ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدودف: تيموشنکو به دليل توافقاتش با روسيه محاکمه شده است

<p>دميتری مدودف، رئيس&zwnj;جمهوری روسيه گفته است يوليل تيموشنکو، نخست وزير پيشين اوکراين به دليل &laquo;توافقات&raquo; با روسيه محاکمه می&zwnj;شود و نه به دليل &laquo;گناهان گذشته.&raquo;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش ريانووستی، وی افزوده وزارت امور خارجه روسيه اين مسأله را ارزيابی کرده و اين موضع کل مقامات روسيه است.<br /> يوليا تيموشنکو جمعه هفت اوت ۲۰۱۱ در دادگاهی در شهر کی&zwnj;يف بازداشت شد. تيموشنکو به سوءاستفاده از قدرت در زمان نخست وزيری متهم شده است.<br /> &laquo;فشار بر شرکت نفت و گاز&raquo; اوکراين در سال ۲۰۰۹ جهت انعقاد قراردادی با شرکت گازپروم روسيه برای واردات گاز طبيعی از جمله اتهامات وی است.<br /> اين سياستمدار پس از انقلاب نارنجی سال ۲۰۰۴ رئيس دولت اوکراين شد اما در سال ۲۰۱۰ انتخابات رياست جمهوری را به ويکتور يوشچنکو، رئيس جمهوری کنونی واگذار کرد.</p> <blockquote> <p>فشار بر شرکت نفت و گاز اوکراين در سال ۲۰۰۹ جهت انعقاد قراردادی با شرکت گازپروم روسيه برای واردات گاز طبيعی از جمله اتهامات تیموشنکو است</p> </blockquote> <p>چند هفته پیش فرانسه سفير اوکراين در این کشور را فراخواند و به بازداشت تیموشنکو اعتراض کرد.</p> <p>اتحاديه اروپا نیز در خصوص سلامتی و شرايط جسمی تيموشنکو ابراز نگرانی کرده است. اين اتحاديه از مقامات اوکراین خواسته تا به ديپلمات&zwnj;ها اجازه دهد تا با خانم تيموشنکو در زندان ملاقات کنند.<br /> اتهامات علیه نخست وزیر پیشین اوکراین در حالی مطرح شده که وزارت امور خارجه روسيه با صدور اطلاعيه&zwnj;ای گفته &laquo;کليه توافق&zwnj;نامه&zwnj;های گازی سال ۲۰۰۹ کاملاً در چارچوب قوانين ملی دو کشور و مقررات بين&zwnj;المللی منعقد شده و برای امضای آن&zwnj;ها دستورات لازم از سوی روسای جمهوری اوکراين و روسيه صادر شده بود.&raquo;<br /> مخالفان، بازداشت تيموشنکو را &laquo;بهانه&zwnj;ای برای سرکوب اپوزيسيون&raquo; اعلام کرده&zwnj;اند.<br /> چندی پيش نيکلای سيری، وکيل يوليا تيموشنکو، خواهان لغو بازداشت موکل خود شد. وی از دادگاه خواست اين حکم بازداشت را به دليل &laquo;بی&zwnj;اساس بودن و غيرقانونی بودن&raquo; لغو کند.<br /> به گزارش ريانووستی تيموشنکو نيز از اين درخواست حمايت کرده و گفت: &laquo;خواهش می&zwnj;کنم دست از زجر دادن من در زندان برداريد، من بی&zwnj;گناهم.&raquo;<br /> اما قاضی پرونده از لغو رأی بازداشت خودداری کرده است.</p> <p>&nbsp;</p>

دميتری مدودف، رئيس‌جمهوری روسيه گفته است يوليل تيموشنکو، نخست وزير پيشين اوکراين به دليل «توافقات» با روسيه محاکمه می‌شود و نه به دليل «گناهان گذشته.»

به گزارش ريانووستی، وی افزوده وزارت امور خارجه روسيه اين مسأله را ارزيابی کرده و اين موضع کل مقامات روسيه است.
يوليا تيموشنکو جمعه هفت اوت ۲۰۱۱ در دادگاهی در شهر کی‌يف بازداشت شد. تيموشنکو به سوءاستفاده از قدرت در زمان نخست وزيری متهم شده است.
«فشار بر شرکت نفت و گاز» اوکراين در سال ۲۰۰۹ جهت انعقاد قراردادی با شرکت گازپروم روسيه برای واردات گاز طبيعی از جمله اتهامات وی است.
اين سياستمدار پس از انقلاب نارنجی سال ۲۰۰۴ رئيس دولت اوکراين شد اما در سال ۲۰۱۰ انتخابات رياست جمهوری را به ويکتور يوشچنکو، رئيس جمهوری کنونی واگذار کرد.

فشار بر شرکت نفت و گاز اوکراين در سال ۲۰۰۹ جهت انعقاد قراردادی با شرکت گازپروم روسيه برای واردات گاز طبيعی از جمله اتهامات تیموشنکو است

چند هفته پیش فرانسه سفير اوکراين در این کشور را فراخواند و به بازداشت تیموشنکو اعتراض کرد.

اتحاديه اروپا نیز در خصوص سلامتی و شرايط جسمی تيموشنکو ابراز نگرانی کرده است. اين اتحاديه از مقامات اوکراین خواسته تا به ديپلمات‌ها اجازه دهد تا با خانم تيموشنکو در زندان ملاقات کنند.
اتهامات علیه نخست وزیر پیشین اوکراین در حالی مطرح شده که وزارت امور خارجه روسيه با صدور اطلاعيه‌ای گفته «کليه توافق‌نامه‌های گازی سال ۲۰۰۹ کاملاً در چارچوب قوانين ملی دو کشور و مقررات بين‌المللی منعقد شده و برای امضای آن‌ها دستورات لازم از سوی روسای جمهوری اوکراين و روسيه صادر شده بود.»
مخالفان، بازداشت تيموشنکو را «بهانه‌ای برای سرکوب اپوزيسيون» اعلام کرده‌اند.
چندی پيش نيکلای سيری، وکيل يوليا تيموشنکو، خواهان لغو بازداشت موکل خود شد. وی از دادگاه خواست اين حکم بازداشت را به دليل «بی‌اساس بودن و غيرقانونی بودن» لغو کند.
به گزارش ريانووستی تيموشنکو نيز از اين درخواست حمايت کرده و گفت: «خواهش می‌کنم دست از زجر دادن من در زندان برداريد، من بی‌گناهم.»
اما قاضی پرونده از لغو رأی بازداشت خودداری کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.