ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران دخالت سپاه قدس را در سوريه «بی‌اساس» نامید

<p>ايران دخالت سپاه قدس، شاخه برون&zwnj;مرزی سپاه پاسداران را در رويدادهای سوريه، اتهامی &laquo;بدون سند و مدرک و بی&zwnj;اساس&raquo; نامیده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران دوشنبه هفتم شهريور ۱۳۹۰ گفت دولت و ملت سوريه از &laquo;رشد و بلوغ سياسی و اجتماعی&raquo; برخوردار هستند و خودشان توانايی حل مشکلات&zwnj;شان را دارند.<br /> مهمان&zwnj;پرست افزوده جمهوری اسلامی ايفای نقش در سوريه را &laquo;کذب محض&raquo; می&zwnj;داند.</p> <p>به گفته وی، &laquo;اتحاديه اروپا تلاش می&zwnj;کند افکار عمومی جهانی را از نقض حقوق بشر توسط رژيم&zwnj;های مورد حمايت خود در منطقه منحرف نمايد.&raquo;<br /> اتحاديه اروپا چند روز پيش سپاه قدس را به&zwnj;دليل کمک به سوريه در سرکوب معترضان تحريم کرد.<br /> بر اساس اين تحريم، اعضای سپاه قدس و همچنين ۱۵ مقام دولت سوريه از حق سفر و دسترسی به دارايی&zwnj;های خود در اروپا محروم خواهند شد.<br /> اتحادیه اروپا تیرماه سال جاری نیز دو فرمانده نظامی سپاه به همراه معاون اطلاعات سپاه را به اتهام کمک در سرکوب مردم سوريه مورد تحریم قرار داد. در این فهرست سرتیپ محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ايران، سرتیپ قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه، و حسين طائب، معاون اطلاعات سپاه، قرار داشتند.</p> <blockquote> <p>اتحاديه اروپا اعضای سپاه قدس و همچنين ۱۵ مقام دولت سوريه را از حق سفر و دسترسی به دارايی&zwnj;های خود در اروپا محروم کرده است</p> </blockquote> <p>آمريکا نیز پيش&zwnj;تر سپاه قدس ايران را متهم کرده بود که به دولت بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه برای سرکوب معترضان کمک&zwnj;رسانی می&zwnj;کند.<br /> باراک اوباما، رئيس جمهوری ايالات متحده آمريکا چند ماه پيش گفت دولت سوريه برای سرکوب شهروندانش از ايران کمک می&zwnj;خواهد و قصد دارد &laquo;به روش&zwnj;های وحشيانه&zwnj;ای&raquo; که دولت ايران از آن استفاده کرده، متوسل شود.<br /> در همین حال روزنامه واشنگتن پست چندی پیش اعلام کرد جمهوری اسلامی ايران برای کمک به حکومت بشار اسد نيروهای ويژه سپاه قدس را به اين کشور فرستاده و ابزارهای کنترل اينترنت را در اختيار آن قرار داده است.<br /> واشنگتن پست در گزارش خود به نقل از ديپلمات&zwnj;های آمريکايی نوشته است حکومت ايران برای کمک به مقابله رژيم سوريه با تظاهرکنندگان مخالف، کمک&zwnj;های ويژه&zwnj;ای کرده است.<br /> در اين گزارش آمده است نيروهای کارآزموده ويژه از گردان قدس سپاه پاسداران برای سرکوب اعتراضات به سوريه اعزام شده&zwnj;اند.<br /> به نوشته واشنگتن پست نيروهای سپاه قدس، نيروهای امنيتی سوريه را آموزش می&zwnj;دهند و در کنار آن روش&zwnj;های نظارت بر اينترنت را در اختيار آنان قرار می&zwnj;دهند.<br /> اعتراضات مخالفان بشار اسد در سوريه شش ماه است که آغاز شده اما دولت سوريه با نسبت دادن اين اعتراضات به &laquo;خرابکاران مسلح وابسته به بيگانگان&raquo; آن&zwnj;ها را سرکوب می&zwnj;کند.<br /> بنا به آمار سازمان ملل سرکوب مخالفان حکومت از آغاز جنبش اعتراضی در سوريه، از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۲۲۰۰ نفر کشته داشته است.</p> <p>&nbsp;</p>

