ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب در بازار تهران ادامه دارد

<p>اعتصاب بازاریان تهران امروز، یکشنبه ششم شهریور ماه همچنان ادامه دارد و بسیاری از مغازه&zwnj;های صنف پارچه و قماش تهران در اعتراض به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تعطیل هستند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش وب&zwnj;سایت کلمه، روز گذشته بازاریان در محوطه بازار بزرگ تهران راهپیمایی کردند و برای برگزاری راهپیمایی دیگری در ساعت ۱۱ صبح امروز، یکشنبه فراخوان داده بودند. نیروهای امنیتی با حضور در بازار تهران، مانع از برگزاری این راهپیمایی شدند اما تعطیلی مغازه&zwnj;ها همچنان ادامه دارد و بازاریان روبروی مغازه&zwnj;های تعطیل شده خود ایستاده&zwnj;اند.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به این گزارش ارسلان فتحی&zwnj;پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در اطلاعیه&zwnj;ای خطاب به محمدصادق مشایخ رئیس اتحادیه صنف پارچه&zwnj;فروشان، خواستار پایان دادن به اعتصاب بازار شده بود. در این اطلاعیه که بر دیوارهای بازار نصب شده، آمده است: &laquo;اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده با استفاده از قوه قهریه امکان&zwnj;پذیر نیست.&raquo; <br /> &nbsp;</p> <p>تجمع صنف پارچه&zwnj;فروشان در محوطه بین بازار خیاط&zwnj;ها و بازار عباس&zwnj;آباد برگزار شد و با وجود حضور رئیس اتحادیه پارچه فروشان و درخواست وی برای بازکردن مغازه&zwnj;ها، ادامه یافت. وی گفته بود که در صورت بازگشایی مغازه&zwnj;ها؛ مالیات آن&zwnj;ها بخشوده می&zwnj;شود و مطالبتشان پیگیری خواهد شد. <br /> &nbsp;</p> <p>تظاهرکنندگان صنف پارچه&zwnj;فروشان با رفتن به سوی بازار طلافروشان، بازار کفاشان و بازار پوشاک خواهان</p> <p>حمایت اصناف دیگر بودند. گفته می&zwnj;شود بسیاری از مغازه&zwnj;ها با خاموش کردن چراغ&zwnj; و تعطیلی مغازه از راهپیمایان حمایت کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>روز گذشته بازاریان در محوطه بازار بزرگ تهران راهپیمایی کردند و برای برگزاری راهپیمایی دیگری در ساعت ۱۱ صبح امروز، یکشنبه فراخوان داده بودند<br /> &nbsp;</p> </blockquote> <p>قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف کشور امروز در یک نشست خبری گفت: &laquo;با اینکه دلیلی برای عدم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی این صنف وجود ندارد اما سازمان امور مالیاتی نیز در ارائه آموزشهای لازم کوتاهی کرد.&raquo; <br /> &nbsp;</p> <p>به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای اصناف کشور می&zwnj;گوید که قرار بود پارچه فروشان ۱۰ نماینده برای تداوم مذاکرات انتخاب کرده و بازار را بازگشایی کنند اما تا کنون به وعده&zwnj;های خود عمل نکرده و همچنان از اجرای قانون سرپیچی می&zwnj;کنند. <br /> &nbsp;</p> <p>وی اعتراضات این صنف را &laquo;حاشیه&zwnj;دار&raquo; عنوان کرد و ادامه داد: &laquo;این قانون در ۱۴۰ کشور دنیا اجرایی شده و شفاف است اما در ایران این معضل همچنان به دلیل عدم اطلاع رسانی و آموزش از سمت سازمان امور مالیاتی با اعتراضاتی مواجه است.&raquo; <br /> &nbsp;</p> <p>اعتصاب صنف پارچه&zwnj;فروشان از یک ماه پیش آغاز شده و بازاریان این صنف اعلام کردند که تا زمان تحقق خواسته&zwnj;هایشان به اعتراض ادامه می&zwnj;دهند. <br /> &nbsp;</p> <p>بازاریان تهران از تیر ماه سال گذشت نیز در اعتراض به سیاست&zwnj;های مالیاتی جدید دولت دست به اعتصاب زده بودند. دامنه این اعتصابات که از بازار طلا و پارچه تهران آغاز شده&zwnj;بود به شهرهای دیگر همچون تبریز و اصفهان نیز کشیده شده&zwnj;است.</p>

اعتصاب بازاریان تهران امروز، یکشنبه ششم شهریور ماه همچنان ادامه دارد و بسیاری از مغازه‌های صنف پارچه و قماش تهران در اعتراض به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تعطیل هستند.

به گزارش وب‌سایت کلمه، روز گذشته بازاریان در محوطه بازار بزرگ تهران راهپیمایی کردند و برای برگزاری راهپیمایی دیگری در ساعت ۱۱ صبح امروز، یکشنبه فراخوان داده بودند. نیروهای امنیتی با حضور در بازار تهران، مانع از برگزاری این راهپیمایی شدند اما تعطیلی مغازه‌ها همچنان ادامه دارد و بازاریان روبروی مغازه‌های تعطیل شده خود ایستاده‌اند. 

بنا به این گزارش ارسلان فتحی‌پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در اطلاعیه‌ای خطاب به محمدصادق مشایخ رئیس اتحادیه صنف پارچه‌فروشان، خواستار پایان دادن به اعتصاب بازار شده بود. در این اطلاعیه که بر دیوارهای بازار نصب شده، آمده است: «اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده با استفاده از قوه قهریه امکان‌پذیر نیست.»
 

