ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفت‌و‌گوی وزير خارجه ايران با رئيس شورای انتقالی ليبی

<p>علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران با مصطفی عبدالجليل، رئيس شورای ملی انتقالی ليبی به&zwnj;صورت تلفنی گفت&zwnj;وگو کرد و خواهان بازگشت سفير ايران به ليبی شد.</p> <!--break--> <p><br /> سفير ايران در ليبی، سال گذشته در واکنش به سرکوب مخالفان توسط دولت قذافی از پست خود کناره&zwnj;گيری کرده و به ايران بازگشته بود.<br /> خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) روز سه&zwnj;شنبه هشت شهريور ۱۳۹۰ خبر داده صالحی همچنين در اين گفت&zwnj;وگو &laquo;پيروزی انقلاب مردم ليبی&raquo; را تبريک گفت و بر توسعه روابط دو کشور تأکيد کرده است.<br /> رئيس شورای ملی انتقالی ليبی نيز ابراز اميدواری کرده تا وزير خارجه ايران به طرابلس سفر کند.<br /> مصطفی عبدالجميل افزوده: &laquo;موضوع امام موسی صدر يک مسأله اصلی برای ما است و تا رسيدن به نتيجه کامل آن را به صورت جدی پيگيری خواهيم کرد.&raquo;</p> <blockquote> <p>علی&zwnj;اکبر صالحی در گفت&zwnj;وگو با مصطفی عبدالجلیل &laquo;پيروزی انقلاب مردم ليبی&raquo; را تبريک گفته و بر توسعه روابط دو کشور تأکيد کرده است</p> </blockquote> <p>موسی صدر، مرجع تقليد شيعه که به نام &laquo;امام موسی صدر&raquo; مشهور است، پس از خروج از ايران و مقيم شدن در لبنان، مجلس اعلای شيعيان لبنان را تأسيس کرد.<br /> وی ۹۰ شهريور ۱۳۵۷ در يک سفر رسمی به ليبی که با دعوت معمر قذافی انجام شده بود، ناپديد شد. پس از ناپديدشدن موسی صدر گزارش&zwnj;های ضد و نقيضی درباره زنده بودن يا نبودن منتشر شده است.<br /> در تازه&zwnj;ترين اظهارنظر در اين&zwnj;باره، حورا صدر يکی از دختران موسی صدر، سه&zwnj;شنبه هشت شهريور ۱۳۹۰ به روزنامه اعتماد گفته پدرش هنوز زنده است.<br /> وی با بيان اينکه دولت ايران در پرونده موسی صدر &laquo;کارهای بسياری می&zwnj;توانست انجام دهد که انجام نداد&raquo;، افزوده: &laquo; ما هميشه احساس می&zwnj;کرديم موانعی برای رسيدگی ايران به پرونده امام وجود دارد.&raquo;<br /> با اين حال چندی پيش عبدالمنعم الهونی، نماينده&zwnj; دولت قذافی در اتحاديه عرب، در گفت&zwnj;وگو با روزنامه&zwnj; الحيات، گفته بود موسی صدر در سفرش به ليبی کشته شده و جسد او و دو همراهش در جنوب اين کشور به خاک سپرده&zwnj; شده&zwnj; است.<br /> اما حورا صدر گفته: &laquo; آقای هونی که خبر از فوت امام داده فردی است که دروغ بودن اظهاراتش پيش از اين اثبات شده است.&raquo;<br /> وی افزوده: &laquo;در رابطه با سلامت و زنده بودن ايشان، استدلال&zwnj;های متفاوتی وجود دارد اما ما تأکيدی نداريم تا بگوييم اين استدلال&zwnj;ها درست است يا خير.&raquo;<br /> فرزند موسی صدر گفته دلايلی که نشان&zwnj;دهنده زنده بودن وی است، &laquo;بسيار محکم&zwnj;تر و مستندتر&raquo; از دلايلی است که نشان می&zwnj;دهد او کشته شده باشد.</p> <p>&nbsp;</p>

علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران با مصطفی عبدالجليل، رئيس شورای ملی انتقالی ليبی به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و خواهان بازگشت سفير ايران به ليبی شد.

سفير ايران در ليبی، سال گذشته در واکنش به سرکوب مخالفان توسط دولت قذافی از پست خود کناره‌گيری کرده و به ايران بازگشته بود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) روز سه‌شنبه هشت شهريور ۱۳۹۰ خبر داده صالحی همچنين در اين گفت‌وگو «پيروزی انقلاب مردم ليبی» را تبريک گفت و بر توسعه روابط دو کشور تأکيد کرده است.
رئيس شورای ملی انتقالی ليبی نيز ابراز اميدواری کرده تا وزير خارجه ايران به طرابلس سفر کند.
مصطفی عبدالجميل افزوده: «موضوع امام موسی صدر يک مسأله اصلی برای ما است و تا رسيدن به نتيجه کامل آن را به صورت جدی پيگيری خواهيم کرد.»

علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با مصطفی عبدالجلیل «پيروزی انقلاب مردم ليبی» را تبريک گفته و بر توسعه روابط دو کشور تأکيد کرده است

موسی صدر، مرجع تقليد شيعه که به نام «امام موسی صدر» مشهور است، پس از خروج از ايران و مقيم شدن در لبنان، مجلس اعلای شيعيان لبنان را تأسيس کرد.
وی ۹۰ شهريور ۱۳۵۷ در يک سفر رسمی به ليبی که با دعوت معمر قذافی انجام شده بود، ناپديد شد. پس از ناپديدشدن موسی صدر گزارش‌های ضد و نقيضی درباره زنده بودن يا نبودن منتشر شده است.
در تازه‌ترين اظهارنظر در اين‌باره، حورا صدر يکی از دختران موسی صدر، سه‌شنبه هشت شهريور ۱۳۹۰ به روزنامه اعتماد گفته پدرش هنوز زنده است.
وی با بيان اينکه دولت ايران در پرونده موسی صدر «کارهای بسياری می‌توانست انجام دهد که انجام نداد»، افزوده: « ما هميشه احساس می‌کرديم موانعی برای رسيدگی ايران به پرونده امام وجود دارد.»
با اين حال چندی پيش عبدالمنعم الهونی، نماينده‌ دولت قذافی در اتحاديه عرب، در گفت‌وگو با روزنامه‌ الحيات، گفته بود موسی صدر در سفرش به ليبی کشته شده و جسد او و دو همراهش در جنوب اين کشور به خاک سپرده‌ شده‌ است.
اما حورا صدر گفته: « آقای هونی که خبر از فوت امام داده فردی است که دروغ بودن اظهاراتش پيش از اين اثبات شده است.»
وی افزوده: «در رابطه با سلامت و زنده بودن ايشان، استدلال‌های متفاوتی وجود دارد اما ما تأکيدی نداريم تا بگوييم اين استدلال‌ها درست است يا خير.»
فرزند موسی صدر گفته دلايلی که نشان‌دهنده زنده بودن وی است، «بسيار محکم‌تر و مستندتر» از دلايلی است که نشان می‌دهد او کشته شده باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.