ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آماده‌کردن مهدی کروبی برای اعتراف تلويزيونی»

<p>کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران می&zwnj;گويد مقامات امنيتی جمهوری اسلامی ايران، مهدی کروبی يکی از رهبران مخالفان را تحت &laquo;فشار سنگينی&raquo; قرار داده&zwnj;اند تا &laquo;اعتراف تلويزيونی&raquo; کند.</p> <!--break--> <p><br /> اين انجمن مدافع حقوق بشر به نقل از يک &laquo;منبع آگاه و موثق&raquo; که نامش فاش نشده، اعلام کرده &laquo;حکومت ايران چند روانشناس را استخدام کرده تا کروبی را برای حضور در تلويزيون آماده کنند.&raquo;<br /> به گفته اين منبع، مهدی کروبی در ۴۲ روز گذشته در &laquo;انزوای مطلق&raquo; بوده و &laquo;هيچ ارتباطی&raquo; با کسی نداشته است.<br /> فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی روز گذشته گفته بود مأموران امنيتی از اول ماه رمضان (۱۰ مرداد ماه جاری) مهدی کروبی را به يک آپارتمان يک خوابه کوچک منتقل کرده&zwnj;اند.<br /> به گفته وی به مهدی کروبی در طول ۱۹۰ روز حبس خانگی فقط يک بار اجازه حضور در فضای باز و هواخوری در حياط منزل داده شده است و آخرين ملاقات وی با خانواده&zwnj;اش در ۲۶ تير جاری مصادف با سالروز ميلاد دوازدهمين امام شيعيان بوده است.</p> <blockquote> <p>هادی قائمی: همگان بايد بسيار نگران سلامتی و جان کروبی باشيم، مخصوصاً اينکه برای شش هفته گذشته هيچ&zwnj;کس از او خبری ندارد، نه همسرش، نه هيچ عضو ديگر خانواده يا نزديکانش. چنين شرايطی، اسارت ظالمانه و غير قانونی و کاملاً غير قابل توجيه است</p> </blockquote> <p>کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران گفته است: &laquo;افراد موسوم به روانشناس که در ادبيات اعترافات اجباری يک واژه آشنا و به معنای کارشناسان ورزيده نيروهای امنيتی در شکنجه روانی متهمان و رساندن آن&zwnj;ها به مرحله از هم گسيختگی فکری و روانی برای قبول درخواست مصاحبه اجباری تلويزيونی است؛ هم اکنون با استفاده از حداکثر فشار روانی تلاش می&zwnj;کنند ذهن و روان مهدی کروبی را تخريب و او را برای مصاحبه تلويزيونی آماده سازند.&raquo;<br /> اين انجمن حقوق بشری &laquo;نگرانی شديد خود را در مورد وضعيت جسمی و روانی اين روحانی ۷۴ ساله ابراز داشته و خواهان آزادی فوری وی و ميرحسين موسوی، يکی ديگر از رهبران مخالفان&raquo; شده است.<br /> ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به همراه همسرانشان از بهمن ۱۳۸۹ در بازداشت خانگی به&zwnj;سر می&zwnj;برند.<br /> هادی قائمی، سخنگوی کمپين گفته است: &laquo;همگان بايد بسيار نگران سلامتی و جان کروبی باشيم، مخصوصاً اينکه برای شش هفته گذشته هيچ&zwnj;کس از او خبری ندارد، نه همسرش، نه هيچ عضو ديگر خانواده يا نزديکانش. چنين شرايطی، اسارت ظالمانه و غير قانونی و کاملاً غير قابل توجيه است.&raquo;<br /> وی افزوده: &laquo;قوه قضاييه ايران وشخص آقای صادق لاريجانی (رئيس قوه قضائيه) نه تنها در برابر اقدامات مقامات امنيتی دست و پا بسته ناظر است، بلکه خود در ادامه واستمرار روند نقض حقوق قضايی مشارکت عامدانه و جدی دارد و اين جز آن نيست که رهبر ايران خود بر چگونگی رفتارکنونی با مهدی کروبی و ميرحسين موسوی مهر تأييد زده باشد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p>

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران می‌گويد مقامات امنيتی جمهوری اسلامی ايران، مهدی کروبی يکی از رهبران مخالفان را تحت «فشار سنگينی» قرار داده‌اند تا «اعتراف تلويزيونی» کند.

اين انجمن مدافع حقوق بشر به نقل از يک «منبع آگاه و موثق» که نامش فاش نشده، اعلام کرده «حکومت ايران چند روانشناس را استخدام کرده تا کروبی را برای حضور در تلويزيون آماده کنند.»
به گفته اين منبع، مهدی کروبی در ۴۲ روز گذشته در «انزوای مطلق» بوده و «هيچ ارتباطی» با کسی نداشته است.
فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی روز گذشته گفته بود مأموران امنيتی از اول ماه رمضان (۱۰ مرداد ماه جاری) مهدی کروبی را به يک آپارتمان يک خوابه کوچک منتقل کرده‌اند.
به گفته وی به مهدی کروبی در طول ۱۹۰ روز حبس خانگی فقط يک بار اجازه حضور در فضای باز و هواخوری در حياط منزل داده شده است و آخرين ملاقات وی با خانواده‌اش در ۲۶ تير جاری مصادف با سالروز ميلاد دوازدهمين امام شيعيان بوده است.

