ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بی‌رحم نه، نادان»

«بی‌رحم نه، نادان» نام پرفورمنسی است که توسط «مسعود نیک‌دل» هنرمند حامی محیط زیست در بندر انزلی اجرا شده است.  بندر انزلی شهری است با پیشینه‌ای تاریخی، که به واسطه وجود تالاب انزلی همیشه مورد اهمیت و برای گردشگران جذابیت داشته است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر، سازه موج شکن آن است. گردشگر با رسیدن به انتهای آن خود را در میانه آب درمیابد. اما در محوطه این سازه خبری از سطل‌های زباله نیست. در طول مسیر با انبوهی از زباله‌های رها شده روی سازه موج شکن روبرو می‌شوید. در روز شنبه بیست و پنجم شهریور ماه و در چهارچوب جشنواره شکوفایی لاله‌های تالابی بندر انزلی، از دوستداران طبیعت دعوت شد تا برای پاکسازی موج شکن با هم همکاری کنند. اما برای آنها یک موضوع تازگی داشت، زیرا از آنها خواسته شد تا زباله‌های جمعآوری شده را در مکعب سفید بزرگی که در انتهای موج شکن و کنار ساحل جانمایی شده بود پرتاب کنند. همه از نتیجه تلاش خود راضی بودند و به گفت‌وگو و گرفتن عکس‌های یادگاری مشغول بودند که ناگهان یکی از دیواره های مکعب باز شد و انبوهی از زباله از آن بیرون ریخت و همه حاضرین با دیدن این صحنه شوکه شدند. «مسعود نیکدل»، در درون مکعب قرار داشت و همه متوجه شدند که هر زباله‌ای که به داخل مکعب پرتاب میکردند را در حقیقت به سمت و سر و روی او می‌ریخته‌اند و او را در انبوهی از زباله غرق کرده‌اند. عکس: احسان نیکبخت

«بی‌رحم نه، نادان» نام پرفورمنسی است که توسط «مسعود نیک‌دل» هنرمند حامی محیط زیست در بندر انزلی اجرا شده است.

 بندر انزلی شهری است با پیشینه‌ای تاریخی، که به واسطه وجود تالاب انزلی همیشه مورد اهمیت و برای گردشگران جذابیت داشته است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر، سازه موج شکن آن است. گردشگر با رسیدن به انتهای آن خود را در میانه آب درمیابد. اما در محوطه این سازه خبری از سطل‌های زباله نیست. در طول مسیر با انبوهی از زباله‌های رها شده روی سازه موج شکن روبرو می‌شوید.

در روز شنبه بیست و پنجم شهریور ماه و در چهارچوب جشنواره شکوفایی لاله‌های تالابی بندر انزلی، از دوستداران طبیعت دعوت شد تا برای پاکسازی موج شکن با هم همکاری کنند. اما برای آنها یک موضوع تازگی داشت، زیرا از آنها خواسته شد تا زباله‌های جمعآوری شده را در مکعب سفید بزرگی که در انتهای موج شکن و کنار ساحل جانمایی شده بود پرتاب کنند.

همه از نتیجه تلاش خود راضی بودند و به گفت‌وگو و گرفتن عکس‌های یادگاری مشغول بودند که ناگهان یکی از دیواره های مکعب باز شد و انبوهی از زباله از آن بیرون ریخت و همه حاضرین با دیدن این صحنه شوکه شدند. «مسعود نیکدل»، در درون مکعب قرار داشت و همه متوجه شدند که هر زباله‌ای که به داخل مکعب پرتاب میکردند را در حقیقت به سمت و سر و روی او می‌ریخته‌اند و او را در انبوهی از زباله غرق کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.