ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدها نفر در زلزله مکزیک کشته شدند

پس از دومین زلزله در کمتر از دو هفته در مکزیک، نیروهای امدادگر در پی یافتن بازماندگان هستند. ساختمان‌های بسیاری فروریختند و مردم زیر آوار ماندند. شمار قربانیان رو به افزایش است.

برای دومین بار در مدت دو هفته مکزیک شاهد زمین‌لرزه‌ شدیدی شد. براساس آخرین آمار دست‌کم ۲۴۸ نفر بر اثر این زلزله جان خود را از دست دادند.

زمین لرزه ۷,۱ ریشتری سه‌‌شنبه ۱۹ سپتامبر / ۲۸ شهریور دومین زلزله دو هفته اخیر در مکزیک بود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، میگوئل آنخل اوسوریو، وزیر کشور مکزیک گفته است بیشتر قربانیان در مکزیکوسیتی بوده است و پس از این شهر، وئبلا و مورِلوس قرار دارند، ۱۲ نفر نیز در ایالات مکزیک و گِرِرو کشته شدند.

زمین لرزه به قدرت ۷,۱ ریشتر سه‌‌شنبه ۱۹ سپتامبر / ۲۸ شهریور مرکز مکزیک و پایتخت آن مکزیکوسیتی را لرزاند. به‌دلیل ریزش ساختمان‌های بسیار انتظار می‌رود که شمار قربانیان افزایش یابد.

این زمین لرزه در حدود ۱۲۰ کیلومتری خط هوایی جنوب شرقی مکزیکوسیتی در نزدیکی آخوشیاپان در ایالت مورِلوس رخ داده است.

در میان قربانیان این زلزله ۲۱ کودک و یک آموزگار زن نیز در مکزیکوسیتی کشته شدند. امدادگران با بیل و دست خالی تلاش کردند تا بازماندگان را از زیر آوار مدرسه انریکه ربسامن در ناحیه شهرستان کواپا نجات دهند. در یک ساختمان نیز مهد کودک وجود داشت.

پینا نیتو، رئیس جمهوری مکزیک در پیامی بر تدابیر لازم و مراقبت‌های پزشکی تأکید کرد. در مجموع ۳۸ ساختمان در مکزیکوسیتی فرو ریخته است. همچنین بسیاری از خانه‌ها آسیب دیده‌اند.

رئیس جمهوری مکزیک گفت دستور داده که ژنراتورهای برق نصب شوند تا تمام شب بتوان به مردم کمک کرد. ۳,۸ میلیون نفر در برخی مواقع از برق محروم مانده‌اند.

پینا نیتو همچنین افزود نیروهای مسلح در جست‌وجو برای یافتن قربانیان کمک خواهند کرد: «شاید ما هنوز هم بتوانیم افرادی را در میان آوار پیدا کنیم.»

در ویرانه‌های یک بیمارستان تخریب‌شده، امدادگران و ساکنان محلی، یک زنجیره انسانی را برای تخلیه آوارها و نجات بازماندگان تشکیل دادند. در پیاده‌روها آسیب‌دیدگان روی زمین نشسته بودند. فرودگاه مکزیکوسیتی، دانشگاه و همچنین کلیه مدارس در ایالت مکزیک و پوئبلا به دلایل امنیتی بسته شدند.

در ایالت پوئبلا دو زندان تخلیه شدند. زندانیان به زندانی در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مکزیکوسیتی منتقل شدند. به‌این منظور در میان هرج‌ومرج ناشی از زلزله کاروان امنی برای انتقال آن‌ها تشکیل شد.

پس از این زلزله چندین پس‌زلزله رخ داده است. مؤسسه ملی زلزله‌شناسی مکزیک گفته است از جمله در ایالت اواخاکا، واقع در جنوب شرقی مکزیکوسیتی چندین پس‌زلزله رخ داده است. ایالت ساحلی سالینا کروز نیز شاهد پس‌زلزله‌هایی با قدرت ۴,۹ ریشتر بوده است.

این زمین‌لرزه درست در تاریخی رخ داده است که ۳۲ سال پیش در سال ۱۹۸۵ بر اثر زلزله‌ای شدید در مکزیکوسیتی بیش از ۱۰ هزار نفر کشته شدند. از آن زمان مقامات مکزیکی تلاش کرده‌اند استقامت ساختمان‌های شهر را بیشتر کنند. همچنین تدابیر کمک‌رسانی در موارد فوری توسعه یافته است. ساعاتی پیش از زمین‌لرزه دیروز مانوری در مکزیکوسیتی برای مقابله با فجایع پس از زلزله انجام شده بود.

دو هفته پیش نیز در جنوب مکزیک زمین‌لرزه‌ای رخ داد که طی آن دست‌کم ۹۰ نفر کشته شدند. این زلزله با قدرت ۸,۲ ریشتر شدیدترین زمین‌لرزه مکزیک در ۱۰۰ سال اخیر بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.