ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی پس از بازگشت از نیویورک: به صراحت گفتیم برجام غیرقابل مذاکره است

روحانی در تهران مواضع اروپا و آمریکا در مورد توافق هسته‌ای را متفاوت خواند و گفت به کسانی که خواهان تغییر برجام بودند گفته است که این توافق غیرقابل مذاکره است.

حسن روحانی از نیویورک به تهران بازگشت. او در بدو ورود مواضع اروپا و آمریکا در مورد توافق هسته‌ای با ایران را متفاوت خواند و گفت در نیویورک به کسانی که خواهان تغییر برجام بودند گفته است که این توافق غیرقابل مذاکره است.

حسن روحانی از نیویورک به تهران بازگشت.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران صبح روز پنج‌شنبه ۳۰ شهریور از نیویورک وارد تهران شد و مورد استقبال چند تن از مقامات حکومتی، از جمله علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل و اسحاق جهانگیری معاون اول خود و شماری از وزیران دولت قرار گرفت.

روحانی عصر یکشنبه ۲۶ شهریور به‌منظور شرکت در هفتادودومین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود.

حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد تهران گفت مقامات اروپایی با توافق هسته‌ای موافقند و این تنها آمریکا و اسرائیل هستند که با آن مخالفت دارند.

روحانی با بیان ‌این‌که مقامات اروپایی گفته‌اند برجام مورد تأیید همه قرار گرفته و همه باید برای اجرای آن تلاش کنند، گفت: «آمریکا می‌خواست القا کند که ایران به روح برجام عمل نکرده است اما همه گفتند معیار سنجش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در گزارش‌های خود گفته ایران به توافقات خود پایبند بوده است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آخرین بار در تاریخ ۳۱ اوت / ۹ شهریور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران به تعهدات خود در زمینه توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد پایبند بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا، سه‌شنبه ۲۸ شهریور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود توافق هسته‌ای با ایران، بدترین توافق یک‌طرفه‌ای‌ست که آمریکا تاکنون امضا کرده است. او افزوده بود که این توافق باعث شرمندگی آمریکاست و آمریکا هرگز در قراردادی یک طرفه که سودی برایش نداشته باشد باقی نمی‌ماند.

روحانی با اشاره به این سخنانِ ترامپ، آمریکا را «منزوی‌ترین کشور» جهان نامید و در مورد کسانی که توافق هسته‌ای را قابل مذاکره می‌دانند گفت: «سر و صداهایی که از سوی برخی می‌آمد که برجام خیلی بد نیست اما نه اینکه باید به همین صورت بماند و باید درباره آن بحث کنیم تا اگر نقصی دارد آن را برطرف کنیم صحبت‌های منطقی نبود و ما به‌طور صریح گفتیم که برجام غیرقابل مذاکره است.»

دوشنبه ۱۸ سپتامبر / ۲۷ شهریور ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه از تکمیل توافق هسته‌ای «بعد از سال ۲۰۲۵» خبر داد، با این حال روحانی می‌گوید که مقامات اروپایی مانند فرانسه، بریتانیا، سوئد، بلژیک و بلغارستان در ملاقات‌هایی که در نیویورک با او داشتند توافق هسته‌ای را غیرقابل برگشت و اصلاح دانستند.

حسن روحانی تهدید منطقه خاورمیانه از سوی ایران را رد کرد و آن را «حرف‌های سخیف و بی‌اساس» خواند. او حرف‌های ترامپ در این زمینه را مشابه حرف‌های قدیمی اسرائیل علیه ایران دانست.

ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود صادرات ایران فقط خشونت و خونریزی‌ست و حکومت ایران سرمایه این کشور را خرج گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس می‌کند.

روحانی گفت اکنون دیگر کسی به ایران نمی‌گوید چرا به مقررات بین‌المللی عمل نمی‌کند بلکه برای مبارزه با تروریسم از ایران مشورت می‌گیرند.

رئیس جمهوری ایران در طول سفر خود به نیویورک افزون بر نشستی با مدیران رسانه‌های همگانی آمریکا، گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا و شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی، در نشست گروه تماس سازمان همکاری اسلامی درباره میانمار شرکت کرد. او همچنین در این سفر با نخست‌وزیر ژاپن، رئیس جمهوری بلغارستان و نخست‌وزیران پاکستان، نروژ و بلژیک دیدار کرد.

روحانی شامگاه چهارشنبه ۲۹ شهریور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل درباره توافق هسته‌ای گفت: «به صراحت اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری نخواهد بود که برجام را نقض کند ولی در مواجهه با نقض آن عکس‌العمل متناسب و قاطع نشان خواهد داد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میر ز ا رضا

    روحانی و روحانیت و «صراحت گویی»؟!؟!؟ میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است معنای حقیقی روحانی و روحانیت: جایگزینی عقل و اَبا (تقوا و ترس از خدا) با عمامه و عَبا !!!

  • Nasim

    حسن روحانی جا پای احمدی نژاد گذاشته... مصاحبه قلابی با سی ان ان.. ملاقات باایادی حکومت درهتل بعنوان ملاقات با ایرانیان ! ..... سردادن شعارهای الکی و توخالی دروغ بعنوان سخنرانی ....

  • Farid

    مردم را گذاشته اند سرکار. روحانی و سپاه و مجلس و قضاییه تابع اوامر ولی فقیه میباشند تا تمام ثروت کشور را بباد دهند. سلیمانی، در ۱۹تیر (۱۰ژوییه)، بار دیگر به جنگ‌افروزی در عراق و کشتار مردم و به راه‌انداختن جنگ مذهبی در این کشور اعتراف کرد. وی گفت: «ابو مهدی فرمانده حشدالشعبی توانست کلید درب انبارهای تسلیحات (رژیم ایران) را در خدمت خودش بگیرد... در همین نیروی هوایی سپاه تنها اسکادران جنگنده‌های سوخو به‌محض درخواست عراق در خدمت این کشور قرار گرفت و هزاران تن سلاح از طرف [رژیم ایران] در خدمت آنها داده شد. [خامنه ای] همواره تأکید داشت دولت... از هر گونه کمکی به... عراق دریغ نکند و بر همین اساس وزارت دفاع ایران به‌صورت سه شیفت برای عراق سلاح تولید و به آنجا ارسال کرد». سلیمانی افزود: «نیروهای حزب‌الله لبنان نقش بزرگی در پیروزیهای عراق و سوریه داشتند... حزب‌الله لبنان بود که شهدای زیادی داد و همه تجربه خود را در اختیار حشد‌الشعبی قرار داد. من دست سیدحسن نصرالله... را می‌بوسم.. امروز ارتش عراق به سمت یک ارتش حزب‌اللهی در حال حرکت است». متعاقباً روحانی به این‌که اقتصاد ایران را در خدمت جنگ‌افروزی در عراق و سوریه قرار داده اذعان کرد و گفت: «ما در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به ملت عراق و سوریه کمک کردیم!!... حقوق و سلاح همین افراد را چه کسی تأمین می‌کند؟ تمام سلاحی که عراق... نیاز داشت و پول آن را چه کسی در شرایط تحریم تأمین کرد؟ در مورد سوریه نیز همین طور. موشکی از خاک کشور شلیک شده... اما چه کسی این موشک را طراحی و ساخته است؟ سازنده موشک دولت است، وزارت دفاع این موشک را ساخته‌ ، پولش را چه کسی تأمین کرده!!، بخش اقتصادی کشور آن را تأمین می‌کند... کار عظیم و بزرگی در دولت یازدهم انجام شد!