ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روایت‌های متناقض از حادثه منجر به مرگ در نزدیکی نیروگاه برق مروه

ریزش تونل کانال نیروگاه برق مراوه تپه واقع در استان گلستان به مرگ دو تن و مصدومیت دو تن دیگر انجامیده است.

یکشنبه نهم و دوشنبه دهم مهر، خبری درباره ریزش تونل کانال نیروگاه برق مراوه تپه واقع در استان گلستان در رسانه‌های داخلی منتشر شد. حادثه‌ای که به مرگ دو تن و مصدومیت دو تن دیگر انجامیده است.

در خبری، مصدومان و کشته شدگان کارگران نیروگاه معرفی شده‌اند اما رئیس دادگستری استان گلستان می‌گوید انفجاری در کار نبوده و حادثه ربطی به نیروگاه در حال احداث نداشته و کشته و زخمی‌ها افرادی هستند که در جست و جوی گنج، حفاری غیرمجاز انجام داده‌اند.

عکس از آرشیو

حادثه، یکشنبه نهم مهر اما بعد از ساعت ۲۱ روی داده است.

خبرگزاری مهر به نقل از علیرضا صیاد، معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان گلستان، حادثه را ناشی از وقوع انفجار در نزدیکی نیروگاه برق مراوه تپه اعلام کرد. به گفته صیاد حفر کانال در هم‌جواری نیروگاه برق شهرستان مراوه‌تپه به انفجار و مصدوم شدن چهار نفر انجامیده است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) هم از ریزش آوار در تونل کانال نیروگاه خبر داده و افزوده است بخشی از نیروگاه برق ریزش کرده است.

پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس ایران از مرگ دو نفر از مصدومان خبر داده و گفته است: «یکی از کارگران سر صحنه جان خود را از دست داده و فرد دیگر نیز علی‌رغم عملیات CPR، احیا نشده و فوت کرده است.»

مرتضی اسعدی، رئیس دادگستری استان گلستان اما خبر انفجار در تونل‌های حفاری نیروگاه در حال ساخت را رد کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از اسعدی در توضیح حادثه نوشته است مساله، حفاری غیرمجاز بوده: «این افراد در جست و جوی گنج بودند که هنگام حفر کانال و ریزش خاک به علت سستی زمین منطقه، مدفون شدند که دو نفرشان جان خود را از دست دادند و دو نفر هم راهی بیمارستان شدند.»

اسعدی گفته است در حین عملیات ساخت نیروگاه، مهندسان به تکه‌هایی از کوزه‌های قدیمی برخورد کردند. دو تن از مهندسان یکشنبه شب به همراه سه تن دیگر «به طمع پیدا کردن عتیقه و سکه‌های قدیمی» اقدام به حفاری غیرمجاز کردند.

به گفته رئیس دادگستری استان گلستان نفر پنجم بازداشت شده و بازجویی از او در جریان است.

خبرهای کارگری بیشتر:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.