ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیرعامل شرکت آذرآب اراک بازداشت شد

در پی یورش هفته گذشته مأموران امنیتی به کارگران معترض شرکت آذرآب اراک، پلیس مدیرعامل این شرکت را بازداشت کرد.

در پی یورش هفته گذشته مأموران امنیتی به کارگران معترض شرکت آذرآب اراک، پلیس مدیرعامل این شرکت را بازداشت کرد.

راهپیمایی اعتراضی کارگران آذرآب

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی اعلام کرد که فریبرز پرنا، مدیرعامل شرکت آذرآب روز یکشنبه ۲ مهر با دستور قضایی از سوی پلیس استان احضار و هم‌اکنون در بازداشت است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین گفت علت بازداشت مدیرعامل آذرآب توسط مقامات قضائی اعلام می‌شود.

حدود یک هزار و ۸۰۰ کارگر آذرآب که ماه‌ها حقوق نگرفته بودند در روزهای گذشته چندین بار دست به اعتراض زدند. آن‌ها دور جدید اعتراضات خود را از روز یکشنبه ۲۶ شهریور آغاز کردند. روز دوشنبه نیز ۴۰ نفر از کارگران به نمایندگی از سایر کارگران به تهران رفتند و در محلی که قرار بود مجمع سهامداران برگزار شود تجمع کردند. سه‌شنبه هم کارگران معترض جاده اراک‌ به تهران را برای مدتی بستند.

صبح روز چهارشنبه ۲۹ شهریور اعتصاب و اعتراض کارگران این شرکت ادامه داشت تجمع کارگران آذرآب به‌همراه کارگران شرکت هپکو، که آن‌ها نیز حقوق معوقه داشتند با حمله نیروهای ضد شورش مواجه شد و مأموران با استفاده از باتوم و شلیک گاز اشک‌آور کارگران را متفرق کردند. در این یورش گروهی از کارگران زخمی و دستگیر شدند.

روزنامه خراسان یک‌شنبه ۲ مهر گزارش کرد که دو شرکت آذرآب و هپکو اراک به دلیل سود تسهیلات و هزینه‌های جاری دستمزد کارگران را پرداخت نمی‌کنند.

حمله با کارگران آذرآب و هپکو بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و تصاویر آن به‌شکل وسیعی منتشر شد. همین موجب شاد تا این موضوع در مجلس ایران نیز مطرح شود.

محمود صادقی، محمدعلی وکیلی، محسن علیجانی، سهیلا جلودارزاده و احمد مازنی، پنج نماینده مجلس روز گذشته، یکشنبه ۲ مهر، درباره برخورد انتظامى با کارگران شرکت آذرآب اراک به وزیر کشور تذکر دادند. آن‌ها در تذکر خود ننوشتند: «چرا به جای رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات قانونی و شرعی کارگران کارخانه آذرآب اراک که چندماه است از حقوق و مزایا محروم شده‌اند، با آنها برخورد خشن و انتظامی می‌شود؟»

علیرضا محجوب، نماینده تهران در مجلس نیز جداگانه روز گذشته نحوه برخورد با کارگران معترض دو شرکت آذرآب و هپکو را نادرست خواند.

از سوی دیگر، ابوالفضل پوروفایی، مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی پس از بازداشت مدیرعامل شرکت آذرآب، او را «یکی از عوامل ناآرامی‌های روزهای گذشته در استان» دانست و گفت: «پس از تجمع کارگران این کارخانه و رخ دادن اتفاقات ناگوار، مسئولان کارخانه حقوق یک میلیون ۸۰۰ هزار تومانی کارگران را واریز کردند در صورتی که قبل از اعتراضات کارگری هم می‌توانستند این مبلغ را واریز کنند.»

به‌گفته او اکنون چنین برداشت می‌شود که «سوءمدیریت مدیرعامل باعث چنین پیش‌آمدهایی شده و امنیت استان را متزلزل کرده است».

پوروفایی همچنین از تشکیل جلسه هیئت مدیره شرکت آذرآب برای رسیدگی به مسائل کارگران در روزهای آینده خبر داد و گفت در این جلسه سرنوشت مدیرعامل این کارخانه نیز مشخص خواهد شد.

شرکت آذرآب از بزرگترین شرکت‌های پیمانکاری عمومی در ایران است که زمینه اصلی فعالیت‌های آن ساخت پروژه‌های نیروگاهی، پالایشگاهی، پتروشیمی و سیمان است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سینا

    یکی باید به این سپاهی ها و آخوندها بگه اگه یه روز حقوق خودتونو ندن فرداش میرید سر کار ؟ شما به یک ملا بگو حاج آقا تشریف بیارید مسجد ما رایگان پیش نماز بشید . فکر می کنید میاد؟ یا به یک مدافع حرم افغانی بگویید باید بدون حقوق و مزایا بری سوریه برای ما بجنگی. اگر هم کشته شدی خانواده و خواهر و برادرات دیپورت میشن افغانستان ! فکر میکنید دیگه مدافع حرم افغانی باقی میمونه ؟