ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان تهران: ۳۵۰ آرایشگاه زنانه غیرمجاز پلمپ شده‌اند

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از سرپرستان قضائی نواحی تهران خواست تا با همکاری پلیس در شناسایی و تعطیلی «آرایشگاه‌های غیرمجاز» و همچنین «آرایشگاه‌های مجازی که فعالیت‌های مجرمانه دارند»، اقدام کنند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از سرپرستان قضائی نواحی تهران خواست تا با همکاری پلیس در شناسایی و تعطیلی «آرایشگاه‌های غیرمجاز» و همچنین «آرایشگاه‌های مجازی که فعالیت‌های مجرمانه دارند»، اقدام کنند.

عکس تزئینی و از آرشیو است

جعفری ‌دولت‌آبادی وضعیت آرایشگاه‌های شهر تهران را «نامطلوب» خواند و آن را «یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی» دانست.

دادستان تهران شمار آرایشگاه‌های زنانه دارای مجوز صنفی در تهران را یک‌هزار و ۳۷۳ باب و شمار آرایشگاه‌های غیرمجاز را یک‌هزار و ۵۴۲ باب اعلام کرد.

او همچنین افزود ۲۲۴ آرایشگاه غیرمجاز در فضای مجازی، فعالیت تبلیغی دارند و اقدام به آموزش آرایشگری غیرمجاز می‌کنند.

به‌گفته عباس جعفری ‌دولت‌آبادی تا کنون ۳۵۰ آرایشگاه زنانه فاقد مجوز پلمپ شده است. او از جمله اقدامات غیرقانونی این آرایشگاه‌ها را «برگزاری تورهای آموزشی به خارج از کشور» عنوان کرد و گفت: «به‌ویژه در ماه‌های محرم و صفر، زنان آرایشگر را در قالب تورهای آموزشی بدون مجوز به برخی کشورهای همسایه و منطقه برده و دوره‌های آموزش آرایشگری برگزار می‌نمایند و این اقدامات مجرمانه در فضای مجازی و حتی در برخی سایت‌های داخلی تبلیغ می‌شود.»

در دو سال اخیر شماری از آرایشگا‌ه‌ها و عکاسی‌ها به دلیل انجام فعالیت‌های مدلینگ تعطیل شدند و تعدادی از دست‌اندرکاران آن‌ها نیز به دلیل همکاری با پروژه‌های مدلینگ بازداشت شدند.

سازمان تعزیرات حکومتی از مهرماه سال گذشته با اجرای طرحی اقدام به بازرسی آرایشگا‌ه‌های زنانه کرده است و می‌گوید این طرح به دنبال افزایش شکایت‌های مردمی اجرا شده است.

بر اساس اعلام مسئولان این سازمان، انجام کارهای غیرصنفی یا تداخل صنفی همچون انجام تاتو (خالکوبی)، بوتاکس، پیلینگ (پاکسازی) پوست توسط افراد غیر متخصص، گرانفروشی (دریافت وجوه گزاف خارج از تعرفه)، استفاده از لوازم آرایشی قاچاق، غیربهداشتی و تقلبی که موجب بیماری و آسیب‌های پوستی شده است، از مهم‌ترین شکایت‌های مردم از آرایشگاه‌های زنانه بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.