ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توضیح رئیس صداوسیما درباره انتشار عکس‌اش با خاتمی: این کار اخلاقی نبود

تصاویر عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی در کنار محمد خاتمی در مراسم ترحیم آیت‌الله حسین راستی کاشانی واکنش رسانه‌های اصولگرا را برانگیخت. او در پاسخ گفته است همچنان به ولایت فقیه پایبند است و «فتنه ۸۸» را «خسارت بزرگ» برای کشور می‌داند.

تصویر عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی در کنار محمد خاتمی در مراسم ترحیم آیت‌الله حسین راستی کاشانی واکنش رسانه‌های اصولگرا را برانگیخت. او در پاسخ گفته است همچنان به ولایت فقیه پایبند است و «فتنه ۸۸» را «خسارت بزرگ» برای کشور می‌داند.

عکس جنجالی از عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس صداوسیما در کنار محمد خاتمی در مراسم ترحیم حسین راستی کاشانی در حسینیه جماران

علی‌عسکری در پاسخ به سئوالات چند دانشجوی حزب‌اللهی دانشگاه شریف درباره انتشار عکس‌اش با محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران و از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت موضع‌اش در قبال فتنه ۸۸ روشن و موضع رهبر جمهوری اسلامی است و «در فتنه ۸۸ ظلم بزرگی به مردم، نظام و رهبری شده است و افرادی که در فتنه فعال بوده‌اند باید عملکرد خود را که باعث امیدواری دشمن شد جبران و صادقانه عذرخواهی کنند.»

رئیس صداوسیما درباره مسائل پیش آمده در مجلس ترحیم آیت‌الله حسین راستی کاشانی: «ادب و آداب این جلسه اقتضا می‌کرد که من دقایقی در آنجا بمانم و به همه احترام بگذارم و این بدان معنی که برخی تعبیر کردند نیست و بعدها عکسی که منتشر شد به دنبال القا موضوعاتی غیرواقعی بود که این کار را اخلاقی نمی‌دانم.»

انتشار عکس رئیس صداوسیما و همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس در کنار محمد خاتمی با انتقادهای اصولگرایان مواجه شد. آن‌ها خاتمی را از «سران فتنه» می‌دانند و می‌گویند کسانی که با او عکس می‌گیرند چنین می‌پندارند که از این طریق می‌شود به ممنوعیت‌زدایی از خاتمی پرداخت. آن‌ها نشستن لاریجانی و علی‌عسکری کنار خاتمی را «خطایی بزرگ و ظلم به جمهوری اسلامی» می‌دانند.

نخستین بار عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران سال ۱۳۹۳ در جلسه‌ای با مدیران مسئول شماری از روزنامه‌ها اعلام کرده بود که رسانه‌ها حق ندارند خبر و تصویر محمد خاتمی را منتشر کنند. در بهمن‌ماه همان سال غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد که انتشار خبر و عکس محمد خاتمی در رسانه‌ها بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده است اما حسن روحانی در مقام رئیس شورای عالی امنیت ملی از وجود چنین مصوبه‌ای ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت «اگر چنین مصوبه‌ای هم موجود باشد، غیرقانونی است».

روزنامه کیهان تهران نیز در مهرماه جاری نوشت علی‌عسکری و لاریجانی گول خورده‌اند و «با تله‌گذاری برخی مرتبطان فتنه‌گران» برای لحظاتی کنار خاتمی نشسته‌اند و عکس‌های‌شان در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.