ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برزیل: نگرانی‌ها درباره برنامه اتمی ایران بی‌اساس نیست

<p>آنتونيو پاتريوتا، وزير خارجه برزيل گفته است نگرانی&zwnj;ها در خصوص برنامه اتمی ايران &laquo;بی&zwnj;اساس&raquo; نيست.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>پاترويا که با تارنمای &laquo;پو او ال نيوز&raquo; گفت&zwnj;وگو کرده، افزوده: &laquo;لازم است ايران نشان دهد در برنامه اتمی خود، اهداف صلح&zwnj;آميز را دنبال می&zwnj;کند.&raquo;<br /> اين اظهارنظر پاترويا به عنوان &laquo;تغيير تازه&raquo; سياست برزيل در مواجهه با برنامه اتمی ايران توصيف شده است.<br /> برزيل در زمان رياست&zwnj;جمهوری لولا داسيلوا تلاش می&zwnj;کرد با برداشتن گام&zwnj;هایی به حل مناقشه اتمی ايران کمک کند. <br /> سفر داسيلوا به همراه رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه به ايران در سال ۱۳۸۹ با همين هدف انجام شد.</p> <blockquote> <p>وزیر خارجه برزیل: لازم است ايران نشان دهد در برنامه اتمی خود، اهداف صلح&zwnj;آميز را دنبال می&zwnj;کند</p> </blockquote> <p>اما از يک سال پيش و با انتخاب ديلما روسف به عنوان رئيس&zwnj;جمهور جديد برزيل، اين کشور در قبال ايران سياست&zwnj;های تازه&zwnj;ای در پيش گرفته است. <br /> وزير خارجه برزيل گفته اعتماد جهانی به برنامه اتمی ايران تنها از طريق &laquo;گفت&zwnj;وگو و مذاکره&raquo; ممکن خواهد بود.<br /> اين سخنان وزير خارجه برزيل در حالی بيان شده که هفته گذشته يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی در گزارشی از وجود ابعاد احتمالی نظامی در برنامه اتمی ايران ابراز نگرانی کرده بود.<br /> اما ايران همواره نظامی بودن برنامه اتمی&zwnj;اش را رد می&zwnj;کند و می گويد در برنامه هسته&zwnj;ای اهداف صلح&zwnj;آميز را دنبال می&zwnj;کند.<br /> ايران همچنين هفته گذشته طی نامه&zwnj;ای به به کاترين اشتون، رئيس سياست خارجی اتحاديه اروپا اعلام کرد برای گفت&zwnj;وگوهای تازه هسته&zwnj;ای با گروه ۱+۵ آمادگی دارد.<br /> آمريکا، روسيه، بريتانيا، فرانسه، چين و آلمان از اعضای گروه ۱+۵ هستند که در رابطه با برنامه هسته&zwnj;ای ايران فعاليت می&zwnj;کنند.<br /> اما آمريکا پيشنهاد تازه ايران را برای از سرگيری مذکرات هسته&zwnj;ای يک &laquo;مانور تبليغاتی&raquo; ناميده و آن را رد کرده و گفته تهران در نامه&zwnj;اش به اتحاديه اروپا، برای رسيدگی به نگرانی&zwnj;های بين&zwnj;المللی در خصوص اهداف برنامه اتمی&zwnj;اش هيچ تعهدی نداده است.<br /> ايران در اين نامه مانند نامه&zwnj;های گذشته گفته حاضر است درباره مسائل جهانی مانند موضوعات &laquo;اقتصادی،&zwnj; عدالت، توسعه، صلح و امنيت بين&zwnj;المللی&raquo; مذاکره کند. <br /> اين کشور همچنين غنی&zwnj;سازی اورانيوم را &laquo;حق&raquo; خود می&zwnj;داند و می&zwnj;گويد حاضر نيست بر سر آن مذاکره کند.</p> <p>با ادامه اصرار ایران بر غنی&zwnj;سازی اورانیوم، شورای امنیت سازمان ملل در چهار دور، تحریم&zwnj;هایی را علیه این کشور تصویب کرد.</p> <p>مقامات جمهوری اسلامی می&zwnj;گویند این تحریم&zwnj;ها &laquo;کم اثر یا بی&zwnj;اثر&raquo; هستند.</p> <p>&nbsp;</p>

آنتونيو پاتريوتا، وزير خارجه برزيل گفته است نگرانی‌ها در خصوص برنامه اتمی ايران «بی‌اساس» نيست.

پاترويا که با تارنمای «پو او ال نيوز» گفت‌وگو کرده، افزوده: «لازم است ايران نشان دهد در برنامه اتمی خود، اهداف صلح‌آميز را دنبال می‌کند.»
اين اظهارنظر پاترويا به عنوان «تغيير تازه» سياست برزيل در مواجهه با برنامه اتمی ايران توصيف شده است.
برزيل در زمان رياست‌جمهوری لولا داسيلوا تلاش می‌کرد با برداشتن گام‌هایی به حل مناقشه اتمی ايران کمک کند.
سفر داسيلوا به همراه رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه به ايران در سال ۱۳۸۹ با همين هدف انجام شد.

وزیر خارجه برزیل: لازم است ايران نشان دهد در برنامه اتمی خود، اهداف صلح‌آميز را دنبال می‌کند

اما از يک سال پيش و با انتخاب ديلما روسف به عنوان رئيس‌جمهور جديد برزيل، اين کشور در قبال ايران سياست‌های تازه‌ای در پيش گرفته است.
وزير خارجه برزيل گفته اعتماد جهانی به برنامه اتمی ايران تنها از طريق «گفت‌وگو و مذاکره» ممکن خواهد بود.
اين سخنان وزير خارجه برزيل در حالی بيان شده که هفته گذشته يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در گزارشی از وجود ابعاد احتمالی نظامی در برنامه اتمی ايران ابراز نگرانی کرده بود.
اما ايران همواره نظامی بودن برنامه اتمی‌اش را رد می‌کند و می گويد در برنامه هسته‌ای اهداف صلح‌آميز را دنبال می‌کند.
ايران همچنين هفته گذشته طی نامه‌ای به به کاترين اشتون، رئيس سياست خارجی اتحاديه اروپا اعلام کرد برای گفت‌وگوهای تازه هسته‌ای با گروه ۱+۵ آمادگی دارد.
آمريکا، روسيه، بريتانيا، فرانسه، چين و آلمان از اعضای گروه ۱+۵ هستند که در رابطه با برنامه هسته‌ای ايران فعاليت می‌کنند.
اما آمريکا پيشنهاد تازه ايران را برای از سرگيری مذکرات هسته‌ای يک «مانور تبليغاتی» ناميده و آن را رد کرده و گفته تهران در نامه‌اش به اتحاديه اروپا، برای رسيدگی به نگرانی‌های بين‌المللی در خصوص اهداف برنامه اتمی‌اش هيچ تعهدی نداده است.
ايران در اين نامه مانند نامه‌های گذشته گفته حاضر است درباره مسائل جهانی مانند موضوعات «اقتصادی،‌ عدالت، توسعه، صلح و امنيت بين‌المللی» مذاکره کند.
اين کشور همچنين غنی‌سازی اورانيوم را «حق» خود می‌داند و می‌گويد حاضر نيست بر سر آن مذاکره کند.

با ادامه اصرار ایران بر غنی‌سازی اورانیوم، شورای امنیت سازمان ملل در چهار دور، تحریم‌هایی را علیه این کشور تصویب کرد.

مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند این تحریم‌ها «کم اثر یا بی‌اثر» هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.