ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

متخصصان بیهوشی در ایران دست از کار کشیدند

۱۵ عمل جراحی در شیراز به دلیل خودداری متخصصان بیهوشی از حضور در اتاق عمل، انجام نشده است. کاهش ۲۵ درصدی تعرفه پزشکی این گروه عامل این اعتراض است.

متخصصان بیهوشی در ایران پس از آنکه خواسته‌شان نادیده گرفته شد، تهدید خود را عملی کردند و دست از کار کشیدند. رسانه‌ها از انجام نشدن چند عمل جراحی در چند روز گذشته خبر دادند.

متخصصان بیهوشی یک بیمارستان در شیراز در اعتراض به کاهش تعرفه و دستمزدها از حضور در اتاق عمل خودداری کردند.

خبرگزاری فارس دوشنبه ۲۰ شهریور گزارش کرد: متخصصان بیهوشی بیمارستان مرکزی شیراز در اعتراض به کاهش تعرفه پزشکی بیهوشی از حضور در اتاق عمل خوداری کردند.

همراه یکی از بیماران بیمارستان مرکزی شیراز در همین رابطه گفته است: «یک ساعت پس از انتقال بیمار به اتاق عمل، پزشک جراح اعلام کرد که به دلیل نیامدن متخصص بیهوشی و اعتصاب متخصصان بیمارستان قادر به انجام عمل جراحی نیست.»

مدیر یک مرکز درمانی هم گفته است که  از روز شنبه ۱۸ شهریور «عمل جراحی ۱۵ بیمار به دلیل عدم حضور متخصصان بیهوشی انجام نشده است».

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران در واکنش به عدم حضور متخصصان بیهوشی در اتاق عمل، گفت که بعید می‌داند چنین اتفاقی رخ داده باشد.

او از دیدار متخصصان بیهوشی با وزیر بهداشت خبر داد و بدون بیان جزئیات بیشتر، گفت که « جلسه مبتنی بر تفاهم و همکاری بود».

متخصصان بیهوشی بیمارستان‌های تهران، قزوین، اصفهان، قم، ساری، تبریز، همدان، سنندج، گرگان، اردبیل و چند شهر دیگر هفته گذشته هشدار دادند که در صورت عدم رسیدگی به درخواست تجدید نظر در تعرفه‌ این گروه، چاره‌ای جز دست کشیدن از کار نخواهند داشت و تنها  برای عمل جراحی ضروری و فوری در اتاق عمل حاضر خواهند شد.

انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران نیز در اطلاعیه‌ای که ۱۰ شهریور منتشر شد، اعلام کرد که شش ماه رایزنی با مسئولان دولتی برای تجدید نظر در تعرفه‌ها بی نتیجه بوده است.

اتابک نجفی دبیر انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران هم  کاهش تعرفه متخصصان بیهوشی را «تبعیض و بی‌عدالتی» خوانده و گفته بود: «اگر قرار است با کاهش تعرفه بیهوشی، در هزینه‌های طرح تحول سلامت صرفه‌جویی کنیم، باید این کاهش برای همه رشته‌ها و حرفه‌ها اتفاق بیفتد.»

هئیت دولت ایران خرداد امسال تعرفه متخصصان بیهوشی و برخی دیگر از خدمات پزشکی را به منظور آنچه که «کمبود منابع مالی طرح تحول سلامت» عنوان شد، کاهش و همزمان با آن تعرفه پزشکان عمومی و متخصص را افزایش داد.

متخصصان بیهوشی طی ماه‌های گذشته در رایزنی با مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس خواستار تجدید نظر در تعرفه این گروه شدند اما وزارت بهداشت و درمان هشتم شهریور کاهش ۲۵ درصدی تعرفه بیهوشی را به اجرا گذاشت.

بر اساس تعرفه جدید دستمزد متخصصان بیهوشی از ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر عمل جراحی به ۵۲۵ هزار تومان کاهش یافته است. شمار متخصصان بیهوشی که مشمول کاهش تعرفه خواهند شد، چهار میلیون نفر اعلام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.