ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعیین ضرب‌الاجل برای تسلیم شدن هواداران قذافی

<p>مصطفی عبدالجليل، رئيس شورای انتقالی ملی ليبی از تعيين ضرب&zwnj;الاجل برای تسليم شدن نيروهای وفادار به معمر قذافی، رهبر &laquo;سرنگون&zwnj;شده&raquo; اين کشور خبر داد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، عبدالجليل روز سه&zwnj;شنبه ۳۰ اوت ۲۰۱۱ (هشت شهريور ۱۳۹۰) در يک کنفرانس خبری در شهر بنغازی ليبی گفت که نيروهای وفادر به قذافی تا چهار روز ديگر فرصت دارند، خود را تسليم کنند.</p> <p><br /> عبدالجليل در اين نشست خبری همچنين اعلام کرد: &laquo;ما به آن&zwnj;ها فرصت داده&zwnj;ايم و اين فرصت تا بعد از تعطيلات عيد فطر يعنی تا چهار روز ديگر ادامه خواهد داشت و پس از آن در روز شنبه، ديگر راه&zwnj;های مسالمت&zwnj;جويانه در کار نخواهد بود و ما از نيروی نظامی استفاده می&zwnj;کنيم.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>تا کنون نزديک به ۶۰ کشور شورای انتقالی ملی ليبی را به عنوان &laquo;قدرت مشروع&raquo; در اين کشور به رسميت شناخته&zwnj;اند. &laquo;روسيه، چين، هند، آفريقای جنوبی و برزيل&raquo; از جمله کشورهايی هستند که هنوز اين شورا را به رسميت نشناخته&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>مصطفی عبدالجليل: ما به آن&zwnj;ها (هواداران قذافی) فرصت داده&zwnj;ايم و اين فرصت تا بعد از تعطيلات عيد فطر يعنی تا چهار روز ديگر ادامه خواهد داشت و پس از آن در روز شنبه، ديگر راه&zwnj;های مسالمت&zwnj;جويانه در کار نخواهد بود و ما از نيروی نظامی استفاده می&zwnj;کنيم</p> </blockquote> <p>عبدالجليل افزوده: &laquo;ما اميدواريم بدون خونريزی مناطق جنوبی و غربی به&zwnj;ويژه شهر سرت را تصرف کنيم و از بزرگان و عقلای اين شهرها خواسته&zwnj;ايم که هرچه زودتر شهر را تسليم کنند.&raquo;</p> <p><br /> اين ضرب&zwnj;الاجل در حالی تعيين شده که صفيه همسر قذافی، عايشه دخترش و پسرانش محمد و هانيبال به همراه کودکان خود روز دوشنبه ۲۹ اوت از ليبی فرار کرده&zwnj;اند و وارد الجزاير شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پناه&zwnj;دادن الجزاير به همسر و فرزندان معمر قذافی باعث خشم رهبران شورای ملی انتقالی ليبی شده است. اين شورا گفته به دنبال بازگرداندن خانواده قذافی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>معمر قذافی نيز از تاريخ ۲۸ اوت که طرابلس با حمله مخالفانش سقوط کرد، ناپديد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شبکه اسکای&zwnj;نيوز بريتانيا به نقل از محافظ ۱۷ ساله خميس، پسر قذافی گزارش داده که رهبر سرنگون&zwnj;شده ليبی تا روز جمعه ۲۶ اوت در طرابلس بوده اما پس از آن به سمت شهر سبها حرکت کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيشتر نيز فرحات عمر بن قداره، رئيس پيشين بانک مرکزی ليبی گفته بود احتمال دارد قذافی به شهر سبها گريخته باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين برخی منابع خبری اعلام کرده&zwnj;اند معمر قذافی به زيمبابوه فرار کرده است. پيشتر نيز اعلام شده بود معمر قذافی به الجزاير رفته است اما وزارت امور خارجه الجزاير اين خبر را &laquo;بی&zwnj;اساس&raquo; خواند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همين حال امروز سه&zwnj;شنبه مخالفان قذافی، جاده&zwnj;های منتهی به شهر سرت را تحت کنترل خود درآورده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>هزاران نفر از هواداران قذافی در شهر سرت حاضر نشده&zwnj;اند خود را تسليم مخالفان کنند. به غير از شهر سرت که زادگاه معمر قذافی است، بقيه شهرهای ليبی در کنترل مخالفان وی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اعتراضات عليه حکومت ۴۲ ساله قذافی در ليبی از آوريل ۲۰۱۱ آغاز شده است.</p> <p>&nbsp;</p>

مصطفی عبدالجليل، رئيس شورای انتقالی ملی ليبی از تعيين ضرب‌الاجل برای تسليم شدن نيروهای وفادار به معمر قذافی، رهبر «سرنگون‌شده» اين کشور خبر داد.

