ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سن بازنشستگی زنان تغییر کرد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اسلامی اعلام کرده که زنانی که ۲۵ سال سابقه کار داشته باشند، می‌توانند بازنشسته شوند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اسلامی اعلام کرده که زنانی که ۲۵ سال سابقه کار داشته باشند، می‌توانند بازنشسته شوند.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اسلامی

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در کانال تلگرامش نوشته است:

«در لایحه خدمات کشوری در دولت کاهش سن بازنشستگی زنان به ۲۵ سال و عضویت معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در شورای عالی اداری کشور به تصویب رسید.»

مجلس شورای اسلامی در جلسه پایانی بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، تصویب کرد که همه سازمان‌ها و دستگاه‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی موظفند با درخواست بازنشستگی کارمندان زن شاغل در دستگاه‌های دولتی و بیمه‌شدگان زن تامین اجتماعی، در صورت داشتن ۲۰ سال سابقه کار بدون محدودیت سنی موافقت کنند. این قانون روز ۲۶ دی ماه امسال به تصویب رسید.

اما مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه را با سیاست‌های کلی نظام از‌جمله سیاست‌های کلی برنامه ششم، مغایر دانست و با آن مخالفت کرد.

شورای نگهبان هم در یک نوبت، به این دلیل که بار مالی این مصوبه و محل تأمین هزینه‌های آن مشخص نیست، آن را رد کرده و به مجلس ارجاع داده است.

مجلس بار دیگر  بدون ایجاد تغییر، آن را تأیید کرد و به شورای نگهبان فرستاد اما در نهایت این مصوبه رد شد.

منتقدان این طرح می‌گفتند که بازنشستگی پیش از موعد در سطح کلان به ضرر جامعه زنان تمام خواهد شد، چراکه فقط در طول پنج‌سال، جمعیت زنان شاغل را از ١۴درصد به هشت تا ٩ درصد کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.