ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقاومت شدید هواداران قذافی در بنی‌ولید و سرت

<p>نيروهای شورای ملی انتقالی ليبی در پی حملات تازه به شهرهای سرت و بنی وليد با مقاومت شديد هواداران سرهنگ معمر قذافی روبه&zwnj;رو شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه در جريان نبرد بين نيروهای دو طرف در روز شنبه&nbsp; ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۶ شهريور ۱۳۹۰)، شش نفر از نيروهای شورای ملی انتقالی ليبی کشته و ۲۰ نفر زخمی شده&zwnj;اند.<br /> نيروهای شورای انتقالی در سرت نيز پس از دو ساعت آتش سنگين توپخانه وفاداران قذافی مجبور به عقب&zwnj;نشينی شدند.<br /> شهرهای سرت، بنی وليد، سبها و کفره هنوز در کنترل نيروهای سرهنگ قذافی است.<br /> مخالفان قذافی از روز جمعه عمليات&zwnj; تازه&zwnj;ای را برای تصرف اين شهر آغاز کرده&zwnj;اند. فرماندهان نظامی شورای انتقالی ملی ليبی از ساکنان اين شهرها خواسته&zwnj;اند تا از مقاومت دست بردارند و اعلام کرده&zwnj;اند در ليبی &laquo;همه چيز تمام شده و ديگر نيازی به خونريزی بيشتر نيست.&raquo;</p> <blockquote> <p>شهرهای سرت، بنی وليد، سبها و کفره هنوز در کنترل نيروهای سرهنگ قذافی است</p> </blockquote> <p>رویترز نيز گزارش داد موسی ابراهيم، سخنگوی قذافی گفته است: &laquo;هواداران سرهنگ قذافی، اسلحه و تجهيزات کافی در اختيار دارند و آماده&zwnj;اند تا ماه&zwnj;ها بجنگند.&raquo;<br /> وی افزود: &laquo;در پی حمله شبانه نيروهای ناتو به يک ساختمان و يک هتل در شهر سرت بيش از ۳۵۰ غيرنظامی کشته شده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>به گفته موسی ابراهيم &laquo;قذافی در ليبی است و جنگ عليه نيروهای شورای انتقالی ليبی را فرماندهی می&zwnj;کند.&raquo;<br /> همچنین سرهنگ قذافی در يک پيام صوتی که روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۱ شهريور ۱۳۹۰) از شبکه &laquo;الرای&raquo; سوریه پخش شد، گفت: &laquo;ملت ليبی راهی جز شکست شورشيان و نجات انقلاب ندارد.&raquo;<br /> قذافی افزود ليبی را &laquo;تسليم استعمارگران&raquo; نخواهيم کرد و بايد با &laquo;مبارزه&raquo; به اين شورش &laquo;پايان داد.&raquo; وی گفت همچنان در ليبی است.<br /> قذافی از هنگام حمله مخالفانش به طرابلس، پايتخت ليبی در اوت گذشته ناپديد شده و محل پنهان شدنش نيز مشخص نيست.</p> <p><strong>لغو تحريم&zwnj;ها</strong></p> <p>در همين حال شورای امنيت سازمان ملل نيز روز گذشته بخشی از تحريم&zwnj;ها عليه ليبی را لغو کرد.</p> <p>پيش از اين نيز مجمع عمومی سازمان ملل با واگذاری کرسی ليبی در سازمان ملل به شورای انتقالی ملی ليبی موافقت کرده بود.<br /> واگذاری کرسی ليبی به شورای ملی انتقالی اين اجازه را به مصطفی عبدالجليل، رئيس اين شورا می&zwnj;دهد تا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که اين هفته برگزار می&zwnj;شود، شرکت کند.<br /> قرار است عبدالجليل در نشست سالانه مجمع عمومی با باراک اوباما، رئيس&zwnj;جمهوری آمريکا و ساير رهبران جهان ديدار کند.</p> <p>&nbsp;</p>