به گزارش رويترز، عبدالجليل روز سه‌شنبه ۳۰ اوت ۲۰۱۱ (هشت شهريور ۱۳۹۰) در يک کنفرانس خبری در شهر بنغازی ليبی گفت که نيروهای وفادر به قذافی تا چهار روز ديگر فرصت دارند، خود را تسليم کنند.

عبدالجليل در اين نشست خبری همچنين اعلام کرد: «ما به آن‌ها فرصت داده‌ايم و اين فرصت تا بعد از تعطيلات عيد فطر يعنی تا چهار روز ديگر ادامه خواهد داشت و پس از آن در روز شنبه، ديگر راه‌های مسالمت‌جويانه در کار نخواهد بود و ما از نيروی نظامی استفاده می‌کنيم.»

تا کنون نزديک به ۶۰ کشور شورای انتقالی ملی ليبی را به عنوان «قدرت مشروع» در اين کشور به رسميت شناخته‌اند. «روسيه، چين، هند، آفريقای جنوبی و برزيل» از جمله کشورهايی هستند که هنوز اين شورا را به رسميت نشناخته‌اند.

مصطفی عبدالجليل: ما به آن‌ها (هواداران قذافی) فرصت داده‌ايم و اين فرصت تا بعد از تعطيلات عيد فطر يعنی تا چهار روز ديگر ادامه خواهد داشت و پس از آن در روز شنبه، ديگر راه‌های مسالمت‌جويانه در کار نخواهد بود و ما از نيروی نظامی استفاده می‌کنيم

عبدالجليل افزوده: «ما اميدواريم بدون خونريزی مناطق جنوبی و غربی به‌ويژه شهر سرت را تصرف کنيم و از بزرگان و عقلای اين شهرها خواسته‌ايم که هرچه زودتر شهر را تسليم کنند.»

اين ضرب‌الاجل در حالی تعيين شده که صفيه همسر قذافی، عايشه دخترش و پسرانش محمد و هانيبال به همراه کودکان خود روز دوشنبه ۲۹ اوت از ليبی فرار کرده‌اند و وارد الجزاير شده‌اند.

پناه‌دادن الجزاير به همسر و فرزندان معمر قذافی باعث خشم رهبران شورای ملی انتقالی ليبی شده است. اين شورا گفته به دنبال بازگرداندن خانواده قذافی است.

معمر قذافی نيز از تاريخ ۲۸ اوت که طرابلس با حمله مخالفانش سقوط کرد، ناپديد شده است.

شبکه اسکای‌نيوز بريتانيا به نقل از محافظ ۱۷ ساله خميس، پسر قذافی گزارش داده که رهبر سرنگون‌شده ليبی تا روز جمعه ۲۶ اوت در طرابلس بوده اما پس از آن به سمت شهر سبها حرکت کرده است.

پيشتر نيز فرحات عمر بن قداره، رئيس پيشين بانک مرکزی ليبی گفته بود احتمال دارد قذافی به شهر سبها گريخته باشد.

همچنين برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند معمر قذافی به زيمبابوه فرار کرده است. پيشتر نيز اعلام شده بود معمر قذافی به الجزاير رفته است اما وزارت امور خارجه الجزاير اين خبر را «بی‌اساس» خواند.

در همين حال امروز سه‌شنبه مخالفان قذافی، جاده‌های منتهی به شهر سرت را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

هزاران نفر از هواداران قذافی در شهر سرت حاضر نشده‌اند خود را تسليم مخالفان کنند. به غير از شهر سرت که زادگاه معمر قذافی است، بقيه شهرهای ليبی در کنترل مخالفان وی است.

