ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: تهدیدهای ترامپ «ترقه‌ای» بیش نیست

محمد باقری در واکنش به نطق رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، عبارت «ترقه» و «ترقه‌بازی» را از رهبر جمهوری اسلامی به وام گرفت.

محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران در واکنش به سخنان رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفته است که سخنان ترامپ «ترقه‌ای» بیش نیست.  نخستین بار رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به حمله ۱۷ خرداد داعش به تهران عبارت «ترقه‌بازی» را به کار برده بود.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، سه‌شنبه ۲۸ شهریور در نخستین سخنرانی‌اش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران به عنوان «یک رژیم قاتل» نام برد که در اثر فعالیت‌هایش خاورمیانه بی‌ثبات شده است. او گفت توافق هسته‌ای با ایران، بدترین توافق یک‌طرفه‌ای‌ست که آمریکا تاکنون امضا کرده است. به گفته ترامپ برجام یک «توافق بد» است و آمریکا هرگز در قراردادی یک طرفه که سودی برایش نداشته باشد باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در واکنش به نطق ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل گفته است:

«اگر کسی تازه به دوران رسیده از مسیر تجارت به پست ریاست‌جمهوری برسد و بیاید در سازمان ملل حرف‌های جاهلانه بزند و نفرت‌افکنی کند باید بداند که این حرف‌ها پشیزی نمی‌تواند ایران را بترساند و برای ما این تهدیدها ترقه‌ای بیش نیست.»

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در فراز دیگری از سخنانش گفته است:

«کافی است که او [رئیس جمهور آمریکا] از تریبون سازمان ملل پایین بیاید و از نزدیک‌ترین ارتشی خود بپرسد که آیا آمریکا امکان تجاوز و تهاجم به ایران را دارد؟ باید پاسخ را از آنها بشنوند چراکه اکنون ما در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و فضای پیرامونی کشور در سطح منطقه جنوب غرب آسیا از آمریکایی‌ها دور نیستیم، هم ما آنها را زیرنظر داریم و هم آنها ما را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند، بنابراین آنها به رئیس‌جمهور خود خواهند گفت که چه شرایطی در منطقه است و به قول مردم ما خواهند فهمید که یک من ماست چقدر کره دارد.»

محمد باقری هشدار داده که چنانچه کشوری به ایران حمله نظامی کند، «سرنوشت صدام» در انتظار آن کشور است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار روز پنجشنبه ۳۰ شهریور خود با اعضای مجلس خبرگان سخنان رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را نشانه‌ای از «درماندگی و سبک‌مغزی» او دانسته و از نحوه مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی انتقاد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.