نيروهای شورای ملی انتقالی ليبی در پی حملات تازه به شهرهای سرت و بنی وليد با مقاومت شديد هواداران سرهنگ معمر قذافی روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در جريان نبرد بين نيروهای دو طرف در روز شنبه  ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۶ شهريور ۱۳۹۰)، شش نفر از نيروهای شورای ملی انتقالی ليبی کشته و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند.
نيروهای شورای انتقالی در سرت نيز پس از دو ساعت آتش سنگين توپخانه وفاداران قذافی مجبور به عقب‌نشينی شدند.
شهرهای سرت، بنی وليد، سبها و کفره هنوز در کنترل نيروهای سرهنگ قذافی است.
مخالفان قذافی از روز جمعه عمليات‌ تازه‌ای را برای تصرف اين شهر آغاز کرده‌اند. فرماندهان نظامی شورای انتقالی ملی ليبی از ساکنان اين شهرها خواسته‌اند تا از مقاومت دست بردارند و اعلام کرده‌اند در ليبی «همه چيز تمام شده و ديگر نيازی به خونريزی بيشتر نيست.»

شهرهای سرت، بنی وليد، سبها و کفره هنوز در کنترل نيروهای سرهنگ قذافی است

رویترز نيز گزارش داد موسی ابراهيم، سخنگوی قذافی گفته است: «هواداران سرهنگ قذافی، اسلحه و تجهيزات کافی در اختيار دارند و آماده‌اند تا ماه‌ها بجنگند.»
وی افزود: «در پی حمله شبانه نيروهای ناتو به يک ساختمان و يک هتل در شهر سرت بيش از ۳۵۰ غيرنظامی کشته شده‌اند.»

به گفته موسی ابراهيم «قذافی در ليبی است و جنگ عليه نيروهای شورای انتقالی ليبی را فرماندهی می‌کند.»
همچنین سرهنگ قذافی در يک پيام صوتی که روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۱ شهريور ۱۳۹۰) از شبکه «الرای» سوریه پخش شد، گفت: «ملت ليبی راهی جز شکست شورشيان و نجات انقلاب ندارد.»
قذافی افزود ليبی را «تسليم استعمارگران» نخواهيم کرد و بايد با «مبارزه» به اين شورش «پايان داد.» وی گفت همچنان در ليبی است.
قذافی از هنگام حمله مخالفانش به طرابلس، پايتخت ليبی در اوت گذشته ناپديد شده و محل پنهان شدنش نيز مشخص نيست.

لغو تحريم‌ها

در همين حال شورای امنيت سازمان ملل نيز روز گذشته بخشی از تحريم‌ها عليه ليبی را لغو کرد.

پيش از اين نيز مجمع عمومی سازمان ملل با واگذاری کرسی ليبی در سازمان ملل به شورای انتقالی ملی ليبی موافقت کرده بود.
واگذاری کرسی ليبی به شورای ملی انتقالی اين اجازه را به مصطفی عبدالجليل، رئيس اين شورا می‌دهد تا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که اين هفته برگزار می‌شود، شرکت کند.
قرار است عبدالجليل در نشست سالانه مجمع عمومی با باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا و ساير رهبران جهان ديدار کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان مجید آژنگ

    در شرایطی که " سازمان ملل متحد " نقش ملل متفرق را بازی می کند و خود تبدیل به ستاد جهانی جنگ شده است ، در حالیکه " شورای امنیت " تبدیل به یکی از نا امن ترین و وحشتناکترین شورای جهانی شده است ، باید هم " ناتو " نقش " ناجی " را بازی کند و از این به بعد بمب های رهایی بخش و گلوله های آغشته به دمکراسی و مردم سالاری را بر سر شهروندان " دیکتاتور " کشورهای مختلف بریزد . و تمام طرفداران " دمکراسی و مردم سلاری " هم مشغول کف زدن شوند ، تا فرانسه و انگلیس به نماینده گی از اتحادیه اروپا و برادر بزرگ ، بحران مالی را با چپاول سپرده های صد میلیاردی مبارک ها و بن علی ها و قذافی ها مشکلات داخلی خود را برمیم کنند . فقر بیشتر و حسرت همیشگی گذشته و آوراره گی ، تنها سهمی است که نصیب اکثریت مردم منطقه خواهد گردید . اما چنین نبود و چنین نیز نخواهد ماند ، طوفان نهایی در راه است ، زمین بازی تغییر خواهد کرد.