روسيه در واکنش به طرح پيشنهادی آمريکا و چند کشور عضو اتحاديه اروپا، پيش&zwnj;نويس قطعنامه&zwnj;ای را برای حل مناقشه سوريه ارائه کرده که در آن تحريم پيش&zwnj;بينی نشده است.<br /> روسيه در اين پيش&zwnj;نويس از مقامات سوريه خواسته تا هرچ سريع&zwnj;تر به اصلاحات وعده داده شده عمل کنند.</p> <p>روسيه پيشتر گفته بود بايد به بشار اسد زمان بيشتری داد تا اصلاحاتی را که اعلام کرده، پيش ببرد.</p> <p>با اين حال مخالفان رئيس&zwnj;جمهوری سوريه با رد سخنان او می&zwnj;گويند اعتماد خود را به وعده&zwnj;های اصلاح&zwnj;طلبانه اسد، به دليل سرکوب تجمعات مسالمت&zwnj;آميز از دست داده&zwnj;اند.<br /> چندی پيش نيز آمريکا و اتحاديه اروپا خواهان کنار رفتن بشار اسد از قدرت شدند اما روسيه با برکناری وی مخالفت کرد.<br /> اعتراضات مردمی در سوريه شش ماه است که آغاز شده و در طول اين مدت همواره حکومت سوريه در برابر مخالفان با خشونت رفتار کرده است.<br /> خشونت نيروهای حکومتی با آغاز ماه رمضان گسترش کم&zwnj;سابقه&zwnj;ای يافت و نيروهای ارتش به چندين شهر حمله&zwnj;ور شدند.<br /> حکومت سوريه اين اعتراضات را ناديده می&zwnj;گيرد و آن را به &laquo;خرابکاران مسلح وابسته به بيگانگان&raquo; نسبت می&zwnj;دهد.</p> <p>بنا به آمار سازمان ملل سرکوب مخالفان حکومت از آغاز جنبش اعتراضی در سوريه، از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۲۲۰۰ نفر کشته داشته است.<br /> در تازه&zwnj;ترين درگيری&zwnj;ها در سوريه، روز گذشته سه تظاهرکننده کشته و ۱۳ نفر ديگر زخمی شدند.</p> <p>&nbsp;</p>

روسيه و چين با پيش‌نويس قطعنامه‌ای که بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه را مورد تحريم قرار می‌دهد، مخالفت کرده‌اند.

به گزارش رويترز، آمريکا، آلمان، بريتانيا، فرانسه و پرتغال روز جمعه ۲۶ اوت ۲۰۱۱ (چهارم شهريور ۱۳۹۰) پيش‌نويس قطعنامه‌ای را آماده کردند که در آن پيش‌بينی شده بود تا بشار اسد و شماری از مقام‌های اين کشور تحريم شوند.

ويتالی چورکين، نماينده روسيه در شورای امنيت هشدار داد در صورت تصويب اين پيش‌نويس در شورای امنيت، آن را وتو می‌کند.
مسکو و پکن گفته‌اند از هر گونه دخالت در امور داخلی سوريه خودداری می‌کنند.
ديپلمات‌های غربی هنگامی که با مخالفت روسيه و چين روبرو شدند، از دولت‌های خود خواستند تا با اين دو کشور برای دست‌يابی به يک توافق در اين زمينه رايزنی کنند.

ويتالی چورکين، نماينده روسيه در شورای امنيت هشدار داد در صورت تصويب اين پيش‌نويس در شورای امنيت، آن را وتو می‌کند

در همين حال برزيل، هند و آفريقای جنوبی ديگر اعضای شورای امنيت نيز با تحريم و محکوميت دولت سوريه چندان موافق نيستند.
روسيه در واکنش به طرح پيشنهادی آمريکا و چند کشور عضو اتحاديه اروپا، پيش‌نويس قطعنامه‌ای را برای حل مناقشه سوريه ارائه کرده که در آن تحريم پيش‌بينی نشده است.
روسيه در اين پيش‌نويس از مقامات سوريه خواسته تا هرچ سريع‌تر به اصلاحات وعده داده شده عمل کنند.

روسيه پيشتر گفته بود بايد به بشار اسد زمان بيشتری داد تا اصلاحاتی را که اعلام کرده، پيش ببرد.

با اين حال مخالفان رئيس‌جمهوری سوريه با رد سخنان او می‌گويند اعتماد خود را به وعده‌های اصلاح‌طلبانه اسد، به دليل سرکوب تجمعات مسالمت‌آميز از دست داده‌اند.
چندی پيش نيز آمريکا و اتحاديه اروپا خواهان کنار رفتن بشار اسد از قدرت شدند اما روسيه با برکناری وی مخالفت کرد.
اعتراضات مردمی در سوريه شش ماه است که آغاز شده و در طول اين مدت همواره حکومت سوريه در برابر مخالفان با خشونت رفتار کرده است.
خشونت نيروهای حکومتی با آغاز ماه رمضان گسترش کم‌سابقه‌ای يافت و نيروهای ارتش به چندين شهر حمله‌ور شدند.
حکومت سوريه اين اعتراضات را ناديده می‌گيرد و آن را به «خرابکاران مسلح وابسته به بيگانگان» نسبت می‌دهد.

بنا به آمار سازمان ملل سرکوب مخالفان حکومت از آغاز جنبش اعتراضی در سوريه، از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۲۲۰۰ نفر کشته داشته است.
در تازه‌ترين درگيری‌ها در سوريه، روز گذشته سه تظاهرکننده کشته و ۱۳ نفر ديگر زخمی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.