ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران: پاسخ ایران به تحریم سپاه «کوبنده» است

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که چنانچه ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد، پاسخ ایران «کوبنده» خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که چنانچه ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد، پاسخ ایران «کوبنده» خواهد بود.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری دوشنبه ۱۷ مهر خود درباره احتمال قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروهای تروریستی گفت:

« آمریکا در صورتی که قانون کاتسا را اجرا کند و به سمت چنین تصمیمی حرکت کند با پاسخ قاطع، کوبنده و سخت ایران مواجه خواهد شد.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران اما در همان حال اظهاری امیدواری کرد که آمریکا از «دوراندیشی لازم» برخوردار باشد:

« امیدواریم که آمریکایی‌ها در ادامه خطاهای استراتژیکی که تاکنون انجام داده‌اند این اقدام را انجام ندهند و دور اندیشی لازم را داشته باشند.»

 «پولیتیکو» و روزنامه «فایننشنال تایمز»  خبر داده بودند که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، قصد دارد به زودی سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، یکشنبه ۱۶ مهر در جلسه شورای راهبردی سپاه گفته است:

«در صورتی که اخبار پراکنده موجود در خصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر در نظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان به ویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش در نظر خواهد گرفت.»

فرمانده سپاه در بخشی از این سخنان گفته بود که اگر قانون تحریم‌های جدید آمریکا اجرا شود «این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع دو هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران منتقل کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    زندانیان زندان شيبان در شرايط بسيار وخیم بهداشتى و با حداقل امكانات آسایشی و خدماتی يك زندان به سر مى برند. بطور مثال بدليل كمبود آب افراد بايد ساعت ها در صف حمام يا توالت بايستند که نوبت آنها برسد. يكى از زندانيان سياسى مى گويد: "زندان شيبان براى يك زندانى سياسى مانند (مرگ سفيد) است، زندانی كه در بین چهار ديوارى و محروم از هر حق شهروندی محاصره شده است". او می افزاید: :زندان شيبان يك تبعيدگاه نیز به شمار می آید. زندانيان تبعيدى همچون "ايوب پرگار" عضو سازمان مجاهدين خلق از شهر تهران، سخى ريگى از سیستان و بلوچستان، اسماعيل وفائى شهروند بهائى، در بین ما حضور دارند. زندانیانى از شهروندان كردستان نیز پیش از این در این زندان حضور داشته اند. اكثر زندانيان به دليل آلودگى غذا به عفونت روده و سرطان مبتلا مى شوند. اگر به رعایت بهداشت يا کیفیت غذا اعتراضی انجام گیرد، او را به تبعيد تهديد میکنند. يكى از زندانيان عرب به این دلیل به زندان الیگودرز تبعيد شده است. از ديگر موارد عجيب اين زندان این است که جهت معاينه آن دسته افراد كه از مشکلات بينائى رنج میبرند این است که بايد چند نَفَر آن هم با هزينه خودشان جمع شوند و درخواست حضور یک پزشك متخصص را بكنند! يكى از زندانيان كه در همین اواخر از زندان آزاد شده است، مى گويد: از سپاه پاسداران افرادى آمده و با زندانيان مؤبد و احكام طولاني مدت بند يك سالن 6 جلسه گرفته اند، در آخر جلسه گفته کسانی كه مايل هستند جزء مدافعان حرم ! به سوريه اعزام شوند، تمام اتهامات و مدت حبس آنها حذف خواهد شد، او مى گويد: بچه ها قبول نكردند اما شنيدم كه از بند سرقتی ها افرادى به مدافعان حرم ! پيوسته اند.!