ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رویترز: آمریکا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تمدید می‌کند

تحریم‌ها به مدت ۱۲۰ روز دیگر به تعلیق درآمدند. با این‌حال، همچنان معلوم نیست که آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اکتبر ۲۰۱۷ پایبندی ایران به برجام را تأیید کند.

خبرگزاری رویترز نوشته است که دولت ترامپ پنجشنبه ۱۴ سپتامبر تحریم‌هایی را که بر اساس توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی به تعلیق درآمده بود، همچنان تمدید می‌کند.

رویترز: آمریکا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تمدید می‌کند (عکس: آرشیو)

مقامات آگاه کاخ سفید که این خبر را به رویترز اطلاع داده‌اند گفته‌اند اما همچنان معلوم نیست که آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پایبندی ایران به برجام را تأیید کند.

در اکتبر سال جاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گزارش تازه‌ای درباره میزان پایبندی ایران به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه می‌دهد. اگر ترامپ به این نتیجه برسد که ایران به توافق هسته‌ای پایبند نبوده، برجام به کنگره آمریکا ارجاع داده می‌شود و کنگره هم ۶۰ روز وقت دارد آن را به بحث بگذارد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در سخنانی که هفته گذشته در مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» درباره توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی ایراد کرد، اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هنوز درباره پایبندی ایران به برجام به تصمیم نرسیده.

تحریم‌هایی که به تعلیق درآمدند و اکنون تعلیق آنها تمدید شده است در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به تصویب رسیدند. تحریم شرکت ملی نفتکش ایران، تحریم هشت شرکت پتروشیمی ایران و تهدید مشتریان بانک‌های آمریکایی که اگر خرید نفت از ایران را کاهش ندهند، توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم می‌شوند.

بر اساس قوانین داخلی آمریکا این امکان وجود دارد که تحریم‌های یاد شده به مدت ۱۲۰ روز به تعلیق درآیند. رویترز گزارش داده که امروز قرار است مجدداً تعلیق این تحریم‌ها به مدت چهار ماه دیگر تمدید شود.

یوکیو آمانو، رئیس سازمان انرژی اتم در بیانیه‌ای که دوشنبه ۱۱ سپتامبر خطاب به شورای حکام منتشر کرد اعلام کرده است که آژانس از روز آغاز اجرای توافق هسته‌ای تاکنون همچنان در حال راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های ایران است.

آمانو در این بیانیه نوشته که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده. رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرده که آژانس به انجام وظیفه خود در برابر ایران بر اساس برجام و قطعنامه مصوب شورای امنیت، به صورت «بی‌طرفانه» ادامه می‌دهد.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در گفت‌وگو با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه ۱۴ سپتامبر بر اهمیت توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی تأکید کرد. به گفته سخنگوی دفتر ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا اعتقاد دارد که برجام مانع از دستیابی ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای می‌شود. گروهی از مشاوران ترامپ و همینطور رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نیز بر همین عقیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.