ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری: محدودیت‌های تازه برای خاتمی یک «حصر دیگر» است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اعتراض به اعمال محدودیت‌های تازه برای رئیس دولت اصلاحات، نهادهای تصمیم‌گیرنده را به تمایل به برقراری استبداد در ایران متهم کرده.

علی مطهری می‌گوید محدودیت‌های تازه برای رئیس دولت اصلاحات باعث افزایش محبوبیت محمد خاتمی می‌شود. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از این محدودیت‌های تازه به عنوان «ایجاد یک حصر دیگر» نام برده است.

علی مطهری و محمد خاتمی

سایت کلمه پنجشنبه ۱۳ مهر گزارش داده بود که دادگاه ویژه روحانیت حکمی با امضای ابراهیم رئیسی به خانه محمد خاتمی فرستاده و اعلام کرده که «هرگونه حضور خاتمی در جلسات، سالن‌ها، همایش‌ها، مراسم هنری از قبیل تئاتر، کنسرت، و همینطور حضور در محافل مختلف غیرخانوادگی حتی در جلسات خصوصی ممنوع است.»

در حکم ابراهیم رئیسی همچنین قید شده که افراد حقیقی و حقوقی، مقامات دولتی، حوزوی، گروه‌های سیاسی، صنفی و دانشجویی و مانند آنها نیز حق ندارند با رئیس دولت اصلاحات ملاقات کنند.

ابراهیم رئیسی علاوه بر تولیت آستان قدس رضوی دادستان ویژه روحانیت هم هست.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اکنون در یادداشتی با عنوان «چرا محدودیت؟» نوشته است:

« در حالی که افکار عمومی جامعه پی در پی علامت می‌دهد که مخالف ادامه حصر خانگی است، آن‌ها یک حصر دیگر اضافه می‌کنند و شخصیتی را بدون مستند قانونی از حقوق اجتماعی و شهروندی‌اش محروم می‌نمایند.»

علی مطهری نهادهایی مانند «دادگاه ویژه روحانیت» را متهم کرده که ایران را به سوی خودکامگی سوق می‌دهند:

«قانون اساسی خوبی نوشته‌ایم و مجلس هم قوانین عادی خوبی تدوین کرده است، اما برخی شوراها و نهادهایی مثل دادگاه ویژه روحانیت، قانون اساسی و مجلس را دور می زنند و کشور را به سوی خودکامگی سوق می‌دهند، همان چیزی که برای نابودی آن انقلاب کردیم.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این یادداشت می‌گوید کسانی که تصمیماتی مانند اعمال محدودیت‌های تازه برای محمد خاتمی می‌گیرند یا «از روی نادانی چنین می‌کنند یا نقشه‌ای دارند که مثلا زودتر به پایان برجام برسد.»

او نوشته است: «این نمی‌شود که مردم را برده خود بدانیم و برای آن‌ها دستور حصر و محدودیت صادر کنیم.»

علی مطهری یک بار دیگر به تأکید یادآوری کرده که محصوران اگر خطایی کرده باشند می‌بایست در دادگاه علنی محاکمه شوند.

محمدرضا تابش، نماینده مجلس و خواهرزاده محمد خاتمی پیش از این در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران اعمال محدویت‌های تازه علیه رئیس دولت اصلاحات را تأیید کرده است. خبرگزاری فارس اما اعلام کرده که این خبر دروغ است.

در بهمن ۱۳۹۳ غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که محمد خاتمی ممنوع از تصویر شده است.

محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ از حسن روحانی حمایت کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رهبر ملت هستم قفل میکنم میبندم از همه کس میترسم عاشق موشک هستم زر میزنم پس هستم