تجمع صنف پارچه‌فروشان در محوطه بین بازار خیاط‌ها و بازار عباس‌آباد برگزار شد و با وجود حضور رئیس اتحادیه پارچه فروشان و درخواست وی برای بازکردن مغازه‌ها، ادامه یافت. وی گفته بود که در صورت بازگشایی مغازه‌ها؛ مالیات آن‌ها بخشوده می‌شود و مطالبتشان پیگیری خواهد شد.
 

تظاهرکنندگان صنف پارچه‌فروشان با رفتن به سوی بازار طلافروشان، بازار کفاشان و بازار پوشاک خواهان

حمایت اصناف دیگر بودند. گفته می‌شود بسیاری از مغازه‌ها با خاموش کردن چراغ‌ و تعطیلی مغازه از راهپیمایان حمایت کردند.

قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف کشور امروز در یک نشست خبری گفت: «با اینکه دلیلی برای عدم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی این صنف وجود ندارد اما سازمان امور مالیاتی نیز در ارائه آموزشهای لازم کوتاهی کرد.»
 

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای اصناف کشور می‌گوید که قرار بود پارچه فروشان ۱۰ نماینده برای تداوم مذاکرات انتخاب کرده و بازار را بازگشایی کنند اما تا کنون به وعده‌های خود عمل نکرده و همچنان از اجرای قانون سرپیچی می‌کنند.
 

وی اعتراضات این صنف را «حاشیه‌دار» عنوان کرد و ادامه داد: «این قانون در ۱۴۰ کشور دنیا اجرایی شده و شفاف است اما در ایران این معضل همچنان به دلیل عدم اطلاع رسانی و آموزش از سمت سازمان امور مالیاتی با اعتراضاتی مواجه است.»
 

اعتصاب صنف پارچه‌فروشان از یک ماه پیش آغاز شده و بازاریان این صنف اعلام کردند که تا زمان تحقق خواسته‌هایشان به اعتراض ادامه می‌دهند.
 

بازاریان تهران از تیر ماه سال گذشت نیز در اعتراض به سیاست‌های مالیاتی جدید دولت دست به اعتصاب زده بودند. دامنه این اعتصابات که از بازار طلا و پارچه تهران آغاز شده‌بود به شهرهای دیگر همچون تبریز و اصفهان نیز کشیده شده‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    ‫براران وطن و پول پرست بازاری ‫با نهایت احترام بدون شک اکثر شما عزیزان یک و یا چند آقا زاده و خویشاوند در ‫کوشه کنار دنیا دارید و بد نیست که از آنها بپرسید که در تمام کشورهای دنیا از ‫واردات تا تولیدات داخلی ، عمده و خورده فروشی موظف به پرداخت مالیات ‫هستند و هدف از اجرای طرحهای مالیاتی آن است که بخشهای مختلف ‫و اقشار ‫مختلف بتوانند از امکانات مساوی برخوردار باشند، متاسفانه در کشور ما ‫همیشه ‫چون از اجداد کورش می باشیم و یک فرهنگ چند میلیارد ساله داریم در مقایسه ‫همیشه از اروپا و آمریکا پائين نمی آئيم ولیکن فراموش می کنیم که ‫اگر در این ‫کشورها یک کارفرما حق کارمند و یا کارگری را پرداخت نکند بایستی ‫جریمه های ‫بالا پرداخت و اگر به تعهدات مالیاتی خود عمل نکند عواقب سختی ‫در انتظار آنها ‫می باشد. ‫بدون شک وظیفه تک تک شما است که تمامأ مالیاتهای خود را از ‫جمله مالیات ‫بر ارزش افزوده را پرداخت و در ضمن خدمات اجتماعی و درمانی و ‫بیمه تمام ‫افرادی که بردگی شما عزیزان را کرده و در آخر هر ماه به جای حقوق ‫خود صدقه دریافت می کنند را پرداخت کرده و از خون خواران و مسئو لین بازار هم ‫درخواست کنید تا به حقوق ‫تمام باربرهای بدبخت بازار احترام بگذارند و مطمئن ‫باشید اگر ‫برای حفظ حقوق این عزیزان کوتاهی کردنند اگر اعتصاب کنید دنیا از ‫شما حمایت خواهد کرد. برادران عزیز در اکثر دنیا تمام کاسب و تجار و شرکتهای ‫کوچک و بزرگ جدای از پرداخت مالیاتها میبایستی هر سه و یا شش یا یک ساله ‫میزان خرید و فروش و هزینه و سرمایه گذاری و سود خود را علام کرده در غیر ‫آنصورت در صورت عدم اقدام و کوتاهی از ادامه فعالیت محروم میگردد. و همچنین ‫می بایستی ثابت کنند تا ویلاهای چند صد هزار دلاری و ماشینهای چند ده هزار ‫دلاری را با چه درآمدی خریداری کرده اند در حالی که کارگران آنها از هیچ ضمانت ‫کاری و مالی برخودار نیستند، ‫زمان آن است که هم مسئولین و هم قشر بازار و ‫اقتصاد کشور از تجاوز و دزدی ‫به حقوق مردم دست برداشته و حداقل یک بار در ‫تاریخ کورش و داریوش را به حال خود بگذاریم حداقل یک درصد هم شده به انتقاد ‫از خود بپردازیم و حق ‫خود جامعه را به جامعه پرداخت کنیم. بعدش ویلا بخریم و ‫و موتور و ماشین کاکسیون کنیم و آخر هفته ها هم بریم دبی و ترکیه حال کنیم، ‫با سلام و احترام