ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمخانی: درک ترامپ از توافق‌های بین‌المللی ضعیف است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به نطق رئیس جمهور آمریکا در انتقاد از برجام در سازمان ملل، دونالد ترامپ را متهم کرده که از درک توافقات بین‌المللی ناتوان است.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به نطق رئیس جمهور آمریکا در انتقاد از برجام در سازمان ملل، دونالد ترامپ را متهم کرده که از درک توافقات بین‌المللی ناتوان است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، سه‌شنبه ۲۸ شهریور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای نخستین بار در دوران ریاست جمهوری‌اش سخنرانی کرد. ترامپ از جمهوری اسلامی ایران به عنوان «یک رژیم قاتل» نام برد که در اثر فعالیت‌هایش خاورمیانه بی‌ثبات شده است. او گفت توافق هسته‌ای با ایران، بدترین توافق یک‌طرفه‌ای‌ست که آمریکا تاکنون امضا کرده است.به گفته ترامپ برجام یک «توافق بد» است و آمریکا هرگز در قراردادی یک طرفه که سودی برایش نداشته باشد باقی نمی‌ماند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های داخلی با اشاره به نطق دونالد ترامپ در سازمان ملل گفته است:

«این اظهارات ناشی از درک ضعیف رئیس جمهور آمریکا از توافقات بین‌المللی و مبانی حقوقی آن بوده و از نگاه جامعه جهانی بی اهمیت تلقی می‌شود. رییس جمهور آمریکا هنوز از فضای انتخاباتی این کشور و استفاده از حملات لفظی به رقبا برای جلب آرا خارج نشده و لازم است مشاورانش به او یادآوری کنند که رفتارهای تبلیغاتی و نمایشی تاثیری در تغییر اراده و رفتار کشورها ندارد.»

شمخانی یادآوری کرده که هیچ‌یک از طرف‌های امضاءکننده برجام حق ندارد از ساز و کارهای پذیرفته شده در این توافق‌نامه عدول کند.

وزاری خارجه کشورهای ۱+ ۵ چهارشنبه ۲۰ سپتامبر در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هم سه‌شنبه ۲۸ شهریور اعلام کرده بود که ایران به هیچ‌وجه مذاکره مجدد بر سر برجام را نمی‌پذیرد. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا بعد از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل اعلام کرد که اگر قرار باشد آمریما در برجام بماند، می‌بایست مکمل‌هایی به این توافق‌نامه اضافه شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.