ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرانک فرید، فعال حقوق زنان، بازداشت شد

<p>فرانک فرید، فعال حقوق زنان، شاعر و مترجم، روز گذشته در تبریز بازداشت شد.</p> <!--break--> <p>این فعال حقوق زنان روز گذشته 12 شهریور در پی شلوغی های شهر تبریز در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه در منطقه سه راه امین تبریز بازداشت شده است. <br /> به گفته کمیته گزارشگران حقوق بشر، فرانک فرید برای انجام کاری شخصی به بیرون از خانه رفته بود. ماموران منزل این فعال حقوق زنان را نیز تفتیش کرده اند. هنوز از علت بازداشت این فعال تبریزی اطلاعی در دست نیست.</p> <p>فرانک فرید سالها در شهر تبریز برای برابری حقوق زن و مرد فعالیتهای مدنی کرده است. او در یکی از سخنرانی هایش درباره نحوه برخورد با فعالان زن در مناطق غیر مرکزی و بویژه در بین قومیتها می گوید: از یک سو به کنشگران حقوق زنان در این مناطق انگِ &quot;فعالیت سیاسی&quot; و &quot;تجزیه طلبی&quot; زده می شود، از طرف دیگر، زنان در جنبشهای هویت طلبانه که در این مناطق جریان دارد، توسط برخی مردان اقتدارگرا و فعال در این جنبشها، از نقشهای تصمیم گیرنده دور نگه داشته می شوند. <br /> در اجتماع روز گذشته دو شهر تبریز و ارومیه، نیروهای امنیتی با خشونت، با مردم تجمع کننده برخورد کرده و تعداد زیادی از آنها را بازداشت کردند.</p>

فرانک فرید، فعال حقوق زنان، شاعر و مترجم، روز گذشته در تبریز بازداشت شد.

این فعال حقوق زنان روز گذشته 12 شهریور در پی شلوغی های شهر تبریز در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه در منطقه سه راه امین تبریز بازداشت شده است.
به گفته کمیته گزارشگران حقوق بشر، فرانک فرید برای انجام کاری شخصی به بیرون از خانه رفته بود. ماموران منزل این فعال حقوق زنان را نیز تفتیش کرده اند. هنوز از علت بازداشت این فعال تبریزی اطلاعی در دست نیست.

فرانک فرید سالها در شهر تبریز برای برابری حقوق زن و مرد فعالیتهای مدنی کرده است. او در یکی از سخنرانی هایش درباره نحوه برخورد با فعالان زن در مناطق غیر مرکزی و بویژه در بین قومیتها می گوید: از یک سو به کنشگران حقوق زنان در این مناطق انگِ "فعالیت سیاسی" و "تجزیه طلبی" زده می شود، از طرف دیگر، زنان در جنبشهای هویت طلبانه که در این مناطق جریان دارد، توسط برخی مردان اقتدارگرا و فعال در این جنبشها، از نقشهای تصمیم گیرنده دور نگه داشته می شوند.
در اجتماع روز گذشته دو شهر تبریز و ارومیه، نیروهای امنیتی با خشونت، با مردم تجمع کننده برخورد کرده و تعداد زیادی از آنها را بازداشت کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اکرم

    فرانک فرید حق بزرگی به گردن همه ی فعالین حقوق زنان آذربایجان دارند...به امید آزادی او و سایر زندانیان