ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صلیب سرخ جهانی فعالیتش در افغانستان را محدود کرد

در سال ۲۰۱۷، ۶ نفر از همکاران صلیب سرخ جهانی در افغانستان کشته شده‌اند. مسئول کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی می‌گوید چاره‌ای جز بستن دفاتر قندوز و مزار شریف ندارد.

صلیب سرخ جهانی اعلام کرده که فعالیتش در افغانستان را محدود می‌کند. در سال جاری دست‌کم ۶ نفر از همکاران صلیب سرخ جهانی در افغانستان کشته شده‌اند.

صلیب سرخ جهانی فعالیتش در افغانستان را محدود کرد

مونیکا زانارلی، مسئول کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در افغانستان در یک نشست خبری که صبح دوشنبه ۹ اکتبر در کابل برگزار شد، گفت: «ما چاره دیگری نداریم جز اینکه فعالیت‌هایمان در افغانستان را محدود کنیم.»

به گفته زانارلی دفتر صلیب سرخ جهانی در قندوز و مزار شریف تعطیل خواهد شد.

مسئول کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی اعلام کرده که به دلیل ناامنی و برای حفاظت از جان کارمندانش، ممکن است صلیب سرخ بعد از ۳۰ سال فعالیت‌هایش را در افغانستان کاملاً متوقف کند.

در فوریه سال جاری ۶ کارمند صلیب سرخ در شمال افغانستان در حمله به یک کاروان نظامی کشته شدند. سال گذشته هم ۴ کارمند صلیب سرخ را ربوده بودند.

اداره ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) با توجه به سطح آموزش نیروهای افغان و ناکارآمدی آن‌ها پیش‌بینی کرده است که با کمک سه هزار سربازی که قرار است آمریکا به افغانستان اعزام کند، حداکثر می‌توان مانع از پیشروی بیشتر طالبان شد. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که طالبان بر بیش از ۶۰ درصد از خاک افغانستان تسلط دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.