ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو به مردم ایران: ما دوستان شما هستیم

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل جمله‌ای را خطاب به مردم ایران به فارسی گفت: «ما دوست شما هستیم.» او اما بار دیگر برجام را با قرارداد هسته‌ای با کره شمالی مقایسه کرد و خواستار لغو یا بهبود آن شد.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل جمله‌ای را خطاب به مردم ایران به فارسی گفت: «ما دوست شما هستیم.» او اما بار دیگر برجام را با قرارداد هسته‌ای با کره شمالی مقایسه کرد و خواستار لغو یا بهبود آن شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سه‌شنبه ۲۸ شهریور/۱۹ سپتامبر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و گفت که قرارداد هسته‌ای (برجام) با ایران یا باید درست شود و یا از بین برود.

نتانیاهو که ساعتی قبل اولین سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را «شجاعانه ترین سخنرانی» در طول حضور ۳۰ ساله نتانیاهو در سازمان ملل خوانده بود، در سخنرانی‌اش سیاستی مشابه با رییس‌جمهوری آمریکا پیش گرفت و برجام و برنامه موشکی ایران را هدف انتقاد قرار داد.

او دولت‌های اروپایی که از برجام حمایت می‌کنند را غیرمستقیم خطاب قرارداد و گفت: «می دانم هنوز کسانی هستند که از معامله هسته‌ای با ایران دفاع می‌کنند.» او برجام را با قرارداد هسته‌ای با کره شمالی مقایسه کرد و خطاب به حامیان برجام گفت: «این دقیقا همان چیزی است که آنها در مورد معامله با کره شمالی گفتند.»

در رابطه با تحریم‌های لغو شده پس از برجام نخست وزیر اسرائیل گفت که او پیش از این به جامعه جهانی هشدار داده است که ایران «هنگامی که تحریم‌ها برداشته شود، مانند یک یک ببر گرسنه رها می‌شود.»

او در ادامه گفت نتیجه برجام پیوستن ایران به جامعه بین‌المللی نیست «بلکه ایران کشورهای دیگر را یکی پس از دیگری می‌بلعد.»

نخست وزیر اسرائیل  گفت که هر روز ایران در سراسر خاورمیانه جنگی برای تسخیر راه می‌اندازد و برنامه موشک‌های بالستیک ایران تهدیدی برای تمام جهان است: «ما باید مانع توسعه برنامه موشک‌های بالستیک ایران شویم».

نتانیاهو برای آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، هم پیام داشت؛ «من پیام ساده‌ای برای دیکتاتور ایران آیت‌الله خامنه‌ای دارم: نور اسرائیل هرگز خاموش نخواهد شد. کسانی که ما را تهدید به نابودی می‌کنند خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.»

نخست وزیر اسرائیل در ادامه گفت، «تا زمانی که ایران به دنبال نابودی اسرائیل باشد، دشمن بدتر از اسرائیل نخواهد داشت.»

اما او سیاست دونالد ترامپ در جدا کردن ملت ایران از حکومت ایران را پیش گرفت و خطاب به مردم ایران ابتدا به انگلیسی و سپس به فارسی گفت که «ما دوستان شما هستیم.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.