ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران کره شمالی: تهدید تازه ترامپ به اقدام نظامی

پس از انتشار توئیت ترامپ، سخنان کیم در دفاع از برنامه اتمی‌ به‌عنوان «بازدارنده علیه آمریکایی‌های امپریالیست» منتشر شد. او خواهر ۲۸ ساله‌اش را هم به یک مقام بالای حکومتی منصوب کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره کره شمالی، گفتگو با این کشور را بی‌فایده خواند. همزمان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بار دیگر به دفاع از برنامه تسلیحاتی اتمی این کشور پرداخت و خواهر خود را به یک مقام ارشد حکومتی ارتقا داد.

ترامپ می‌خواهد تیلرسون «سرسخت‌تر» باشد

دونالد ترامپ شنبه هفتم اکتبر، در پیامی توئیتری بار دیگر به تهدید ضمنی پیونگ‌یانگ پرداخت و نوشت: «رئیس‌جمهورها و دولت‌هایشان ۲۵ سال با کره شمالی گفت‌و‌گو می‌کردند، توافق‌هایی به دست آمد و پول زیادی خرج شد...اما اثری نداشت، توافق‌نامه‌ها قبل خشک‌شدن جوهرشان نقض شد و مذاکره‌کننده‌های آمریکایی را به سخره گرفت. متأسفم، اما فقط یک چیز اثرگذار خواهد بود!»

رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره نکرد که منظورش از آن «یک چیز» چیست، اما به گفته خبرگزاری «رویترز»، سخنان او احتمال گمانه‌زنی درباره یک راه‌حل نظامی را افزایش داده است.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) October 7, 2017

ترامپ جمعه پس از جلسه با فرماندهان نظامی ارشد ایالات متحده به خبرنگاران گفته بود که اکنون وضعیت شبیه «آرامش قبل از طوفان» است. اندکی بعد سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید این جمله را به سیاست‌های آمریکا در قبال کره شمالی و ایران مرتبط دانست، اما توضیح دقیق‌تری نداد.

رئیس‌جمهوری آمریکا که در زمان کارزارهای انتخاباتی گفته بود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی «همبرگر» خواهد خورد و مستقیماً مذاکره خواهد کرد، پس از رسیدن به قدرت تغییر موضع داد. او پیش از این نیز گفتگو با کره شمالی را بی‌فایده خوانده بود.

با اینکه رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به چین از وجود کانال‌های ارتباطی مستقیم با کره شمالی سخن گفت، اما ترامپ بالافاصله در توئیت‌هایی گفت‌و‌گو با پیونگ‌یانگ را بیهوده دانست و به وزیر خارجه خود گفت: «رکس، انرژی‌ات را ذخیره کن.»

او دیروز نیز به خبرنگاران گفت که دوست دارد تیلرسون «سرسخت‌تر» باشد.

جدل لفظی رهبران آمریکا و کره شمالی بحران را به مرحله جدیدی وارد کرده و کارشناسان نسبت به خطرات رویارویی نظامی در شبه‌جزیره کره هشدار داده‌اند.

    ترامپ در سازمان ملل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خواند و این کشور را به «نابودی کامل» در صورت خطرآفرینی برای منافع آمریکا و متحدانش تهدید کرد. ترامپ گفت که «کیم راه خودکشی را در پیش گرفته است».

    فعالان ضدجنگ در کره جنوبی، در تظاهراتی علیه جنگ‌طلبی دونالد ترامپ در نزدیکی سفارت آمریکا در سئول

    پس از آن کیم جونگ اون در واکنش به تهدیدهای ترامپ، او را از نظر روانی نامتعادل و مبتلا به اختلال مشاعر خواند و گفت او را با «آتش» بر سرجایش می‌نشاند.

    توئیت‌های ترامپ پس از انتشار گزارش‌هایی راجع به آزمایش قریب‌الوقوع یک موشک قاره‌پیمای دیگر از سوی کره شمالی ارسال شدند.

    کره شمالی به نمایندگان اعزامی روسیه به آن کشور گفته است که در حال آماده‌سازی برای آزمایش جدید موشک‌ بالستیک قاره‌پیمای خود است؛ موشکی که به ادعای این کشور به سواحل غربی ایالات متحده می‌رسد.

    گفته می‌شود که آزمایش بعدی کره شمالی یا ۱۰ اکتبر همزمان با سالگرد تأسیس حزب کمونیست آنجا خواهد بود یا دوشنبه ۹ اکتبر، که روز کریستف کلمب در آمریکا است.

      ارتقاء جایگاه حکومتی خواهر کیم

      خبرگزاری رسمی کره شمالی یکشنبه هشتم اکتبر سخنان کیم جونگ اون در دفاع از برنامه هسته‌ای این کشور را منتشر کرد.

      رهبر کره شمالی در سخنانی خطاب به اعضای کمیته مرکزی حزب کارگران، حزب حاکم کمونیست این کشور گفته است که سلاح‌های هسته‌ای «به عنوان یک عامل بازدارنده نیرومند صلح و امنیت در شبه‌جزیره کره و جنوب شرقی آسیا را در برابر تهدیدهای هسته‌ای امپریالیست‌های آمریکایی تضمین می‌کنند».

      او ادعا کرده که سیاست موسوم به «بیونگ‌جین»، یعنی توسعه همزمان تسلیحات هسته‌ای و اقتصاد کاملاً درست بوده و «اقتصاد ملی علی‌رغم افزایش تحریم‌ها نیرومندتر شده است.»

      کیم جونگ اون پس از رسیدن به قدرت دست به اصلاحات اقتصادی زد. بر اساس آخرین آمارهای بین‌المللی، رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۶ نزدیک چهار درصد بود.

      رهبر کره شمالی در دیدار کمیته مرکزی حزب حاکم تغییر مهمی نیز در حلقه قدرت داد و خواهر ۲۸ ساله خود، کیم یو جونگ را به عضویت علی‌البدل دفتر سیاسی حزب، بلندمرتبه‌ترین نهاد تصمیم‌گیری کشور درآورد.

      ناظران در کره جنوبی به رویترز گفته اند که ارتقاء جایکاه حکومتی کیم یو جونگ به معنای تثبیت هرچه بیشتر قدرت در دستان خانواده کیم است. همچنین خواهر کیم دومین مسئول بلندپایه کره شمالی پس از خود رهبری خواهد بود که قسمت عمده عمرش را در قرن جدید سپری کرده است.

      کیم یو جونگ در فهرست تحریم‌های خزانه‌داری ایالات متحده قرار دارد.

      در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.