ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برای تامین نظر شورای نگهبان؛ طرح قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح شد

نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان، طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر را اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان، طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر را اصلاح کردند.

در جلسه علنی چهارشنبه ۱۲ مهر، نمایندگان مجلس ایران دو ایراد شورای نگهبان درباره طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر را بررسی کردند.

براساس این اصلاحیه، در بند ت ماده واحده این طرح «کلیه جرایم» موضوع ماده ۴ این قانون مشروط به اینکه بیش از ۵۰ کیلوگرم باشد و مواد موضوع ماده ۸ این قانون مشروط بر اینکه بیش از دو کیلوگرم باشد و در خصوص سایر جرایم موضوع ماده ۸ در صورتی که بیش از ۳ کیلوگرم باشد. اجرای این بند نسبت به مرتکبان، متهمان و مجرمان قبل از لازم‌الاجرا شدن این ماده، منوط به داشتن یکی از شرایط بندهای الف، ب یا پ است.

پیش از این اصلاحیه به جای عبارت کلیه جرایم، عبارت «ساخت، تولید، توزیع، فروش و واردکردن مواد » وجود داشت که نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان این اصلاح را انجام داد.

همچنین براساس تبصره بند ت در مورد جرایم موضوع این قانون که مجازات حبس بیش از ۵ سال دارد، در صورتی که حکم به حداقل مجازات قانونی صادر شود، جز در مورد مصادیق تبصره ماده ۳۸، مرتکب از تعلیق اجرای مجازات آزادی مشروط و سایر نهادهای ارفاقی به استثنای عفو رهبری مذکور در بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسیبهره‌مند نخواهد شد. در صورتی که حکم به مجازات بیش از حداقل مجازات قانونی صادر شود، دادگاه می‌تواند برخی از مجازات حبس را پس از گذراندن حداقل مجازات قانونی به مدت ۵ تا ۱۰ سال تعلیق کند.

نمایندگان در این تبصره برای تامین نظر شورای نگهبان این اصلاح را انجام دادند که بعد از عبارت «نهادهای ارفاقی» عبارت «به استثنای عفو رهبری، مذکور در بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی» اضافه شود.

پاییز سال گذشته طرحی در مجلس تصویب شد که در نظر داشت حکم اعدام مجرمان مواد مخدر را در صورتی که مسلح نبوده و سوابق محکومیت به اعدام یا حبس ۱۰ ساله نداشته باشند، تخفیف دهد.

۲۵ تیر امسال اکثریت مجلس به کلیات طرح یک‌ فوریتی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر رای داد که مربوط به تخفیف مجازات اعدام محکومان جرایم مربوط به مواد مخدر است اما نسبت به پیشنهاد اولیه سخت‌گیرانه‌تر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.