ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نسرين ستوده به شش سال حبس محکوم شد

<p>نسرين ستوده، وکيل زندانی در ايران از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر تهران به شش سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محروميت از حرفه وکالت محکوم شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خانه حقوق بشر ايران، ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور اين وکيل در حکم تجديدنظر تأييد نشده است.<br /> اين حکم به مينا جعفری يکی از وکلای ستوده ابلاغ شده است.<br /> نسرين ستوده پيشتر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محروميت از شغل وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور محکوم شده بود.<br /> اين حقوقدان که هم&zwnj;اکنون در بند زنان زندان اوين به سر می&zwnj;برد، به دليل &laquo;بی&zwnj;احترامی مأموران زندان به خود و خانواده&zwnj;اش در آخرين ملاقات کابينی&raquo; از ملاقات&zwnj;های بعدی تا بهبود اين وضع خودداری می&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>نسرين ستوده پيشتر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محروميت از شغل وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور محکوم شده بود</p> </blockquote> <p>نسرين ستوده که عمدتاً وکالت پرونده&zwnj;های حقوق بشری را در ايران بر عهده داشت، ۱۳ شهريورماه ۱۳۸۹ پس از مراجعه به دادگاه بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوين زندانی است.<br /> <br /> وی از سوم مهرماه سال گذشته در اعتصاب غذا بود که پس از ۲۸ روز اعتصاب غذايش را برای مدتی شکست اما بار ديگر در اعتراض به شرايط زندان به مدت ۹ روز دست به اعتصاب غذای خشک زد.<br /> <br /> دادگاه او در روز ۲۴ آبان&nbsp; ۱۳۸۹ با تفهيم اتهامات &laquo;اقدام عليه امنيت ملی&raquo; و &laquo;تبليغ عليه نظام&raquo; برگزار گرديد و در پی آن به اتهام ديگری در رابطه با &laquo;عدم رعايت حجاب رسمی&raquo; در يک پيام ويدئويی به نشستی در خارج از کشور، متهم شد.<br /> بازداشت اين فعال حقوق بشر اعتراضات گسترده&zwnj;ای را به&zwnj;همراه داشت. در يکی از آخرين اعتراضات، شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل به همراه شش تن ديگر از فعالان زن، از روز دوشنبه ۲۹ آذر سال گذشته به مدت سه روز در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو تحصن کردند.<br /> <br /> در سومين روز اين تحصن کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در نامه&zwnj;ای به شيرين عبادی نوشت که شخصاً و نيز از طريق همه سازوکارهای قانونی شورای حقوق بشر وضعيت نسرين ستوده و ساير زندانيان سياسی و عقيدتی در ايران را پی&zwnj;گيری خواهد کرد.<br /> <br /> نسرين ستوده فارغ&zwnj;التحصيل حقوق بين&zwnj;الملل است. مدارک ليسانس و فوق ليسانس&zwnj;اش را از دانشگاه شهيد بهشتی دريافت کرده است و در سال ۱۳۸۲، کار خود را به طور رسمی به&zwnj;عنوان وکيل دادگستری آغاز کرد.<br /> وی برنده جايزه حقوق بشر سازمان حقوق بشر بين&zwnj;الملل در سال ۲۰۰۸ است و در روزنامه&zwnj;هايی چون توس و نشاط مطالب حقوقی می&zwnj;نوشت.</p> <p>&nbsp;</p>

نسرين ستوده، وکيل زندانی در ايران از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر تهران به شش سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محروميت از حرفه وکالت محکوم شد.

به گزارش خانه حقوق بشر ايران، ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور اين وکيل در حکم تجديدنظر تأييد نشده است.
اين حکم به مينا جعفری يکی از وکلای ستوده ابلاغ شده است.
نسرين ستوده پيشتر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محروميت از شغل وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور محکوم شده بود.
اين حقوقدان که هم‌اکنون در بند زنان زندان اوين به سر می‌برد، به دليل «بی‌احترامی مأموران زندان به خود و خانواده‌اش در آخرين ملاقات کابينی» از ملاقات‌های بعدی تا بهبود اين وضع خودداری می‌کند.

نسرين ستوده پيشتر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محروميت از شغل وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور محکوم شده بود

نسرين ستوده که عمدتاً وکالت پرونده‌های حقوق بشری را در ايران بر عهده داشت، ۱۳ شهريورماه ۱۳۸۹ پس از مراجعه به دادگاه بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوين زندانی است.

وی از سوم مهرماه سال گذشته در اعتصاب غذا بود که پس از ۲۸ روز اعتصاب غذايش را برای مدتی شکست اما بار ديگر در اعتراض به شرايط زندان به مدت ۹ روز دست به اعتصاب غذای خشک زد.

دادگاه او در روز ۲۴ آبان  ۱۳۸۹ با تفهيم اتهامات «اقدام عليه امنيت ملی» و «تبليغ عليه نظام» برگزار گرديد و در پی آن به اتهام ديگری در رابطه با «عدم رعايت حجاب رسمی» در يک پيام ويدئويی به نشستی در خارج از کشور، متهم شد.
بازداشت اين فعال حقوق بشر اعتراضات گسترده‌ای را به‌همراه داشت. در يکی از آخرين اعتراضات، شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل به همراه شش تن ديگر از فعالان زن، از روز دوشنبه ۲۹ آذر سال گذشته به مدت سه روز در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو تحصن کردند.

در سومين روز اين تحصن کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در نامه‌ای به شيرين عبادی نوشت که شخصاً و نيز از طريق همه سازوکارهای قانونی شورای حقوق بشر وضعيت نسرين ستوده و ساير زندانيان سياسی و عقيدتی در ايران را پی‌گيری خواهد کرد.

نسرين ستوده فارغ‌التحصيل حقوق بين‌الملل است. مدارک ليسانس و فوق ليسانس‌اش را از دانشگاه شهيد بهشتی دريافت کرده است و در سال ۱۳۸۲، کار خود را به طور رسمی به‌عنوان وکيل دادگستری آغاز کرد.
وی برنده جايزه حقوق بشر سازمان حقوق بشر بين‌الملل در سال ۲۰۰۸ است و در روزنامه‌هايی چون توس و نشاط مطالب حقوقی می‌نوشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.