ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره جنوبی ارسال کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی را از سر گرفت

کره جنوبی می‌گوید کمک‌های این کشور به کودکان و زنان باردار کره شمالی است و به مسائل سیاسی ربطی ندارد. وزیر خارجه کره شمالی سخنان ترامپ در سازمان ملل را به «پارس سگ» تشبیه کرد.

کره جنوبی اعلام کرد که برنامه‌ای را برای تأمین کمک هشت میلیون دلاری به کره شمالی تصویب کرده است. چین نگران جدی‌تر شدن بحران شبه‌جزیره کره است و جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ همچنان ادامه دارد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفته است که وضعیت در شبه‌جزیره کره، روزبه‌روز جدی‌تر می‌شود و نمی‌توان اجازه داد که از کنترل خارج شود.

وانگ پنج‌شنبه ۲۱ سپتامبر / ۳۰ شهریور گفت: «ما از همه طرف‌ها خواستیم که آرامش خود را حفظ کنند و اجازه ندهند که وضعیت از کنترل خارج شود.»

وانگ یی در دیداری جداگانه با همتای کره جنوبی خود، کانگ کیونگ - وا، خواستار حذف سامانه موشکی «تاد» آمریکا از سوی کره جنوبی شد. چین استقرار این سامانه را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند.

وانگ می‌گوید: «چین امیدوار است که کره جنوبی در راه کاهش تنش‌ها تلاش کند.»

آمریکا و کره جنوبی به‌تازگی رزمایش مشترک موسوم به «اولچی، پاسدار آزادی» را با مشارکت ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای نظامی آمریکا انجام دادند.

در همین حال وزارت وحدت یا یکی‌سازی کره جنوبی اعلام کرده که سیاست‌های کمک‌رسانی آن تحت تأثیر تنش‌های سیاسی با شمال قرار ندارد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفته است که زمان دقیق ارسال کمک‌ها و حجم آن بعد اعلام خواهد شد.

در کره جنوبی تصمیم به ارسال کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی با استقبال روبه‌رو نشد و محبوبیت مون جه ـ این، رئیس جمهوری این کشور را کاهش داد. این موضوع همچنین در پی تحریم‌های اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی به‌دلیل ششمین آزمایش موشکی کره شمالی در آغاز ماه اوت، نگرانی ژاپن و آمریکا را نیز برانگیخته است.

کره جنوبی گفته است که قصد دارد معادل ۴.۵ میلیون دلار مواد غذایی برای کودکان و زنان باردار را در چارچوب برنامه غذایی جهانی و معادل ۳.۵ میلیون دلار واکسن‌ و دارو را از طریق یونیسف، به کره شمالی ارسال کند.

چو مئونگ ـ گیون، وزیر وحدت کره جنوبی در این‌باره گفت: «خارج از مسائل سیاسی، ما همواره گفته‌ایم که کمک‌های بشردوستانه برای کره شمالی را با در نظر گرفتن شرایط فقر کودکان و زنان باردار در این کشور ارسال می‌کنیم.»

کارین هولسوف، مسئول شرق آسیا و اقیانوس آرام در یونیسف، مشکلات کودکان کره شمالی را «بسیار واقعی» دانسته و گفته است که بر اساس برآورد یونیسف حدود ۲۰۰ هزار کودک در کره شمالی دچار سوء تغذیه هستند.

او گفت: «مواد غذایی، داروهای ضروری و تجهیزات برای درمان کودکان [در کره شمالی] ناکافی است.»

آخرین باری که کره جنوبی به کره شمالی کمک کرد، در دسامبر سال ۲۰۱۵ از طریق صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) و در زمان ریاست جمهوری پارک گون هه بود.

تشبیه سخنان ترامپ به «پارس سگ»

از سوی دیگر واکنش به سخنان دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل همچنان ادامه دارد. کره شمالی نیز به حملات و تهدیدهای ترامپ به روش خود و با یک ضرب‌المثل پاسخ داد.

ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی تهدیدهای نظامی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را که در مجمع عمومی سازمان ملل از نابود کردن کره شمالی سخن گفته بود، «پارس سگ» نامید و گفت: «اگر او فکر می‌کند که می‌تواند ما را با صدای پارس سگ بترساند، اشتباه می‌کند.»

وزیر امور خارجه کره شمالی این سخنان را به‌هنگام ورود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد و در توضیح این سخن ضرب‌المثل «سگی که پارس می‌کند گاز نمی‌گیرد» را به‌کار برد. او قرار است روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

ترامپ در سخنان روز سه‌شنبه خود در سازمان ملل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب کرده بود. رئیس جمهوری آمریکا گفته بود: «مرد موشکی کره شمالی قصد دارد عملیات انتحاری انجام دهد. وقتش رسیده کره شمالی بفهمد دستیابی به سلاح هسته‌ای تنها آینده پیش ‌روی این کشور نیست.»

وزیر خارجه کره شمالی در پاسخ به این سخنان گفت برای مشاوران رئیس جمهوری آمریکا متأسف است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.