ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاضی حیدری‌فر، از سرکوب در ۱۸ تیر تا رابطه با سعید امامی

حیدری‌ فر که در حال گذراندن ۱۵ سال حبس خود در اوین است، در مصاحبه‌ای از رابطه خود با سعید امامی، سرکوب ۱۸ تیر ۱۳۷۸ و بازداشتگاه کهریزک گفته.

دادیار شعبه اول دادسرای امنیت تهران در سال ۸۸ می‌گوید اعزام به کهریزک به دستور او صورت گرفته بود.

به جرم اختلاس و فساد اقتصادی به ۱۵ سال حبس محکوم و زندانی شد

علی‌اکبر حیدری فر در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق گفته «به‌دلیل آنکه معتقدم به وظیفه‌ام عمل کرده‌ام و خطایی از من سر نزده است، نه‌تنها خودم اعلام توبه نمی‌کنم، بلکه توبه احتمالی آقای مرتضوی را هم فاقد آثار حقوقی و شرعی می‌دانم».

به گفته او در جریان ۱۸ تیر ۸۸ نیز حدود ۷۰۰ نفر دیگر دستگیر شدند. این دادیار پیشین شعبه امنیت ادعا می‌کند که با حکم خودش ١٤٠ نفر از این افراد را به زندان کهریزک فرستاده است.

علی‌اکبر حیدری فر که در حال حاضر ۱۵ سال حبس خود را در اوین می‌گذراند، ادامه داد «درباره پرونده کهریزک خودم را بی‌گناه می‌دانم، اما به حکم قانون تمکین می‌کنم».

او می‌گوید عملکرد عبدالحسین روح‌الامینی پدر محسن روح‌الامینی از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک، در افشای حوادث این بازداشتگاه «تبلیغ علیه نظام» بوده است. بنابر روایت حیدری فر، پدر و مادرش یک هفته با در دست‌ داشتن قرآن هر روز صبح به خانه آقای روح‌الامینی می‌رفتند اما عبدالحسین روح‌الامینی نپذیرفت.

در بازداشتگاه کهریزک دست‌کم ۳ نفر از معترضان به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، به نام‌های امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی و محمد کامرانی کشته شدند.

ماجرای رابطه با سعید امامی

این محصل پیشین مدرسه حقانی گفت پس از قبولی در دانشگاه قرار بوده در رشته ضدجاسوسی در دانشکده وزارت اطلاعات (امام باقر) تحصیل کند اما پس از دستگیری سعید امامی و مصطفی کاظمی از متهمان پرونده قتل‌های زنجیره‌ای، منصرف می‌شود. او می‌گوید از آنجایی که سعید امامی معرفش بوده انصراف داده است.

او که خود را از خانواده‌ای وابسته به نهادهای حکومتی معرفی می‌کند، می‌گوید در جریان اعتراضات ۱۸ تیر نیز همراه با علیرضا زاکانی، مسئول وقت سازمان بسیج دانشجویی کشور با دانشجویان مقابله می‌کرده است.

او از جمله مسئولان قضایی است که همراه با قاضی سعید مرتضوی در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی نیز مشارکت کرد. این پرونده‌ هم از جمله اتهامات سعید مرتضوی بود. در جریان اجرای این طرح پلیس ایران در سلسله عملیات‌هایی خشن و تحقیرآمیز متهمانی را که اصطلاحا «اراذل و اوباش» می‌نامید دستگیر کرد. این متهمان بدون طی‌کردن مراحل قانونی دادرسی، شکنجه و به بازداشتگاه بدنام کهریزک منتقل شدند.

حیدری فر در این مصاحبه با دفاغ از صدور احکام دستگیری بسیاری از فعالان سیاسی در بیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، صدور این احکام را به درخواست مراجع امنیتی دانست. این احکام  ١٩ خرداد ٨٨ یعنی سه روز پیش از موعد انتخابات صادر شده بود.

حیدری‌ فر می‌گوید تنها از ۲۹ خرداد ۸۸ تنها در فاصله ۲۴ ساعت ۱۱۰۰ نفر بازداشت شده بودند.

او در طول این مصاحبه از صدور دستور بازداشت دسته‌جمعی نیز دفاع کرد.

حیدری فر در جریان رسیدگی به پرونده کهریزک به طور موقت از خدمت معلق شد. اما به عنوان مشاور سعید مرتضوی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دولت رفت.

او یک بار به دلیل استفاده از اسلحه در پمپ بنزینی در اصفهان نیز مورد تعقیب قضایی قرار گرفت. حیدری فر در فروردین ماه ۱۳۹۱ به اتهام استفاده غیرمجاز از سلاح در اصفهان دستگیر شد.

اواخر خرداد ماه امسال، برخی از زندانیان که خود توسط این قاضی مورد بازپرسی و اتهام قرار گرفته بودند و در بند هشت زندان اوین به سر می‌بردند خبر دادند که قاضی سابق دادگاه انقلاب تهران در بند ۸ زندان اوین است.

پس از این بود که غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه تأیید کرد که او در حال گذراندن دوران حبس خود در اوین است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.