ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منابع داخلی در افغانستان: دستور رهبر طالبان برای توقف جنگ با داعش

 رهبر طالبان این تصمیم را اواخر سپتامبر/ اوایل مهرماه، حین بازدید از منطقه موسی قلعه، پایگاه قدرت طالبان در ولایت هلمند اعلام کرد.

منابع داخلی در افغانستان گزارش کردند که هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان با انتشار دستورالعملی از نیروها‌یش خواسته با طرفداران داعش در این کشور درگیر نشوند.

شبکه «افغان وان تی‌وی» خبر داده که آخوندزاده این تصمیم را اواخر سپتامبر/ اوایل مهرماه، حین بازدید از منطقه موسی قلعه، پایگاه قدرت طالبان در ولایت هلمند اعلام کرد.

رهبر طالبان علت این تصمیم را اهداف مشابه دانسته است.

اعلام این خبر دوماه پس از آن صورت می‌گیرد که گروه طالبان و داعش برای نخستین بار در افغانستان در یک عملیات تروریستی مشترک  و بزرگ در منطقه میرزااولنگ، ۵۲ شیعه هزاره را به «طور فجیعی» به قتل رساندند. نیروهای دولتی اعلام کردند کشته‌شدگان غیر نظامی بودند. اما طالبان این موضوع را تکذیب کرد.

مقام امنیتی افغانستان تصدیق کردند که پیش از حمله میرزااولنگ، سه بار پیش آمده که ستیزه‌جویان طالبان و گروه داعش با هم بر ضد نیروهای امنیتی افغانستان هم‌پیمان شده‌اند.

درگیری میان نیروهای طالبان و داعش از سال ۲۰۱۵ آغاز شده بود و تلفات بسیاری از هر دو طرف برجا گذاشت. در آخرین مورد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان در شمال افغانستان اعلام کرد که در درگیری بین گروه طالبان و داعش، بیش از ۹۱ نفر از هر دو طرف کشته شده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.