ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیونگ‌یانگ با انتشار ویدیویی آمریکا را مجدداً تهدید کرد

وزارت خارجه چین طرف‌های درگیری در شبه‌جزیره کره را به آرامش و خویشتنداری دعوت کرده. کره شمالی در همان حال با انتشار ویدیویی مجدداً آمریکا را تهدید کرد.

جمهوری خلق چین از همه طرف‌های درگیری در بحران شبه‌جزیره کره خواسته است با کنایه‌ها و اظهارات خصمانه به بحران دامن نزنند. در همان حال کره شمالی با انتشار ویدیویی تهدید کرده جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا را هدف موشک‌هایش قرار می‌دهد.

نمایی از ویدیوی تبلیغاتی که از تلویزیون کره شمالی پخش شد: جنگنده شکاری آمریکا هدف موشک کره شمالی قرار می‌گیرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنان سه‌شنبه هفته گذشته‌اش در سازمان ملل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خوانده و این کشور را به «نابودی کامل» در صورت خطرآفرینی برای منافع آمریکا و متحدانش تهدید کرده بود. در واکنش به نطق رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، رهبر کره شمالی گفته بود به نظر او دونالد ترامپ از نظر روانی نامتعادل است و به اختلال مشاعر دچار شده. کیم گفت ترامپ را با «آتش» بر سر جایش می‌نشاند. ساعتی بعد از سخنان رهبر کره شمالی، خبرگزاری کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی قصد دارد به زودی یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام آزمایش کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به جدال لفظی بین رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی گفته است وضع شبه‌جزیره کره بسیار پیچیده و بسیار بحرانی‌ست:

«بسیار اهمیت دارد که جامعه جهانی تلاش کند تحریم‌هایی را که در شورای امنیت علیه کره شمالی به تصویب رسیده، اجرا شود. هم‌زمان می‌بایست تلاش کرد گفت‌وگوها هم از سر گرفته شود.»

اینفوگرافی موشک‌های بالستیک کره شمالی - برای بزرگ‌شدن تصویر روی آن کلیک کنید

سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است:

«طرفین درگیری می‌بایست از نفت ریختن روی آتش خودداری کنند. امیدواریم همه طرفین از تحریک همدیگر خودداری کنند و سعی کنند خویشتندار باشند.»

شامگاه دوشنبه ۱۱ سپتامبر / ۲۰ شهریور اعضای شورای امنیت سازمان ملل در یک اجلاس فوق‌العاده در واکنش به برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی، صنعت نساجی کره شمالی را تحریم و صدور ویزای کار برای کارگران این کشور را ممنوع اعلام کردند. قرار بود صدور نفت به کره شمالی هم تحریم شود که به دلیل مخالفت چین، به تعویق افتاد. جمهوری خلق چین هر سال چهار میلیون بشکه نفت خام به کره شمالی صادر می‌کند.

همزمان با این رویدادها، شنبه گذشته بمب‌افکن‌های راهبردی راکوِل بی-۱ لنسر آمریکا در شرق کره شمالی عملیات هوایی انجام دادند. جنگنده‌های شکاری اف ۳۵ نیروی هوایی آمریکا نیز این بمب‌افکن‌های راهبردی را همراهی می‌کردند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات نمایشی بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های شکاری ارتش آمریکا در شرق کره شمالی گفت:

«گمان نمی‌کنم اگر بحران کره شمالی وسعت پیدا کند به نفع هیچیک از طرفین باشد.»

در این میان، دوشنبه ۲۵ سپتامبر از شبکه تلویزیونی کره شمالی ویدیویی منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه جنگنده‌‌های شکاری اف ۳۵ و بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا توسط موشک‌های زمین به هوای کره شمالی نابود می‌شوند. این ویدیو که به یک صحنه‌آرایی تیلیغاتی ناشیانه شباهت دارد، در یکی از نماهایش تصویری نشان می دهد از رئیس جمهور آمریکا هنگام بازدید از پایگاه شکاری اندروز آمریکا.

ویدیوی تبلیغاتی کره شمالی:

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.