ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل: یک پهپاد ساخت ایران متعلق به حزب‌الله را زدیم

موشک پاتریوت اسرائیل پهپاد حزب‌الله لبنان را در منطقه جولان سرنگون کرده است. اسرائیل می‌گوید این نخستین بار نیست که حزب‌الله از پهپاد برای عملیات شناسایی استفاده می‌کند.

اسرائیل می‌گوید یک پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) متعلق به حزب‌الله لبنان و ساخت ایران را که از سوریه برای عملیات شناسایی پرواز کرده بود، در منطقه جولان سرنگون کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، جاناتان کونریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که این پهپاد سه‌‌شنبه ۱۹ سپتامبر / ۲۸ شهریور از یک فرودگاه نظامی در نزدیکی دمشق پرواز خود را آغاز کرد و در منطقه غیرنظامی جولان بین دو بخش متعلق به سوریه و تحت اشغال اسرائیل، توسط ارتش این کشور سرنگون شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «ما هواپیماهای شکاری را فرستادیم اما پهپاد با شلیک موشک پاتریوت توسط سربازان اسرائیلی سرنگون شد.»

او تأکید کرد که «این نخستین بار نیست که حزب‌الله از پهپاد برای عملیات شناسایی استفاده می‌کند».

به‌گفته او مشخصات این پهپاد و این‌که آیا به سلاح مجهز بود ارزیابی می‌شود.

در ماه آوریل نیز رسانه‌های اسرائیل از سرنگونی یک پهپاد توسط موشک پاتریوت این کشور در منطقه مشابه خبر داده بودند.

بخشی از منطقه جولان سوریه از سال ۱۹۶۷ در اشغال اسرائیل است.

سوریه ساعاتی قبل از رویداد امروز (سه‌شنبه) اسرائیل را متهم کرده بود که به مواضع نظامی در نزدیکی فرودگاه دمشق حمله کرده است.

اسرائیل و سوریه در واقع سال‌هاست که در وضعیت جنگی به‌سر‌می‌برند اما آرامش از دهه‌ها پیش بین دو کشور حاکم بوده است.

از سال ۲۰۱۱ که جنگ سوریه آغاز شد درگیری‌های نظامی مرزی بین دو کشور افزایش یافت. اسرائیل بارها از پرتاب موشک از خاک سوریه به منطقه تحت اشغال خود در جولان خبر داده و در سوی دیگر خود بارها به مراکز نظامی در سوریه حملات هوایی و موشکی کرده است.

در پایان ماه ژوئن سال جاری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که ایران در سوریه و لبنان کارخانه‌های تولید موشک ساخته است.

هفتم سپتامبر / ۱۶ شهریور ارتش سوریه اسرائیل را متهم کرد که چند فروند موشک به سوی یک مرکز پژوهشی در حوالی شهر مصیاف شلیک کرده و دو نفر را کشته است. گفته شد که این مرکز پژوهشی محلی بوده که در آن گاز شیمیایی سارین تولید می‌شده؛ سلاحی که براساس گزارش سازمان ملل برای حمله شیمیایی مرگبار به خان شیخون مورد استفاده قرار گرفت.

دولت اسرائیل بدون آن‌که مسئولیت این حمله موشکی را به عهده گیرد به‌طور غیرمستقیم به ایران و سوریه هشدار داد که اجازه نخواهد داد «راهروی زمینی» از ایران به سوی سوریه ایجاد شود.

سرنگونی پهپاد توسط ارتش اسرائیل در روز سه‌شنبه ساعاتی قبل از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صورت گرفت. پیش‌بینی می‌شود که سخنرانی نتانیاهو بر موضوع ایران متمرکز باشد.

نخست‌وزیر اسرائیل در روزهای اخیر انتقادهای خود را از ایران و حزب‌الله لبنان بیش از پیش کرده است.

ایران و حزب‌الله لبنان از رژیم بشار اسد در سوریه حمایت می‌کنند و اسرائیل از آن نگران است که با شکست گروه «دولت اسلامی» (داعش) در منطقه خاورمیانه، حضور ایران در سوریه و منطقه تقویت شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.