ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن هفت نفر در تيراندازی نيروهای سوريه به تظاهرات عيد فطر

<p>مخالفان بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه می&zwnj;گويند نيروهای نظامی اين کشور با تيراندازی به سمت تظاهراتی که بعد از نماز عيدفطر برپا شده بود، دست&zwnj;کم هفته نفر را کشته&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p><br /> امروز سه&zwnj;شنبه ۳۰ اوت ۲۰۱۱ (هشت شهريور ۱۳۹۰) در سوريه عيدفطر است. عيدفطر، عيد مسلمانان پس از پايان ماه رمضان است.</p> <p><br /> به گزارش رويترز، در جریان تیراندازی نیروهای نظامی سوریه به تظاهرات عید فطر، چهار نفر در آل حرا، دو نفر در درعا و يک نفر نيز در حمص کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>تظاهرات مخالفان بشار اسد از ميانه مارس ۲۰۱۱ (اسفند ۱۳۸۹) آغاز شده است. دولت سوريه با نسبت دادن اين اعتراضات به &laquo;خرابکاران مسلح وابسته به بيگانگان&raquo; آن&zwnj;ها را سرکوب می&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>در جریان تیراندازی نیروهای نظامی سوریه به تظاهرات عید فطر، چهار نفر در آل حرا، دو نفر در درعا و يک نفر نيز در حمص کشته شده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>بنا به آمار سازمان ملل سرکوب مخالفان حکومت از آغاز جنبش اعتراضی در سوريه تاکنون ۲۲۰۰ نفر کشته داشته است.</p> <p>در همين حال يک هفته پيش نيز مخالفان بشار اسد، از تشکيل شورای ملی سوريه به&zwnj;عنوان نهاد اپوزيسيون در اين کشور خبر دادند.</p> <p>شورای ملی سوريه خواهان کناره&zwnj;گيری بشار اسد از قدرت است. اما روسيه که عضو شورای امنيت سازمان ملل و از مخالفان تحريم بشار اسد و مقام&zwnj;های دولتی اين کشور است، از مخالفان خواسته تا از گفت&zwnj;وگو با دولت سوريه خودداری نکنند.</p> <p>به گزارش ريانووستی، ميخاييل باگدانوف، معاون وزير خارجه و فرستاده ديميتری مدودف، رييس جمهور روسيه به روسيه روز گذشته با بشار اسد ديدار کرد.</p> <p>باگدانوف در اين ديدار خواهان توقف &laquo;فوری و کامل&raquo; خشونت از هر دو طرف شده است.</p> <p>وی همچنين از دولت سوريه خواسته تا برای اجرای اصلاحات وعده داده شده، گام&zwnj;های فوری بردارد.</p> <p>معاون وزير خارجه روسيه، از مخالفان خواسته تا با دولت وارد گفت&zwnj;وگو شوند. وی گفت&zwnj;وگو را &laquo;تنها راه موجود&raquo; برای &laquo;احيای صلح مدنی و وفاق و پيشرفت تدريجی سوريه در راه تحولات دموکراسی&raquo; دانسته است.</p> <p>روسيه پيشتر نيز گفته بود بايد به بشار اسد زمان بيشتری داد تا اصلاحاتی را که اعلام کرده، پيش ببرد.</p> <p>با اين حال مخالفان رئيس&zwnj;جمهوری سوريه با رد سخنان او می&zwnj;گويند اعتماد خود را به وعده&zwnj;های اصلاح&zwnj;طلبانه اسد، به دليل سرکوب تجمعات مسالمت&zwnj;آميز از دست داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>چندی پيش نيز آمريکا و اتحاديه اروپا خواهان کنار رفتن بشار اسد از قدرت شدند اما روسيه با برکناری وی مخالفت کرد.</p>

مخالفان بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه می‌گويند نيروهای نظامی اين کشور با تيراندازی به سمت تظاهراتی که بعد از نماز عيدفطر برپا شده بود، دست‌کم هفته نفر را کشته‌اند.

امروز سه‌شنبه ۳۰ اوت ۲۰۱۱ (هشت شهريور ۱۳۹۰) در سوريه عيدفطر است. عيدفطر، عيد مسلمانان پس از پايان ماه رمضان است.

به گزارش رويترز، در جریان تیراندازی نیروهای نظامی سوریه به تظاهرات عید فطر، چهار نفر در آل حرا، دو نفر در درعا و يک نفر نيز در حمص کشته شده‌اند.

تظاهرات مخالفان بشار اسد از ميانه مارس ۲۰۱۱ (اسفند ۱۳۸۹) آغاز شده است. دولت سوريه با نسبت دادن اين اعتراضات به «خرابکاران مسلح وابسته به بيگانگان» آن‌ها را سرکوب می‌کند.

در جریان تیراندازی نیروهای نظامی سوریه به تظاهرات عید فطر، چهار نفر در آل حرا، دو نفر در درعا و يک نفر نيز در حمص کشته شده‌اند

بنا به آمار سازمان ملل سرکوب مخالفان حکومت از آغاز جنبش اعتراضی در سوريه تاکنون ۲۲۰۰ نفر کشته داشته است.

در همين حال يک هفته پيش نيز مخالفان بشار اسد، از تشکيل شورای ملی سوريه به‌عنوان نهاد اپوزيسيون در اين کشور خبر دادند.

شورای ملی سوريه خواهان کناره‌گيری بشار اسد از قدرت است. اما روسيه که عضو شورای امنيت سازمان ملل و از مخالفان تحريم بشار اسد و مقام‌های دولتی اين کشور است، از مخالفان خواسته تا از گفت‌وگو با دولت سوريه خودداری نکنند.

به گزارش ريانووستی، ميخاييل باگدانوف، معاون وزير خارجه و فرستاده ديميتری مدودف، رييس جمهور روسيه به روسيه روز گذشته با بشار اسد ديدار کرد.

باگدانوف در اين ديدار خواهان توقف «فوری و کامل» خشونت از هر دو طرف شده است.

وی همچنين از دولت سوريه خواسته تا برای اجرای اصلاحات وعده داده شده، گام‌های فوری بردارد.

معاون وزير خارجه روسيه، از مخالفان خواسته تا با دولت وارد گفت‌وگو شوند. وی گفت‌وگو را «تنها راه موجود» برای «احيای صلح مدنی و وفاق و پيشرفت تدريجی سوريه در راه تحولات دموکراسی» دانسته است.

روسيه پيشتر نيز گفته بود بايد به بشار اسد زمان بيشتری داد تا اصلاحاتی را که اعلام کرده، پيش ببرد.

با اين حال مخالفان رئيس‌جمهوری سوريه با رد سخنان او می‌گويند اعتماد خود را به وعده‌های اصلاح‌طلبانه اسد، به دليل سرکوب تجمعات مسالمت‌آميز از دست داده‌اند.

چندی پيش نيز آمريکا و اتحاديه اروپا خواهان کنار رفتن بشار اسد از قدرت شدند اما روسيه با برکناری وی مخالفت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.