ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صالحی: قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی اعلام جنگ به ایران است

رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهوری اسلامی که به لندن سفر کرده، گفته است سپاه جزو نیروهای مسلح و ضامن امنیت ایران است.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهوری اسلامی که برای دیدار و گفت‌وگو با بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا به لندن سفر کرده بود، در نشستی با رسانه‌های بریتانیایی و اندیشکده‌های این کشور گفته است که اگر آمریکا، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد، به ایران اعلام جنگ کرده است.

علی اکبر صالحی با وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد

علی اکبر صالحی در سفر یک روز و نیم خود به لندن، علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه بریتانیا با برخی نمایندگان مجلس بریتانیا نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. سخنرانی در نشست نخبگان رسانه‌ای بریتانیا بخش دیگری از برنامه سفر معاون رئیس جمهوری اسلامی بود. صالحی در این نشست درباره احتمال قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی گفت:

« این اقدام در صورت عملی شدن نشانه‌ای از رفتار خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران است و با توجه به این که ارتش و نیروهای مسلح هر کشور، ضامن صیانت و امنیت آن کشور است، لذا این اقدام را به مثابه اعلام جنگ تلقی می‌کنیم.»

صالحی یک بار دیگر تأکید کرد که ایران قصد ساختن بمب هسته‌ای ندارد و برجام نیز متضمن ثبات در خاورمیانه است.

وزیر خارجه بریتانیا پس از دیدار با معاون رئیس جمهوری اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت:

«بریتانیا تلاش می‌کند توافق هسته‌ای را حفظ کند اما ایران باید نقش خود را بازی کند و از نقش مخرب منطقه‌ای خودداری کند.»

بوریس جانسون، بعد از دیدار و گفت‌وگو با علی اکبر صالحی، با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم تلفنی گفت‌وگو و بر حمایت بریتانیا از توافق هسته‌ای تأکید کرده است.

رسانه‌های بریتانیایی گزارش داده‌اند که جانسون با این‌حال از برنامه موشکی ایران «عمیقاً» اظهار نگرانی کرده است.

توافق هسته‌ای فقط بخشی از استراتژی کلی آمریکا در قبال ایران به عنوان «یک بازیگر بد» است. سخنگوی کاخ سفید گفته است که رئیس جمهور آمریکا تا پایان هفته جاری استراتژی کلی آمریکا در قبال ایران، از جمله آینده برجام را اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.