ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا از این پس حقوق پیشمرگه‌ها را پرداخت نمی‌کند

دولت باراک اوباما در ۲۰۱۶ پرداخت حقوق ماهیانه نیروهای کردستان عراق را برعهده گرفت. پیشمرگه‌ها نقش مهمی در نبرد علیه داعش ایفا کردند.

ایالات متحده پرداخت حقوق پیشمرگه‌های اقلیم کردستان عراق را قطع کرد. بغداد نیز از ارسال درخواست مکتوب به ایران و ترکیه برای بستن مرزها با اقلیم کردستان عراق و قطع مراودات تجاری خبر داد. خطیبان نماز جمعه در سرتاسر ایران هم به صورت هماهنگ از همه‌پرسی استقلال کردستان انتقاد کردند.

کردهای معترض به توقف پروازها در برابر فرودگاه اربیل - روی کاغذ نوشته شده: «تحمل»

وب‌سایت خبری «المانیتور» جمعه ششم اکتبر / ۱۴ مهر، در گزارشی به نقل از سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از قطع پرداخت دستمزد نیروهای پیشمرگه کردستان عراق خبر داد.

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده در ۲۰۱۶ پرداخت حقوق ماهیانه نیروهای کردستان عراق را برعهده گرفت. پیشمرگه‌ها نقش مهمی در نبرد علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) ایفا کردند.

تفاهم‌نامه واشنگتن و اربیل پس از آزادسازی موصل در ۲۰۱۷ به پایان رسید، اما پیش‌بینی می‌شد که این توافق برای یک سال مالی دیگر نیز ادامه یابد. به گزارش المانیتور، پرداخت کمک‌های مالی به نیروهای پیشمرگه در هزینه‌های نظامی آمریکا برای سال مالی جدید پیش‌بینی شده بود.

احتمال می‌رود که تصمیم آمریکا برای قطع پرداخت حقوق پیشمرگه‌ها بخشی از واکنش آن به برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان باشد.

واشنگتن تأکید کرده بود که با برگزاری این همه‌پرسی در ۲۵ سپتامبر مخالف است.

در این همه‌پرسی ۹۲,۷۳ درصد به جدایی اقلیم از عراق رأی دادند. میزان مشارکت ۷۸ درصد گزارش شده است.

محکومیت هماهنگ همه‌پرسی استقلال از تریبون‌های نماز جمعه ایران

به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، خطیبان جمعه در تمام این کشور جمعه ۱۴ مهر به طور هماهنگ به محکوم‌کردن همه‌پرسی استقلال کردستان عراق پرداختند.

به گزارش ایرنا، خطیبان نماز جمعه در ایران همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان را «نقشه دشمن برای تجزیه کشورهای منطقه» خواندند و آن را «توطئه اسرائیل و آمریکا» توصیف کردند.

همزمان وزارت خارجه دولت عراق اعلام کرد که یک هفته پیش رسماً در درخواستی مکتوب از تهران و آنکارا خواسته تا تمام مرزهایشان را به روی اقلیم کردستان ببندند. این درخواست شامل قطع تمام مراودات تجاری به کردستان عراق نیز می‌شود.

فرودگاه‌های اقلیم کردستان از هفته گذشته به روی پروازهای بین‌المللی بسته شده است.

ایران و ترکیه از مخالفان جدی استقلال کردستان عراق هستند.

مقام‌های عراقی بدون افشای نام هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شده بودند که نیروهای نظامی ایران و ترکیه در هماهنگی با ارتش عراق در آستانه مرزهای خود با اقلیم مستقر خواهند شد تا کنترل این مرزها را در دست بگیرند. ارتش عراق یا نیروهای نظامی ایران و ترکیه به خاک اقلیم کردستان وارد نخواهند شد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه قرار است چهارشنبه ۱۹ مهرماه برای ارائه گزارش درباره همه‌پرسی استقلال کردستان عراق و توافق هسته‌ای ایران به مجلس شورای اسلامی برود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کامنتی

    آقای صادق پویان مطالب و کامنتهای این پست بخوانید که شما و دیگران قضاوت درستی داشته باشید. اگر واقعا منصف هستید. https://www.radiozamaneh.com/362059

  • فرشاد خسروى

    Patience هىچ قدرتى نمىتونه جلوى اراده ما رو بگىره بژى کوردستان بژى پىشمرگه

  • صادق پویان

    مردم یک منطقه به شیوه ای دموکراتیک و بدون هیچ خشونتی به استقلال خود رأی داده اند.اگر کسی به راستی خود را دموکراسی خواه می داند یا دست کم ادعای دموکراسی خواهی دارد و نوبت به یمن و فلسطین و عراق که می رسد از حق مردم این مناطق در تعیین سرنوشت سخن می گوید، قابل فهم نیست که چرا نوبت به کوردها که می رسد، تق دموکراسی خواهی اش در می رود و دمب خروس سیاست های کثیف اعمال زورش از زیر عبا بیرون می زند. آیا چه دلایل موجهی برای مخالفت با خودمختاری کردستان عراق عرضه کرده اند؟ اردوغان ، خامنه ای ، بشار اسد، وشخص مبهمی به نام واشنگتن در زیر بیرق دیکتاتورهای جهان متحد شوید از چه هراس دارند؟آیا ولی نعمت و مالک کردهای عراق اند؟ مردم یک منطقه با اکثریت قوی به استقلال رأی داده اند. به شما چه ربطی دارد؟ وحدت ملی شما را به هم می زند و کوردهای ایران و سوریه را هم هوایی استقلال و در واقع رهایی از دیکتاتوری شما می کند؟ شما اگر وحدت ملی می شناختید ، نارضایی اقلیت هایتان به آن حد نمی رسید که خواهان استقلال شوند. خودمختاری حیات خلوت اسراییل و امپریالیسم را آماده سازی می کند؟خب، این اسراییل و امپریالیسم چه بدی دارند که شما ندارید؟ به فرض که آنها برای منافع خود دست به هر کار کثیفی زده باشند، آیا دست های شما آن قدر تمیز هست که ما به مقاومت کذایی شما در برابر نظام سلطه و استکبار و امپریالیسم مشکوک نباشیم؟ آیا بغل گوش خود ما زندانیان با آخرین دارایی خود که بدنشان باشد، در اعتصاب غذا جان بسر نمی شوند؟ آیا سلاح های شما در داخل برای سرکوب فضای عمومی و تهی کردن آن از هر صدایی جز ارتعاش ترس به کار نرفته است؟ کسی که غمخوار نزدیکان نیست چگونه ممکن است غمخوار دورست ها باشد؟ ای دو دوزه بازها که جز خشونت عریان و خونبار پشتوان قدرتتان نیست، شما را چه کار با مردمی که شاید دموکراتیک ترین مردم خاور میانه باشند؟ راستی یادم رفت خطاب به خطیبان مزدور و بی اختیار نماز جمعه نیز بگویم : خودمختاری با قانون اساسی تعارض دارد؟ خب ، کجاست که هر قانونی بحق لغو می شود جز آنجا که خواست عمومی آن قانون را نخواهد؟آیا شما طبق قانون اساسی زمان شاه انقلاب کردید ؟