اعتراضات عليه حکومت ۴۲ ساله قذافی در ليبی از آوريل ۲۰۱۱ آغاز شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    مصري ها در دهمين روز اعتراض پرچم اسرائيل را آتش زدند هزاران تن از مردم مصر براي دهمين روز متوالي با برپايي تظاهرات مقابل ساختمان سفارت اسرائيل، قطع روابط و اخراج سفير اين كشور را خواستار شدند. به گزارش خبرگزاري ها، تظاهركنندگان مصري با در دست داشتن پرچم هاي مصر و فلسطين،پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند. بر اساس اين گزارش، پليس مصر، چهار تن از تظاهركنندگان كه قصد داشتند به درون ساختمان سفارتخانه رژيم صهيونيستي وارد شوند را بازداشت كرد كه اين اقدام پليس، خشم معترضان را برانگيخت. اين گزارش حاكي است، تظاهركنندگان كه به درخواست جريان ها و گروه هاي سياسي براي برگزاري تظاهرات مقابل سفارتخانه رژيم صهيونيستي در قاهره تجمع كرده اند، خواستار قطع هرگونه رابطه ميان مصر و اسرائيل شدند. تجمع اعتراض آميز مردم مصر مقابل سفارت رژيم صهيونيستي پس از آن صورت گرفت كه اسرائيل هفت تن از سربازان مصري را با شليك گلوله در مرز مشترك به قتل رساند. در همين حال شبكه خبري «العالم» اعلام كرد: دكتر «صلاح سلطان» استاد فقه اسلامي با صدور فتوايي، كشتن سفير رژيم صهيونيستي در قاهره را در پاسخ به كشته شدن نيروهاي مصري به دست صهيونيست ها، مجاز شمرده است. استاد فقه اسلامي «الازهر» تاكيد كرد: اين فتوا را از احكام اسلامي استخراج كرده و آماده است با علماي همه مناطق جهان درباره مشروعيت اين فتوا و مطابقت آن با احكام فقه اسلامي بحث و مناظره كند. به گزارش العالم، صلاح سلطان گفت: بدنبال حوادث اخير در مرز مصر و فلسطين اشغالي، كشتن سفير رژيم صهيونيستي با احكام شريعت اسلامي مطابقت دارد. استاد دانشگاه معتبر الازهر تصريح كرد: از آنجا كه من كارشناس در زمين فقه اسلامي هستم، بنابراين درخواست نمي كنم كه سفير رژيم صهيونيستي از قاهره اخراج شود، بلكه بايد اين شخص به قتل برسد. از سوي ديگر، منابع خبري از احتمال برگزاري تظاهرات ميليوني مردم در روز جمعه در ميدان التحرير و اسكندريه در مخالفت با رژيم صهيونيستي و فشار آوردن به دولت نظامي مصر براي تسريع در اصلاحات سياسي و اقتصادي خبر دادند.

  • کاربر مهمان

    ‫عبدل داری شروع میکنی؟،داداش هنوز کسی نیستی، نه بنز داری نه مستخدم رویزرویز ‫کاخ و اسکورت حرفات مثل دیکتاتورهاست. بابا شرایط عمو قذافی ‫را قبول کن و یک رفداندم ‫بگذار، عبدلی؟ در جوامع دموکراتیک یک کلمه است که بهش میگن محاکمه سیاسی ، اول ‫جامعه را آروم کن مال ملت را به نابودی نکش ، خودت و کشورت را بیش از این به اربابانت ‫بدهکار نکن ، بعد از رفراندم و تشکیل کنگره مردمی و آرامش در کشور از طریق نماینده ‫های مردم به محاکمه متخلفین بپرداز. به این میگن دموکراسی ،عبدلی یادت باشه و کاری ‫نکن که بعدش پشیمان بشی ، از انقلابهای دیگر درس عبرت بگیر. ‫به چه گورای آریقائي سلام برسان بهش بگو کارش توی لیبی تمام شد سريعأ‌ بر گرده ایرلند ‫و گر نه اولین کسی خواهد بود که ترورش خواهی کرد بهش بگو تا عبدلی رهبر است کسی ‫حق عکس گرفتن ندارد ، این تجربه انقلاب کوبا است آره عبدلی ، کوبا نه کنیا عبدل کوبا ‫یک کشور در قاره آمریکا آمریکا می باشد که وقتی رفیق فیدل که عزرائيل ازش میترسه ‫بعد ‫از انقلاب کوبا تمام دوستان و هم رزم هایش را یکی یکی حسابشان را تسویه کرد و ‫اگر وقت ‫مطالعه نداری همان انقلابهای کشورهای دور و برت را نگاه کن. ‫عبدلی گول گولی دموکراسی در قرن ۲۱ با خون ریزی بدست نماد. ‫گوش کون داداش

  • کاربر مهمان

    دینی که به جای ایجاد صلح و اتحاد فتوای قتل صادر میکنه باید این دین رو از لیست ادیان خارج کرد و به لیست فرقه انحرافی خرافی اضافه نمود