ايران دخالت سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران را در رويدادهای سوريه، اتهامی «بدون سند و مدرک و بی‌اساس» نامیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران دوشنبه هفتم شهريور ۱۳۹۰ گفت دولت و ملت سوريه از «رشد و بلوغ سياسی و اجتماعی» برخوردار هستند و خودشان توانايی حل مشکلات‌شان را دارند.
مهمان‌پرست افزوده جمهوری اسلامی ايفای نقش در سوريه را «کذب محض» می‌داند.

به گفته وی، «اتحاديه اروپا تلاش می‌کند افکار عمومی جهانی را از نقض حقوق بشر توسط رژيم‌های مورد حمايت خود در منطقه منحرف نمايد.»
اتحاديه اروپا چند روز پيش سپاه قدس را به‌دليل کمک به سوريه در سرکوب معترضان تحريم کرد.
بر اساس اين تحريم، اعضای سپاه قدس و همچنين ۱۵ مقام دولت سوريه از حق سفر و دسترسی به دارايی‌های خود در اروپا محروم خواهند شد.
اتحادیه اروپا تیرماه سال جاری نیز دو فرمانده نظامی سپاه به همراه معاون اطلاعات سپاه را به اتهام کمک در سرکوب مردم سوريه مورد تحریم قرار داد. در این فهرست سرتیپ محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ايران، سرتیپ قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه، و حسين طائب، معاون اطلاعات سپاه، قرار داشتند.

اتحاديه اروپا اعضای سپاه قدس و همچنين ۱۵ مقام دولت سوريه را از حق سفر و دسترسی به دارايی‌های خود در اروپا محروم کرده است

آمريکا نیز پيش‌تر سپاه قدس ايران را متهم کرده بود که به دولت بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه برای سرکوب معترضان کمک‌رسانی می‌کند.
باراک اوباما، رئيس جمهوری ايالات متحده آمريکا چند ماه پيش گفت دولت سوريه برای سرکوب شهروندانش از ايران کمک می‌خواهد و قصد دارد «به روش‌های وحشيانه‌ای» که دولت ايران از آن استفاده کرده، متوسل شود.
در همین حال روزنامه واشنگتن پست چندی پیش اعلام کرد جمهوری اسلامی ايران برای کمک به حکومت بشار اسد نيروهای ويژه سپاه قدس را به اين کشور فرستاده و ابزارهای کنترل اينترنت را در اختيار آن قرار داده است.
واشنگتن پست در گزارش خود به نقل از ديپلمات‌های آمريکايی نوشته است حکومت ايران برای کمک به مقابله رژيم سوريه با تظاهرکنندگان مخالف، کمک‌های ويژه‌ای کرده است.
در اين گزارش آمده است نيروهای کارآزموده ويژه از گردان قدس سپاه پاسداران برای سرکوب اعتراضات به سوريه اعزام شده‌اند.
به نوشته واشنگتن پست نيروهای سپاه قدس، نيروهای امنيتی سوريه را آموزش می‌دهند و در کنار آن روش‌های نظارت بر اينترنت را در اختيار آنان قرار می‌دهند.
اعتراضات مخالفان بشار اسد در سوريه شش ماه است که آغاز شده اما دولت سوريه با نسبت دادن اين اعتراضات به «خرابکاران مسلح وابسته به بيگانگان» آن‌ها را سرکوب می‌کند.
بنا به آمار سازمان ملل سرکوب مخالفان حکومت از آغاز جنبش اعتراضی در سوريه، از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۲۲۰۰ نفر کشته داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.