هادی قائمی: همگان بايد بسيار نگران سلامتی و جان کروبی باشيم، مخصوصاً اينکه برای شش هفته گذشته هيچ‌کس از او خبری ندارد، نه همسرش، نه هيچ عضو ديگر خانواده يا نزديکانش. چنين شرايطی، اسارت ظالمانه و غير قانونی و کاملاً غير قابل توجيه است

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفته است: «افراد موسوم به روانشناس که در ادبيات اعترافات اجباری يک واژه آشنا و به معنای کارشناسان ورزيده نيروهای امنيتی در شکنجه روانی متهمان و رساندن آن‌ها به مرحله از هم گسيختگی فکری و روانی برای قبول درخواست مصاحبه اجباری تلويزيونی است؛ هم اکنون با استفاده از حداکثر فشار روانی تلاش می‌کنند ذهن و روان مهدی کروبی را تخريب و او را برای مصاحبه تلويزيونی آماده سازند.»
اين انجمن حقوق بشری «نگرانی شديد خود را در مورد وضعيت جسمی و روانی اين روحانی ۷۴ ساله ابراز داشته و خواهان آزادی فوری وی و ميرحسين موسوی، يکی ديگر از رهبران مخالفان» شده است.
ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به همراه همسرانشان از بهمن ۱۳۸۹ در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند.
هادی قائمی، سخنگوی کمپين گفته است: «همگان بايد بسيار نگران سلامتی و جان کروبی باشيم، مخصوصاً اينکه برای شش هفته گذشته هيچ‌کس از او خبری ندارد، نه همسرش، نه هيچ عضو ديگر خانواده يا نزديکانش. چنين شرايطی، اسارت ظالمانه و غير قانونی و کاملاً غير قابل توجيه است.»
وی افزوده: «قوه قضاييه ايران وشخص آقای صادق لاريجانی (رئيس قوه قضائيه) نه تنها در برابر اقدامات مقامات امنيتی دست و پا بسته ناظر است، بلکه خود در ادامه واستمرار روند نقض حقوق قضايی مشارکت عامدانه و جدی دارد و اين جز آن نيست که رهبر ايران خود بر چگونگی رفتارکنونی با مهدی کروبی و ميرحسين موسوی مهر تأييد زده باشد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    درود. ازاین که این مرد دلاور به این روز دچار شده، جای تاسف بسیار است. خدا بدادشان برسد و ازاین بند با عزت و آبرو رها شوند. ازاین که بگذریم، سی سال است که دستگیر و شگنجه میکنند و زیر انواع فشار «اعتراف» میگیرند که « ما بد و خیانتکار هستیم و همه جهان بد است و رهبران و قدرتمندان جمهوری اسلامی خوب هستند و این حکومت الهی است و رهبرش را خدا برگزیده و ... »! ولی کدام آدم خردمندی باور کرده؟ کدام واقعیت دگرگون شده؟ کجای این حکومت و ویرانی هایش درست شده؟ اکنون هم فرض کنیم که آقای کروبی هم بیاید و «اعتراف» کند که « مابد و خیانتکار و همکار استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی هستیم و فتنه کردیم و آقای خامنه ای برگزیده خدا است و امثال آقایان فرشته خو شیخ محمد یزدی و شیخ احمد جنتی و شیخ مصباح و شیخ کنی و برادران لاری جانی و دیگر رفقایشان خوب هستند »؛ ولی آیا هیچ آدم خردمندی باورمیکند؟ آیا هیچ واقعیتی دگرگون میشود؟ اگر با این «اعترافها» آقایان خوب شوند من هم حاضرم «اعتراف» کنم. ولی با این جور «اعترافها» و مصاحبه ها، هنچنان که تاکنون واقعیتهای تلخ دگرگون نشده اند و کسی باور نکرد، پس ازاین هم چنین خواهد بود. بقول آقای احمدی نژاد انقدر اعتراف بگیرند تا اعتراف دانشان پاره شود! کی باور میکند و برای کدام یک از آقایان آبرو درست میشود؟ کجای این حکومت سراسر فساد درست میشود؟ تهران ـ شهروند درجه سه

  • sahar

    یه فکری به حال وب سایت تون بکنین. هر چی‌ رو که تو فیسبوک به اشتراک می‌گذارم فقط با یک عکس مشترک می‌شه (عکس شیرین خنیاگری در اتاق سکوت). هیچ مطلبی با عکس مربوط به خودش مشترک نمی‌شه و این خیلی‌ مسخره است!

  • امیر راهی

    حنای اعتراف گرفتن برای مردم ایران دیگر رنگی ندارد. مردم می گویند اگر می خواست اعتراف کند چرا زمانی که آزاد بود اعتراف نکرد .اگر مقامات جمهوری اسلامی می خواهند مردم اعترافات کروبی را باور کنند اول باید او را آزاد بگذارند .

  • کاربر مهمان

    گهی پشت به زین و گهی زین به پشت.....