ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام نتیجه قطعی همه‌پرسی استقلال کردستان: ۲۸سپتامبر ۲۰۱۷

کمیسیون عالی همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اعلام کرده که بیش از ۹۰ درصد از آرای شمرده شده خواهان جدایی اقلیم کردستان از عراق است.

کمیسیون عالی همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اعلام کرده که بیش از ۹۰ درصد از آرای شمرده شده خواهان جدایی اقلیم کردستان از عراق است. همه آرا هنوز شمرده نشده و نتیجه نهایی همه‌پرسی استقلال کردستان احتمالاً پنجشنبه اعلام خواهد شد.

تایج اولیه شمارش آرای همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق، از پیشتازی قابل توجه موافقان استقلال حکایت دارد.

کمیسیون عالی همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: بر اساس شمارش ۲۸۲ هزار رأی که ۹ درصد آرای رأی دهندگان را شامل می شود، بیش از ۹۳ درصد از شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی استقلال کردستان، به «جدایی» رأی مثبت داده‌اند.

شمارش آرا همچنان ادامه دارد و به این جهت ممکن است نتایج تغییر کند.

همه‌پرسی استقلال کردستان، دوشنبه ۲۵ سپتامبر در میان تهدیدات دولت مرکزی عراق، ایران و ترکیه آغاز شد و در آرامش به پایان رسید. میزان مشارکت ۷۸ درصد گزارش شده است.

در همه‌پرسی استقلال کردستان، شهروندان عراقی در اقلیم کردستان و مناطق کرد‌نشین حق مشارکت داشتند. رأی دهندگان در ۶۸۴۶ حوزه رأی‌گیری، آرای خود را به صندوق انداختند و ۱۷۳۷ کمیته نیز بر همه‌پرسی نظارت می‌کردند. این کمیته‌ها علاوه ‌بر اربیل، سلیمانیه و دهوک، بر همه‌پرسی در مناطق خارج از اقلیم کردستان، به‌ویژه در استان‌های کرکوک، نینوا وصلاح‌الدین نیز نظارت داشت .

نیروهای نظامی عراق، بعد از پایان یافتن همه‌پرسی در استان کرکوک مستقر شده‌اند. دولت حیدر عبادی اعلام کرده است که نتیجه همه‌پرسی استقلال کردستان را به رسمیت نمی‌شناسد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.