ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری به مسجد شیعیان در کابل

یک رهگذر که وانمود می‌کرد سرگرم گله‌داری گوسفندانش است، کمربند انفجاری خود را در مقابل مسجد حسینیه شیعیان منفجر کرد. بیش از ۲۰ نفر کشته و زخمی شدند.

پلیس کابل اعلام کرد که در مرکز این شهر یکی از مساجد شیعیان هدف حمله انتحاری تروریستی قرار گرفت. این حمله در آستانه عاشورا انجام شده است.

حمله انتحاری به حسینیه شیعیان در محله «قلعه فتح الله» کابل

ژنرال سلیم الماس، جمعه ۲۹ سپتامبر / ۷ مهر به‌ خبرگزاری فرانسه گفت: «یک عابر پیاده که تظاهر به گله‌داری گوسفندان می‌کرد کمربند انفجاری خود را در مقابل مسجد حسینیه شیعیان منفجر کرد.»

سلیم الماس افزود در این حمله شش نفر کشته و ۱۶ نفر زخمی شدند و همه آن‌ها غیرنظامی بودند.

آژانس خبری پژواک افغانستان گزارش داده که این حمله حدود ساعت ۱۴ به‌وقت محلی در محله «قلعه فتح الله» رخ داده و شاهدان عينى از حمله سه مهاجم سخن گفته‌اند که یکی از آن‌ها خود را منفجر کرده است.

بر اساس گزارش پژواک یکی از مهاجمان توسط پليس بازداشت و نفر سوم موفق به فرار شده است.

مسئولان امنيتى کابل هنوز در این‌باره اظهارنظر نکرده‌اند و هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

شیعیان ۱۵ درصد جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند و اکثریت مردم این کشور مسلمانان سنی هستند. با این حال بر خلاف کشور همسایه، پاکستان، در این کشور به‌رغم چهار دهه جنگ، درگیری سنی‌ها و شیعیان و یا کشتار بر اساس اختلافات دینی مسلمانان به آن شدت رخ نداده بود.

در یک سال اخیر تلاش برای درگیر کردن سنی‌ها و شیعیان در افغانستان نیز آغاز شده است.

در شهریورماه سال جاری مسجد امام زمان در منطقه خیرخانای کابل هنگام برگزاری نماز جمعه هدف دو عملیات انتحاری قرار گرفت. مهاجمان شروع به تیراندازی کردند، دست‌کم ۱۳ نفر را کشته و چندین را زخمی کردند و عده زیادی از نمازگزاران را گروگان گرفتند. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

در روز  ۱۰ مرداد، بعد از اذان مغرب، هنگامی که  حدود ۳۰۰ نفر از نمازگزاران به مسجد جوادیه در شهر هرات رفته بودند، یک مهاجم مسلح وارد مسجد شد. ابتدا نمازگزاران را به گلوله بست و وقتی که سلاح او عمل نکرد، در یک عملیات انتحاری، خود را منفجر کرد. در این حمله ۲۹ نفر کشته و ۶۰ نفر هم مجروح شدند.

در خردادماه سال جاری نیز در همان منطقه خیرخانای کابل بر اثر سه انفجار در مراسم تشییع جنازه‌ای در یک قبرستان ۱۸ نفر کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند. طالبان در آن تاریخ اعلام کرد که در این حمله دست نداشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.