ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«عقب‌نشينی» مخالفان قذافی از شهر سرت

<p>مخالفان معمر قذافی، رهبر فراری ليبی در پی مقاومت شديد نيروهای وفادار به وی در شهر سرت از اين شهر &laquo;عقب&zwnj;&zwnj;نشينی&raquo; کرده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>مخالفان قذافی برای تصرف شهر سرت، روز پنج&zwnj;شنبه ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۴ شهريور ۱۳۹۰) وارد اين شهر شده بودند.</p> <p>به گزارش العربيه، احمد بانی، سخنگوی نظامی شورای ملی انتقالی ليبی گفت: &laquo;در پی نبرد ميان نيروهای وفادار به معمر قذافی و انقلابيون ليبی در شهر سرت ۴۵ تن از نظاميان انقلابيون کشته و مجروح شدند.&raquo;</p> <p>بر اساس اين گزارش نيروهای شورای ملی انتقالی پس از واردشدن به شهر سرت، مجبور به خروج از آن شدند.</p> <p>سخنگوی نظامی شورای ملی انتقالی ليبی اين عقب&zwnj;نشينی را &laquo;تاکتيکی&raquo; و علت آن را &laquo;پرهيز از تلفات بيشتر&raquo; اعلام کرده است.</p> <p>شهر سرت که زادگاه قذافی است در ۳۶۰ کيلومتری شرق طربلس قرار دارد. شهر بنی وليد نیز يکی ديگر از پايگاه&zwnj;های هواداران قذافی است.</p> <blockquote> <p>سخنگوی نظامی شورای ملی انتقالی ليبی، عقب&zwnj;نشينی از شهر سرت را &laquo;تاکتيکی&raquo; و علت آن را &laquo;پرهيز از تلفات بيشتر&raquo; اعلام کرده است</p> </blockquote> <p>همزمان با درگيری&zwnj;ها در سرت، شمار ديگری از نيروهای مخالف قذافی به شهر بنی وليد که در ۱۷۰ کيلومتری جنوب شرق طربلس قرار دارد، حمله کرده&zwnj;اند.<br /> مخالفان قذافی در اين شهر نيز با مقاومت شديد هواداران وی روبرو شده&zwnj;اند.</p> <p>به جز شهرهای &laquo;سرت، بنی ولید، سبها و کفره&raquo; کنترل سایر شهرهای لیبی در اختیار نیروهای مخالفان قذافی است.<br /> شبکه تلويزيونی &laquo;الرای&raquo; سوريه نیز پيامی از موسی ابراهيم، سخنگوی قذافی پخش کرده که وی در آن گفته وفاداران سرهنگ قذافی تسليم نمی&zwnj;شوند و تا آزادی کامل ليبی به مقاومت ادامه می&zwnj;دهند.</p> <p>سرهنگ قذافی نيز در يک پيام صوتی که روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۱ شهريور ۱۳۹۰) از شبکه &laquo;الرای&raquo; پخش شد، گفت: &laquo;ملت ليبی راهی جز شکست شورشيان و نجات انقلاب ندارد.&raquo;<br /> قذافی افزود ليبی را &laquo;تسليم استعمارگران&raquo; نخواهيم کرد و بايد با &laquo;مبارزه&raquo; به اين شورش &laquo;پايان داد.&raquo; وی گفت همچنان در ليبی است.<br /> قذافی از هنگام حمله مخالفانش به طرابلس، پايتخت ليبی در اوت گذشته ناپديد شده و محل پنهان شدنش نيز مشخص نيست.<br /> تاکنون برخی از اعضای خانواده قذافی و مسئولان پيشين دولت ليبی از اين کشور گريخته&zwnj;اند. دوشنبه ۲۹ اوت ۲۰۱۱ صفيه همسر قذافی، عايشه دخترش و پسرانش محمد و هانيبال به همراه کودکان خود از ليبی فرار کردند و وارد الجزاير شدند. همچنين سعدی قذافی فرزند رهبر فراری ليبی نيز به نيجر گريخته است.<br /> در همين حال کرسی ليبی در سازمان ملل نيز به شورای ملی انتقالی اين کشور واگذار شده است.<br /> انتقال کرسی ليبی به شورای ملی انتقالی این اجازه را به مصطفی عبدالجليل، رئيس اين شورا می&zwnj;دهد تا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که از هفته آینده آغاز می&zwnj;شود، شرکت کند.</p> <p>&nbsp;</p>

مخالفان معمر قذافی، رهبر فراری ليبی در پی مقاومت شديد نيروهای وفادار به وی در شهر سرت از اين شهر «عقب‌‌نشينی» کرده‌اند.

