ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تبلیغ جراحی زیبایی باید با مجوز وزارت بهداشت باشد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران در مصاحبه‌ای به تبلیغات گسترده پزشکان درباره اعمال جراحی زیبایی واکنش نشان داده و گفته که این سازمان تبلیغات غیرمجاز را پیگیری می‌کند.

 معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران در مصاحبه‌ای به تبلیغات گسترده پزشکان درباره اعمال جراحی زیبایی واکنش نشان داده و گفته که این سازمان تبلیغات غیرمجاز را پیگیری می‌کند. محمد جهانگیری، درباره قوانین برگزاری دوره‌های آموزشی زیبایی گفته: «دوره‌های آموزشی در کل کشور قواعد خاص خودش را دارد. این دوره‌ها از هر نوعی که باشند، اعم از دوره‌های کوتاه‌مدت، حرفه‌ای و بازآموزی برای برگزاری‌شان حتما باید مجوز وزارت بهداشت وجود داشته باشد.»

۲۰ هزار عمل جراحی زیبایی بینی فقط در تهران

به گفته جهانگیری، این مجوز از سوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تنها به انجمن‌های علمی و سازمان‌های نظام پزشکی استان‌ها و دستگاه‌هایی که مجاز به برگزاری این دوره‌ها هستند، داده می‌شود و خارج از این بخش‌ها، برگزاری‌ دوره‌های آموزشی ممنوع است. او تاکید کرده که از نظر سازمان نظام پزشکی، برگزاری دوره‌های آموزشی بدون مجوز وزارت بهداشت و نظام پزشکی و بدون حضور صاحبان ذی‌صلاح این حرفه و تبلیغ چنین دوره‌هایی، از نظر قانونی صلاحیت نداشته و مورد تایید نیست.

جهانگیری گفته که هم مراجع قضایی سازمان نظام پزشکی و هم دادسراهای انتظامی این سازمان به موارد تخلف در این حوزه رسیدگی می‌کنند. او تاکید کرده که پزشکان نباید در دوره‌هایی که از نظر علمی و مجوزی هیچ بنیانی ندارند، شرکت کنند و بر اساس آن اقدام درمانی انجام دهند؛ چراکه اگر اقدام‌شان منجر به قصور یا مشکلی برای سلامت مردم شود، قطعا باید پاسخگو باشند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی همچنین گفته که هر نوع تبلیغات چه در فضای مجازی و چه در رسانه‌های دیداری، مکتوب و شنیداری باید با کسب مجوز از سازمان نظام پزشکی انجام شود: «به ۲۰۰ نظام پزشکی کل کشور و همچنین به هیات‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام کردیم که این موضوع را پیگیری کنند و آنها این اقدام را انجام می‌دهند. از طرفی در سازمان نظام پزشکی کل هم این پیگیری‌ها انجام می‌شود و در سازمان نظام پزشکی تهران نیز این موضوع به جد پیگیری می‌شود.»

جهانگیری در پاسخ به اینکه جامعه پزشکی و مردم چگونه از مجوزدار بودن تبلیغات یا دوره‌های آموزشی مربوط به زیبایی مطمئن شوند، گفته: «برای هر یک از مجوزهایی که صادر می‌شود، کدهای خاص تعریف شده که قید این کد در تبلیغات مربوط به این دوره‌ها الزامی است و جامعه پزشکی و مردم از این طریق می‌توانند مجوزدار بودن یا نبودن این دوره‌ها را متوجه شوند.»

او درباره پزشکانی که روی تابلوی مطب‌شان چندین تخصص و مهارت مربوط به اعمال جراحی زیبایی را قید می‌کنند، گفته: «تابلو مطب پزشکان هم از نظر فرم هم از نظر تعداد مواردی که می‌تواند رویش قید شود، قاعده خاص خود را دارد. بر این اساس پزشکان نمی‌توانند خدمات تخصصی یا اقدامات جراحی را روی تابلویشان قید کرده و اعلام کنند که مثلا فلان جراحی‌ را انجام می‌دهیم. حتی متخصصین هم فقط باید رشته خود را روی تابلو ذکر کنند.»

رئیس انجمن جراحان پلاستیک چند ماه قبل اعلام کرده بود که تنها در تهران هر ماه دست‌کم ۲۰ هزار عمل جراحی بینی انجام می‌شود. او گفته بود عده‌ای از جراحان به صدا و سیمای جمهوری اسلامی پول می‌دهند که جراحی پلاستیک را تبلیغ و در جامعه ترویج کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.