مخالفان قذافی برای تصرف شهر سرت، روز پنج‌شنبه ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۴ شهريور ۱۳۹۰) وارد اين شهر شده بودند.

به گزارش العربيه، احمد بانی، سخنگوی نظامی شورای ملی انتقالی ليبی گفت: «در پی نبرد ميان نيروهای وفادار به معمر قذافی و انقلابيون ليبی در شهر سرت ۴۵ تن از نظاميان انقلابيون کشته و مجروح شدند.»

بر اساس اين گزارش نيروهای شورای ملی انتقالی پس از واردشدن به شهر سرت، مجبور به خروج از آن شدند.

سخنگوی نظامی شورای ملی انتقالی ليبی اين عقب‌نشينی را «تاکتيکی» و علت آن را «پرهيز از تلفات بيشتر» اعلام کرده است.

شهر سرت که زادگاه قذافی است در ۳۶۰ کيلومتری شرق طربلس قرار دارد. شهر بنی وليد نیز يکی ديگر از پايگاه‌های هواداران قذافی است.

سخنگوی نظامی شورای ملی انتقالی ليبی، عقب‌نشينی از شهر سرت را «تاکتيکی» و علت آن را «پرهيز از تلفات بيشتر» اعلام کرده است

همزمان با درگيری‌ها در سرت، شمار ديگری از نيروهای مخالف قذافی به شهر بنی وليد که در ۱۷۰ کيلومتری جنوب شرق طربلس قرار دارد، حمله کرده‌اند.
مخالفان قذافی در اين شهر نيز با مقاومت شديد هواداران وی روبرو شده‌اند.

به جز شهرهای «سرت، بنی ولید، سبها و کفره» کنترل سایر شهرهای لیبی در اختیار نیروهای مخالفان قذافی است.
شبکه تلويزيونی «الرای» سوريه نیز پيامی از موسی ابراهيم، سخنگوی قذافی پخش کرده که وی در آن گفته وفاداران سرهنگ قذافی تسليم نمی‌شوند و تا آزادی کامل ليبی به مقاومت ادامه می‌دهند.

سرهنگ قذافی نيز در يک پيام صوتی که روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۱ شهريور ۱۳۹۰) از شبکه «الرای» پخش شد، گفت: «ملت ليبی راهی جز شکست شورشيان و نجات انقلاب ندارد.»
قذافی افزود ليبی را «تسليم استعمارگران» نخواهيم کرد و بايد با «مبارزه» به اين شورش «پايان داد.» وی گفت همچنان در ليبی است.
قذافی از هنگام حمله مخالفانش به طرابلس، پايتخت ليبی در اوت گذشته ناپديد شده و محل پنهان شدنش نيز مشخص نيست.
تاکنون برخی از اعضای خانواده قذافی و مسئولان پيشين دولت ليبی از اين کشور گريخته‌اند. دوشنبه ۲۹ اوت ۲۰۱۱ صفيه همسر قذافی، عايشه دخترش و پسرانش محمد و هانيبال به همراه کودکان خود از ليبی فرار کردند و وارد الجزاير شدند. همچنين سعدی قذافی فرزند رهبر فراری ليبی نيز به نيجر گريخته است.
در همين حال کرسی ليبی در سازمان ملل نيز به شورای ملی انتقالی اين کشور واگذار شده است.
انتقال کرسی ليبی به شورای ملی انتقالی این اجازه را به مصطفی عبدالجليل، رئيس اين شورا می‌دهد تا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که از هفته آینده آغاز می‌شود، شرکت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.